{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
689 visninger | Oprettet:

CORSA A 2,0 16V / TURBO {{forumTopicSubject}}

hey alle sammen.. jeg har kik på en opel corsa a irmscher cabriolet som er ombygget med 2,0 16v Turbo, og skivebremser og andre forstærkninger på for og bag. Men bilen er ikke godkendt og har heller aldrig været registreret i Danmark.. nu kommer mit spørgsmål så, Hvordan får jeg bilen godkendt? Opel Danmark vil ikke da det ikke er opel der har bygget bil, men derimod irmscher... Har hørt om noget Merkblatt i tyskland men kan det lade sig gøre og hvad koster det at få lavet en sådan godkendelse?? hvis det var kunne jeg godt nøjes med en almindelig 2,0 16v hvis dette kunne godkendes?
JEG SPØRGER FOLK DER "VED" NOGET OM DET HER OG IKKE FOLK DER "TROR" DE VED NOGET OM DET!!!!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CORSA A 2,0 16V / TURBO
  • #2   11. jun 2010 § 17. Brugte køretøjer, der ikke tidligere har været registreret her i landet, og som
    har været registreret i mindst tre måneder i udlandet, kan dog synes og tages i brug
    uden godkendelseserklæring, hvis det pågældende køretøj er i nøje overensstemmelse
    med en tidligere udstedt STANDARDTYPEGODKENDELSE, anmeldt EF-typegodkendelse
    eller typegodkendelse. Det samme gælder for køretøjer, der tidligere har været
    registreret efter de særlige regler om forsvarets eller redningsberedskabets køretøjer.
    Synsvirksomheden afgør, om køretøjet er i nøje overensstemmelse med den af
    fremstilleren medbragt godkendelse. Der skal være fuld overensstemmelse mellem
    godkendelsen og køretøjet henholdsvis mellem godkendelsen og de tekniske oplysninger
    på køretøjets udenlandske registreringsattest. Alene den på den udenlandske
    registreringsattest angivne egenvægt eller køreklar vægt samt antal sidde-
    /ståpladser må afvige fra de på godkendelsen angivne.
    Alternativt kan der ved synet medbringes skriftlig bekræftelse fra indehaveren (fabrikanten
    eller dennes repræsentant) af godkendelsen om, at det pågældende køretøj
    (stelnummer) er omfattet af den angivne godkendelse

• #3   11. jun 2010 ja ved det godt.. det er noget værre pis:D håber bare der er en der redder min dag ved at kunne hjælpe mig;)

• #4   11. jun 2010 COOKIE MONSTER: så det du skriver er at bilen skal være godkendt af Irmscher selv og så er det det??

• #5   11. jun 2010 Irmscher er ikke en godkendt bilproducent, så de kan ikke godkende bilen,

Du skal forbi et testcenter evt TÜV for at få lavet en merkblatt 751 godkendelse.

• #6   11. jun 2010 Men Irmscher kan have fået lavet en godkendelse på bilen, så kontakt Irmscher, de kan måske hjælpe dig på vej.

• #7   19. jun 2013 Du skal bruge ombygningspapirerne fra dem der har ombygget den til cabriolet og det skal være med billeder. Derefter skal du omkring tuv i Hamburg og have den godkendt. Jo-tuning gør det for 16000 og så et den også synet detnede samt i danmark. Sidste skridt er at kontakte skat og have dem til at vurdere hvad afgiften skal være. Og så er det bare at Købe pladerne og køre en tur smiley

• #8   19. jun 2013 Det var da en gammel tråd du fandt frem der

• #9   19. jun 2013 Ha ha jeps. Men infoen passer smiley

Kommentér på:
CORSA A 2,0 16V / TURBO

Annonce