{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chip til C1 ??
  • #1   10. jul 2010 Ja, det kan sagtens lade sig gøre, men om det vil have nogen mærkbar effekt, det er straks mere tvivlsomt smiley

• #2   10. jul 2010 Det kan du, men du skal nok være rigtig glad hvis de finder mere end 3-5 hk på den. Chip til en bil uden turbo, eller en form for tunning er total spild af penge.

• #3   10. jul 2010 Chip til NA'er kan sagtens have en effekt, så det er noget sludder Hi-Speed siger. Desuden er det ikke kun rå HK man opnår, en bedre speederrespons og et mere harmonisk momentforløb samt en (konservativt) forbedre benzinøkonomi er også værd at tage med.

Det der er dit problem, det er den lille slagvolumen. Den sætter sin naturlige begrænsning. Der kan måske hentes et par HK ekstra til de 68, den allerede har, men om det vil være det værd, det er nok mere tvivlsomt.

• #4   10. jul 2010 ÷Swarley ÷
    Inden du kommenter mit indlæg, så tag lige og få en voksen til at læse det højt for dig.

• #5   10. jul 2010 Mr. Hi-Speed:

Din mor er lige gået, så det bli'r nok et problem...

Du skriver følgende:

"Chip til en bil uden turbo, eller en form for tunning er total spild af penge."

At det er grammatisk forkert, det er så hvad det er. Men du skriver, at det ikke kan betale sig. Find ud af hvor meget det gi'r at chippe en Volvo 2.4 140 hk (S40, S60, V70, S80), en E36 320i eller Alfa 156 2.5 V6...

• #6   10. jul 2010 ÷Swarley ÷
    Flot gået, min mor er død!!.

OK, du nævner lige et par FÅ biler som der er en smule at hente npget på i softwaren. Volvo giver jeg dig ret i, men ikke den E36 og Alfa 156 V6. Har haft kammerater der også har prøvet på disse 2, og minimalt at hente.

Michelle C: Gider ikke diskutere fakta med uvidene mennesker, men har du spg er du velkommen til at skrive til mig.

• #7   10. jul 2010 http://økotuning.dk/shop/93-68-1239c1.html

ja det kan jeg da godt se, man får næsten ikke noget ud af at chippe så lille en motor...

• #8   10. jul 2010 D e n n i S

ARG........fra 68 til 82 hk.........det da ok

• #9   10. jul 2010 Ronni,
    det var nu også til dem der siger at det ikke giver ret meget
    at chippe en non turbo vogn.

og det gode ved den tuning der, er at de er godkendt,
    i modsætning til så mange andre, som i de fleste tilfælde er ikke er godkendt...

• #10   11. jul 2010 Så er der gang i børnehaven, men for at dreje tilbage på sporet.

Du skal ikke chippe den for at få mere effekt i den, men du skal chippe den for at få en mere "lækker" motor ud af det. Der er ret stor forskel i oplevelsen, forsinkelse ved gearskift, momentforløb og motorens "villighed" ved normal kørsel. Der er en lang række biler der kommer til at gå bedre og mere jævnt efter en chipning. I denne gruppe er der er en lang række franske biler, som ab fabrik går meget ujævnt. Bl.a. er næsten alle 8v TU'ere i denne gruppe. 206 GTI er lagt meget magert ud ab fabrik, der kan derfor hentes en rimelig effektforøgelse i en chip uden andre ændringer. Men.. (der er altid et men) kan man ikke selv chippe, så er det mange penge at bruge på det, man bør overveje om der er andre ændringer der vil give mere mening inden man bestemmer sig.

Volvo 2.4 er lavet i en 140 og en 170HK version hvor eneste forskel er softwaren i motorstyringen, derfor kan en 2.4 140Hk chippes til 170+lidt ekstra. Alfa'en kender jeg ikke noget til, ej heller 320i.

Dennis: Chipning er ulovligt uanset om motoren har turbo, kompressor eller ingen tvangsfodring - det er en konstruktiv ændring og derfor ulovlig.

• #11   11. jul 2010 http://tuning.dk/shop/165-102-665c1.html - Min 316i kommer til at rykke så :PP 118 HK + 185 moment. ifl dem......

• #12   11. jul 2010 peter A:

http://tuning.dk/shop/cms-18.html

de skriver selv:

SKN Tuning - altid godkendt til syn

Via vores unikke samarbejde med TÜV (de tyske synsmyndigheder) sikres du at alle SKN Tuninger overholder de strengeste krav til udstødningsværdier og derfor altid - med statsgaranti - bliver godkendt til syn i Danmark.

SKN har som den eneste tuner lov til at bruge det beskyttede TÜV logo på hjemmeside samt markedsføringsmateriale.

Med vore over 50 afdelinger worldwide, fra Norge til Japan, garanterer vi dig og din vognpark et gennemtestet produkt....

det må vel betyde at det er lovligt, når det er testet og godkendt.

• #13   11. jul 2010 Desværre ikke, der er ikke nogle der leverer synsgodkendte chipninger i dk mere.

• #14   12. jul 2010 du godeste !!! Bare glem det, jeg ringer til et autoriseret Citröen værksted i stedet, de må da kunne give mig det rigtige og konkrete svar i stedet for alt det bitcheri der er blevet ud af det her.. Det lyder sku' værre end en flok kællinger smiley

• #15   14. jul 2010 Jeg må med skam erkende at jeg til dels tog fejl.

efter en snak med SKN tuning, fik jeg at vide at det er muligt at købe TÜV kodkendelsen af dem, for sølle 800 kr.
    800 kr er set i forhold til at man selv få den lavet med div. test og kodkendelser som nemt koster kassen.

sammen med synsmanden skal man udfylde en formular, som man skal tage med på motorkontoret,
    og få registreret chiptuningen på registreringsattesten, og til sidst skal man
    så lige forbi SKAT og høre om de vil have noget for optimeringen.

så hvis det skal være lovligt, så er det således man gør det.

det jeg havde misforstået var, at jeg trode en TÜV var nok til at den var godkendt i DK.
    og der er SKN tuning de eneste hvor det er muligt at fremskaffe en TÜV på en chip tuning.

• #16   14. jul 2010 Dvs. at man skal betale 800 kroner mere for TÜV papirerne? og hvad med merkblatt ?

• #17   14. jul 2010 ja, man skal betale 800 ekstra for TÜV,

Merkblatt, hvad er det?

• #18   14. jul 2010 Merkblatt 571 - dette skal der være for at det kan godkendes.. Almidelig TÜV er ikke længere nok. Det er b.la. derfor at Palms ikke længere kan lave synsgodkendte chipninger. Jeg tvivler på at SKN's chips kan godkendes hvis de er uden Merkblatt 571

• #19   14. jul 2010 og Merkbaltt, den snakkede han intet om, og må så erkende at der er mange der ved mere en mig.
    hvilket heller ikke kommer så meget bag på mig.
    så jeg takker for lektien.

• Tue H
    Tue H Tilmeldt:
    okt 2015

Følger: 1 Svar: 2
    #20   6. apr 2021 Ronni... Hvor kan man få den fra 58-82 smiley

Kommentér på:
Chip til C1 ??

Annonce