{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.509 visninger | Oprettet:

4afe vs 4age Carina e {{forumTopicSubject}}

Jeg har læst mig frem til at der er mange som får bygget deres Toyota Corolla om fra en 4afe til en 4age men er der ikke nogen her inde der har prøvet det samme med deres Carina e og hvad gjorde i...? Og nej jeg skal ikke have en 20v 4age i kun den alm. gti motor med 124 hk. Det er p.g.a. den gamle motor i min Carina bruger næsten 2 liter olie på en måned. Nogen der kan hjælpe ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  4afe vs 4age Carina e
  • #1   13. maj 2010 køb en motor med ledningsnet og boks, så er det hele li til at smide i smiley

• #2   13. maj 2010 ser lige med

• #3   14. maj 2010 Jeg har købt en 4age motor fra en Celica fra 1990 og kan se at dysserne er med et andet stik men har andre dysser til at ligge. Så har jeg læst mig frem til at der er nogen som har bygget den type motor i deres Corolla med 4afe motoren og beholdt motor styringen uden problemer. Men jeg er nysgerrig efter nogle billeder og en lille forklaring på hvordan de fik den monteret...?

• #4   14. maj 2010 Du skal bruge age motorstyringen, ellers er det bare plug 'n play. Stikkene på dyserne og stikket på gasspjældssensoren skal skiftes og det er det.

• #5   14. maj 2010 Der er vidst lige noget med gearkasse/starter man skal have styr på...

• #6   14. maj 2010 Ja det med starter kan jeg godt se det skal laves om men det ser ikke ud til at være andet end at bytte svinghjul fra den gamle 4afe til den ny 4age og byt ankerpladen rundt. Men jeg kom til at se at køler rørene sidder en smule anderledes på de to motore nogen der ved noget om hvordan det plejer at sidde i en Corolla GTI? og oppe ved indsugningen sidder der et gul stik som jeg ikke kan finde på min 4afe motor? Håber på der er nogen der har nogle billeder og en lille forklaring på hvor jeg kan sætte det stik på henne???

• #7   14. maj 2010 det gule stik er din luft-temperarur føler smiley du har også sådan en på din nu det er bare sådan en konisk plastic studs

• #8   14. maj 2010 i sort

• #9   14. maj 2010 Hasbro: Nårh... Det er den der sidder i luftfiter kassen...

• #10   14. maj 2010 jeps sådan en fætter her

http://autoconnectioninc.net/ACI/images/C6000175707DEL.JPG

• #11   14. maj 2010 Ja ja så er jeg med... Tror du bar man sætter en adapter på i form af to spade stik...? Eller s må jeg høre om der er nogen der har nogle dele til denne type motor.

• #12   14. maj 2010 Men Hasbro du ved vel tilfældigvis ikke noget om hvor kølerrørene er ført rundt i motor rummet på en Corolla...? Eller er der andre der kan hjælpe.?

• #13   15. maj 2010 du klipper bare den gamle temepratur føler af og lodder den anden på smiley

Original på en 4age 1.6v er køler slangerne om man så må sige er ført rundt bag topstykket forbi tandremmen men prøv at google nogle billeder og du finder dit svar smiley

• #14   16. maj 2010 Tak hasbro nu har jeg set mange billeder på de forskellige motore og kan se hvad du mener... Men så har jeg et spørgsmål til. På indsugningen var der det gule runde stik du siger er til luftmængde måler. Men ved siden af er der et sort stik. Det sidder lige 3mm. fra det gule stik til venstre når man står og kigger ned i motor rummet. Du skulle vel aldrig vide hvad den skal bruges til...?

• #15   16. maj 2010 Puah den var straks værre smiley der må jeg være dig et svar skyldig fordi jeg roder mest med 4age 20v'e.

Men prøv at gå ind på www.motorimport.dk og find nummeret til ham der ejer det og giv ham et kald smiley han ved meget om de toyota motore

• #16   19. maj 2010 Tak skal du have for den hjælp du har givet haspro... Men er der dog ikke andre der kan fortælle noget om det her...?

• #17   18. jul 2012 Ja så er jeg blevet 2 år ældre og tænker stadig på at få skiftet den motor. Nu har jeg så fået fremskaffet mig en blacktop men så kommer det næste problem... Motoren passer med gearkasse og dysser men mangler stik til generator og vvt ventilen til remhjulet, men det er der tegninger over på nettet. Men det største problem ligger i tændingen... Er der noget med at strømfordeleren passer fra en 4efe og tændrørsledningerne forkortes så det passer? Så er der lige signalkablerne der er anderledes bygget på min Carina E efter som den er bygget i England... Er der nogen her inde der har prøvet at lave det om så det kan køre uden tændspole og hvordan i gjorde...? Jo en sidste ting passer servopumpen med beslag fra en 4age 16v som jeg tidligere har skrevet om på den 20v udgave? På forhånd tak for hjælpen !!

Kommentér på:
4afe vs 4age Carina e

Annonce