{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
799 visninger | Oprettet:

Upgradering af min 1.9 TDI 130hk {{forumTopicSubject}}

Jeg går overvejer nogle forbedringer til motoren, før den skal chippes, men har svært ved at beslutte mig for, om det er mere prisen værd.

Jeg har fået at vide at sådan en turbo, der sidder på de der 150hk 1.9 TDI'er passer lige over i min Audi A3 1.9 TDI 130hk Quattro fra 2001. Kan det godt passe at den koster cirka 6500kr. herhjemme og kan det ikke gøres noget billigere andre steder eller i udlandet? Skal være helt ny.

Havde også forestille mig at jeg skal have fat i en FMIC, men findes der et kit, som passer over i min eller skal det laves specielt?

Overvejer meget at udbygge samme ting som denne bil der endte på 198HK og 454NM hos Rittersport, hvor jeg også skal have chippet bilen.

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=166811

Mvh Rune

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Upgradering af min 1.9 TDI 130hk
  • #1   7. jun 2010 han skriver jo selv i spec listen hvor du kan købe dit intercoolerkit...
    eurojetracing.com 620 dollar

• #2   7. jun 2010 du kan ikke få en 1,9 tdi med 150 hk?

• #3   7. jun 2010 Ja men det passer ikke til Audi desværre:-(

• #4   7. jun 2010 Steven: Jo, det kan det sagtens ved at jeg skifter til samme turbolader, som dem, der sidder i Seat Leon 1.9 TDI 150hk eksempelvis.

• #5   7. jun 2010 nå ja ja men selve original mente jeg bare (:

• #6   7. jun 2010 Bare chip den, chip den helst så meget som den overhovedet kan, og så lidt til. Det er bare noget der dur, rykker bare.

• #7   7. jun 2010 Held og lykke med projktet.

HansPassatTTDIHald

• #8   7. jun 2010 turboen fra en 150 hk arl motor kan lave til de 200 hk. og hvis din motor er en asz er det de samme dyser som sidder i en 150 hk. og skal du have en front mont ic skal du ikke vælge den fra en org 150 hk da den er med plastik ender men finde en alu og selv lave rørene dertil...

• #9   7. jun 2010 ja den 150hk passer på, og som claus D skriver,

men du skal have anden kobling i, da du vil få problemer med den når den kommer lidt over de 400nm, du skal have lavet den til enkelt masse, og der er en fin opskrift på fx vag cars.dk smiley

• #10   7. jun 2010 Steven: På den måde smiley nej, den går ikke længere op end 130hk ved Audi A3.

S T: Vil ikke chippe den mere end 170hk/400nm cirka, hvis det skal være med nuværende setup. Ellers holder det ikke.

claus D: Det er en ASZ motor, der sidder i min. Planen er også at få en professionel til at smække de rigtig dele sammen til en front monteret intercooler, så det ikke bliver med plastik ender.

Casper: Tjekker lige det ud smiley Er det så Garrett 1749VB turbolader jeg skal have fat i? Ellers ved jeg ikke lige hvad jeg skal søge efter på nettet, hvis jeg skal finde det billigst sted.

• #11   8. jun 2010 ja det mener jeg det er, den kan evt, findes på ebay til 3500-4000,-

bare med dit nuværende setup, kan den chippes til over 174hk og et stykke over de 400nm, så den for problemer med koblingen, så det er en ret vigtig ting at få ordnet smiley
    for hvis du ikke vil skifte det, så kan du ligeså godt bare chippe den lige til grænsen..

Kommentér på:
Upgradering af min 1.9 TDI 130hk

Annonce