CORSA A 2,0 16V / TURBO {{forumTopicSubject}}
hey alle sammen.. jeg har kik på en opel corsa a irmscher cabriolet som er ombygget med 2,0 16v Turbo, og skivebremser og andre forstærkninger på for og bag. Men bilen er ikke godkendt og har heller aldrig været registreret i Danmark.. nu kommer mit spørgsmål så, Hvordan får jeg bilen godkendt? Opel Danmark vil ikke da det ikke er opel der har bygget bil, men derimod irmscher... Har hørt om noget Merkblatt i tyskland men kan det lade sig gøre og hvad koster det at få lavet en sådan godkendelse?? hvis det var kunne jeg godt nøjes med en almindelig 2,0 16v hvis dette kunne godkendes?
JEG SPØRGER FOLK DER "VED" NOGET OM DET HER OG IKKE FOLK DER "TROR" DE VED NOGET OM DET!!!!!!
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.867
har været registreret i mindst tre måneder i udlandet, kan dog synes og tages i brug
uden godkendelseserklæring, hvis det pågældende køretøj er i nøje overensstemmelse
med en tidligere udstedt STANDARDTYPEGODKENDELSE, anmeldt EF-typegodkendelse
eller typegodkendelse. Det samme gælder for køretøjer, der tidligere har været
registreret efter de særlige regler om forsvarets eller redningsberedskabets køretøjer.
Synsvirksomheden afgør, om køretøjet er i nøje overensstemmelse med den af
fremstilleren medbragt godkendelse. Der skal være fuld overensstemmelse mellem
godkendelsen og køretøjet henholdsvis mellem godkendelsen og de tekniske oplysninger
på køretøjets udenlandske registreringsattest. Alene den på den udenlandske
registreringsattest angivne egenvægt eller køreklar vægt samt antal sidde-
/ståpladser må afvige fra de på godkendelsen angivne.
Alternativt kan der ved synet medbringes skriftlig bekræftelse fra indehaveren (fabrikanten
eller dennes repræsentant) af godkendelsen om, at det pågældende køretøj
(stelnummer) er omfattet af den angivne godkendelse
mar 2006
Følger: 71 Følgere: 74 Biler: 7 Emner: 26 Svar: 59
mar 2006
Følger: 71 Følgere: 74 Biler: 7 Emner: 26 Svar: 59
dec 2006
Du skal forbi et testcenter evt TÜV for at få lavet en merkblatt 751 godkendelse.
dec 2006
sep 2006
Følger: 61 Følgere: 63 Biler: 4 Emner: 27 Svar: 78
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
sep 2006
Følger: 61 Følgere: 63 Biler: 4 Emner: 27 Svar: 78
CORSA A 2,0 16V / TURBO