{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.274 visninger | Oprettet:

Tuning af Golf 3 1,8 {{forumTopicSubject}}

Hej BG, har lige erhvervet min første bil - Golf 3 1,8.

Det er standard motoren som ligger i, men kunne godt tænke mig at vide hvordan jeg kan tune den "let"? Jeg regner selv med manifold og filter men hvad ellers kan jeg gøre? Og hvor meget ville jeg få ud af det?

P.S - Har hørt at få skarpere knaster ville hjælpe, men er det nemt at skifte osv.?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tuning af Golf 3 1,8
  • #1   26. maj 2010 Kan ikke betale sig... Det en sløv pade og blir aldrig en racer. Ja har selv en og det en fin cruiser men og begynde a tune på den motor kan ikke betale sig...

• #2   26. maj 2010 Altså nu går jeg heller ikke at køre meget stærkt eller noget, men at købe ny manifold, filter og knaster burde vel give lidt? Bare nok til en smule fornøjelse, får først kortet om 3 måneder så bare det er en sjov 1. bil så er jeg glad.. smiley

+ jeg gider heller ikke have at det skal være en racer, hellere en cruiser som har lidt mere udover det sædvanlige. smiley

• #3   26. maj 2010 det er din start bil, jeg havde ikk tunet den smiley

• #5   26. maj 2010 Ja men banan og lidt udst skal da nok gi lidt lyd og måske en lille smule. Hold dig til det istedet for a begynd og rod med knaster osv.
    Brug dine penge på noget lækkert udstyr til bilen istedet for smiley Der ikke noget tunings potentiale i den motor alligevel.. Jeg har selv bare smidt en udstødning på min og så ellers købt en lækker kabine osv..

• #6   26. maj 2010 og at begynde a smide kompressor på kan selvfølgelig slet ikke anbefales når det din første bil. Gearkasse og kobling skal forstærkes og resten a motoren skal updates til dette... Det meget ulovligt laver du en skade eller politiet stopper dig og ser din fine kompressor bliver det meget dyrt..

• #8   26. maj 2010 Ville at sætte skarpere knaster I da være svært? For min ven er mekaniker og har eget værksted?

• #11   26. maj 2010 Okay, men så vidt jeg ved så koster en anden manifold, bearbejdning af topstykke og knast ikke 10.000? smiley

Men har skam heller ikke tænkt mig at prøve at tæve den med flere HK, bare 10 HK mere og jeg ville være glad. smiley

• #12   26. maj 2010 10-15HK mere så ville jeg være glad.

Rettelse* smiley

• #13   26. maj 2010 i med en 16v´er

• #14   26. maj 2010 ¨Marden nu en 16ver ikke lige den nemmeste og billigste motor og finde til en 3er. Men ja ellers burde du da ha købt en gti 8v eller lign. Og ellers må dig og din ven jo bare igang med a tune på 1.8eren det virker jo til det er det du er opsat på smiley

• #15   26. maj 2010 lad være og få noget køre erfaring og spar sammen til noget lir og hk til den næste bil først det er min mening.

• #16   31. okt 2011 man skal ikke købe en gti 8v da de er noget så røv syge og køre i men en 16v er noget helt andet og de 150 hk den har er mer en nok så jeg ville sige i med den 16v motor samt styreboks og det er nok det der kan betale sig..

• #17   17. jul 2012 find et gti 8v topstykke, få det bearbejdet og smid en anden knast i. bananmanifold og andet udstødning, 40mm dobbelt weber og en indstilling, så skal den nok kunne arbejde lidt smiley

Kommentér på:
Tuning af Golf 3 1,8

Annonce