{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mild tuning af 1.8T motor ?
  • #1   19. jun 2010 Tjaeh, du kan sætte 3" udstødning + sportskat, frontmonteret intercooler, bedre luftfilter osv. på. Men sandheden er, at det samlet set er spild af penge, hvis du ikke også skal have ny turbo osv. Det er i hvert fald min holdning.

• #2   19. jun 2010 Hmm...Kan man sætte en "bedre" turbo på bilen, uden at skulle skifte intercooler, dyser, manifold osv osv ?

-Måske der findes en turbo af samme størrelse, som bare giver bedre moment ?

• #3   19. jun 2010 Det vil nok kræve andre dyser, men du kan jo finde en turbo fra en 180 hk model eller 225 hk model (fra en Audi TT) og også tage dyserne fra den.

Det vil du hive en mærkbart større effekt ud af motoren med. Du skal dog tage højde for, at chipoptimeringen gerne koster det dobbelte, hvis du skifter turbo og den skal køres ind smiley

Alt i alt tror jeg, du vil gøre klogt i at nøjes med en chipoptimering. Det giver omkring 40 hk - og effekten vil være pænt fordelt over hele kurven, så du ikke nødvendigvis skal piske den op i 4.000 RPM hele tiden.

• #4   19. jun 2010 Men vil jeg kunne hive lidt ekstra ud af den, ved at smide sådan en sportskat på den ?
    -Og hva skal man vælge ? 200 eller 400 cellers ? Og hva er forskellen ?

Kan den synes med sådan en ?

• #5   19. jun 2010 eventuelt... hvor kan de købes ? Gerne links smiley
    -De må jo kunne købes som direkte erstatning, uden modificeringer ;o)

• #6   19. jun 2010 Sportskat få du ingenting ud af..
    Som Bay skriver, så nøjs med at chippe den..
    Hvis du vil have mere ud af den, så skal der en større mølle på..
    Kig evt. på Bay's G4
    http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=113815

• #7   19. jun 2010 nu har jeg sat luftfilter og front monteret ic på min peugeot 406 turbo. og kan da tydeligt mærke en forskel. fra den var "standard" .. kører 0,8 i tryk nu istedet for 0,4...

• #8   19. jun 2010 Du får ikke nok ud af det i forhold til, hvad det koster. Derudover skal du tage højde for, at du med sandsynlighed kan risikere, den vil melde motorfejl, fordi katalysatoren ikke er effektiv nok mellem de to lambdasonder.

Jeg synes ikke, det vil være pengene værd. Du vil knap nok kunne mærke forskellen.

Den billigste og bedste måde, du kan optimere bilen ekstra på, er at få den chippet til at køre på V-power fra Shell. Det giver faktisk en enorm forskel fra bare at køre på 95 - og det koster kun 59 øre mere pr. liter. Prøv at regne ud, hvor mange liter, du skal tanke, før du er oppe på de 1.500 kr., det koster at købe en sportskat smiley

• #9   19. jun 2010 Ja, tag et kig på min Golf og brug det som eksempel. Kunne jeg gøre det om, havde jeg ikke ofret penge på IC, udstødning og alt det andet gejl.

Den havde 196 hk og 310 Nm før - og da jeg, 10.000 kr. fattigere, fik den målt med de nye ændringer var resultatet 10 ekstra hk og 26 ekstra Nm.

Jeg synes, det er spild af penge smiley

• #10   19. jun 2010 Bay, nu er det ikke alle der kører med 2 sonder smiley

Jeg kører faktisk 0,9 bar nu i højttryk uden motorfejl eller deslige, men jeg har ofret mange penge på "spild"-ting. Det skyldes nok at jeg har hele skidtet til 300 hk liggende, men bare ikke har nosset mig sammen til at smide det på.

• #11   19. jun 2010 Ok, det var jeg ikke klar over. Så er det ikke sikkert med motorfejlen alligevel - med mindre den ene sonde ligger efter katten?

Anyway - det koster 2.500 kr. ekstra at få RH Motorsport itl at fjerne motorfejlen, hvis den kommer. Og man får næsten intet ud af en sportskat i sig selv, hvis man ikke gør yderligere ved motoren.

• #12   19. jun 2010 Turbo fra 180Hk vil ikke give en sk… der det er samme turbo som på 150/156 hk modellen k03. 225hk kører med k04 men også anden manifold. Vil du lave lidt flere hest uden og skal skifte det hele så skal du nok købe K03s eller K04-015 upgrade turbo. Skifte IC og DP med 2,75” eller 3” også skal den chippes ellers virker det ikke. Men prøv med chip og se om det er nok der kan sagtens hentes heste i den motor uden at man skal skifte det hele.

• #13   20. jun 2010 "Anyway - det koster 2.500 kr. ekstra at få RH Motorsport itl at fjerne motorfejlen"

Alternativ er bare snyde ECU, så den tror alt er iorden, det koster ikke meget smiley

• #14   20. jun 2010 Jamen du har jo fuldstændigt ret. Det ændrer ikke på det faktum, at netop <i>den</i> operation koster 2.500 kr. ved RH Motorsport. Jeg sagde også pænt nej tak, da jeg hørte det - men fik det aldrig lavet andre steder, inden jeg solgte den, så jeg ved ikke, hvad prisniveauet hos andre er.

Kommentér på:
mild tuning af 1.8T motor ?

Annonce