11.766 visninger
|
Oprettet:
Chip til C1 ?? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en Citröen C1, 1.0, og ville høre om man kunne få den chippet ?
- Michelle
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.591
okt 2002
Følger: 117 Følgere: 117 Biler: 9 Emner: 41 Svar: 1.501
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.591
Det der er dit problem, det er den lille slagvolumen. Den sætter sin naturlige begrænsning. Der kan måske hentes et par HK ekstra til de 68, den allerede har, men om det vil være det værd, det er nok mere tvivlsomt.
okt 2002
Følger: 117 Følgere: 117 Biler: 9 Emner: 41 Svar: 1.501
Inden du kommenter mit indlæg, så tag lige og få en voksen til at læse det højt for dig.
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.591
Din mor er lige gået, så det bli'r nok et problem...
Du skriver følgende:
"Chip til en bil uden turbo, eller en form for tunning er total spild af penge."
At det er grammatisk forkert, det er så hvad det er. Men du skriver, at det ikke kan betale sig. Find ud af hvor meget det gi'r at chippe en Volvo 2.4 140 hk (S40, S60, V70, S80), en E36 320i eller Alfa 156 2.5 V6...
okt 2002
Følger: 117 Følgere: 117 Biler: 9 Emner: 41 Svar: 1.501
Flot gået, min mor er død!!.
OK, du nævner lige et par FÅ biler som der er en smule at hente npget på i softwaren. Volvo giver jeg dig ret i, men ikke den E36 og Alfa 156 V6. Har haft kammerater der også har prøvet på disse 2, og minimalt at hente.
Michelle C: Gider ikke diskutere fakta med uvidene mennesker, men har du spg er du velkommen til at skrive til mig.
sep 2005
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 1.298
ja det kan jeg da godt se, man får næsten ikke noget ud af at chippe så lille en motor...
dec 2004
Følger: 69 Følgere: 65 Biler: 4 Emner: 88 Svar: 3.537
ARG........fra 68 til 82 hk.........det da ok
sep 2005
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 1.298
det var nu også til dem der siger at det ikke giver ret meget
at chippe en non turbo vogn.
og det gode ved den tuning der, er at de er godkendt,
i modsætning til så mange andre, som i de fleste tilfælde er ikke er godkendt...
jul 2003
Følger: 14 Følgere: 15 Biler: 7 Emner: 8 Svar: 538
Du skal ikke chippe den for at få mere effekt i den, men du skal chippe den for at få en mere "lækker" motor ud af det. Der er ret stor forskel i oplevelsen, forsinkelse ved gearskift, momentforløb og motorens "villighed" ved normal kørsel. Der er en lang række biler der kommer til at gå bedre og mere jævnt efter en chipning. I denne gruppe er der er en lang række franske biler, som ab fabrik går meget ujævnt. Bl.a. er næsten alle 8v TU'ere i denne gruppe. 206 GTI er lagt meget magert ud ab fabrik, der kan derfor hentes en rimelig effektforøgelse i en chip uden andre ændringer. Men.. (der er altid et men) kan man ikke selv chippe, så er det mange penge at bruge på det, man bør overveje om der er andre ændringer der vil give mere mening inden man bestemmer sig.
Volvo 2.4 er lavet i en 140 og en 170HK version hvor eneste forskel er softwaren i motorstyringen, derfor kan en 2.4 140Hk chippes til 170+lidt ekstra. Alfa'en kender jeg ikke noget til, ej heller 320i.
Dennis: Chipning er ulovligt uanset om motoren har turbo, kompressor eller ingen tvangsfodring - det er en konstruktiv ændring og derfor ulovlig.
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 146 Emner: 286 Svar: 4.892
sep 2005
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 1.298
http://tuning.dk/shop/cms-18.html
de skriver selv:
SKN Tuning - altid godkendt til syn
Via vores unikke samarbejde med TÜV (de tyske synsmyndigheder) sikres du at alle SKN Tuninger overholder de strengeste krav til udstødningsværdier og derfor altid - med statsgaranti - bliver godkendt til syn i Danmark.
SKN har som den eneste tuner lov til at bruge det beskyttede TÜV logo på hjemmeside samt markedsføringsmateriale.
Med vore over 50 afdelinger worldwide, fra Norge til Japan, garanterer vi dig og din vognpark et gennemtestet produkt....
det må vel betyde at det er lovligt, når det er testet og godkendt.
jul 2003
Følger: 14 Følgere: 15 Biler: 7 Emner: 8 Svar: 538
apr 2008
Følger: 55 Følgere: 53 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 7
sep 2005
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 1.298
efter en snak med SKN tuning, fik jeg at vide at det er muligt at købe TÜV kodkendelsen af dem, for sølle 800 kr.
800 kr er set i forhold til at man selv få den lavet med div. test og kodkendelser som nemt koster kassen.
sammen med synsmanden skal man udfylde en formular, som man skal tage med på motorkontoret,
og få registreret chiptuningen på registreringsattesten, og til sidst skal man
så lige forbi SKAT og høre om de vil have noget for optimeringen.
så hvis det skal være lovligt, så er det således man gør det.
det jeg havde misforstået var, at jeg trode en TÜV var nok til at den var godkendt i DK.
og der er SKN tuning de eneste hvor det er muligt at fremskaffe en TÜV på en chip tuning.
jul 2003
Følger: 14 Følgere: 15 Biler: 7 Emner: 8 Svar: 538
sep 2005
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 1.298
Merkblatt, hvad er det?
jul 2003
Følger: 14 Følgere: 15 Biler: 7 Emner: 8 Svar: 538
sep 2005
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 1.298
hvilket heller ikke kommer så meget bag på mig.
så jeg takker for lektien.
okt 2015
Følger: 1 Svar: 2
Chip til C1 ??