{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Intercooler før chipning?
  • #1   15. jul 2010 Få monteret intercooleren inden du chipper den.
    Det kan evt hive lidt flere hk ud af den...

• #2   15. jul 2010 Altid efter da...

• #3   15. jul 2010 Du skal først chippe efter du har monteret IC

• #4   15. jul 2010 Så bliver jeg nødt til at spare nogle flere penge op, jeg har fået et tilbud der lyder på ca 12000 for chip og håndlavet intercooler.

Det syntes jeg ikke at jeg har penge til lige pt.

• #5   15. jul 2010 så vent...

• #6   15. jul 2010 Det var da os vel mage penge!?:O

• #7   15. jul 2010 Hvorfor vælge en håndlavet?
    Der findes da mange intercoolere der er ganske udemærket til at yde det samme som en håndlavet.
    Og da jeg regner med du vil tune på en standard motor, uden andre modifikationer, ville jeg ikke bruge så mange penge på kun en intercooler.
    Bare et råd...

• #8   15. jul 2010 Tro mig; du vil fortryde, du brugte de ekstra 7.000 på en intercooler! Det giver ikke en skid på sådan en ellers standard bil.

Du skal nøjes med at få den chippet. De sidste penge kan du få MEGET mere sjov ud af ved at bruge dem på noget andet.

• #9   15. jul 2010 Det er fordi at det bliver lavet ordentligt, hvor han rykker køleren tilbage, så den kan være i min kofanger, plus at de rør som ellers stikker ud af hullerne i forkofangeren på alle brian golf 4, bliver skjult. Det ser jo ud ad helvedes til når rørene stikker af kofangeren.

• #10   15. jul 2010 Og det der med at man ikke kan mærke det er jeg ikke helt enig , jeg kan mærke stor forskel på trækkraften når det er 30 grader og høj sol, end når det er aften og kun 20 grader. Bilen bliver en anden.

• #11   15. jul 2010 Ja, men det vil du også kunne med en frontmonteret intercooler...

Nu er du advaret. Kom ikke og sig andet, når skuffelsen kommer snigende smiley

• #12   15. jul 2010 Jeg har fået at vide at man med en ordentlig frontmonteret intercooler kan sænke indsugningstemperaturen med 25-30 grader. Det er da alligevel en del. er det ikk?

• #13   15. jul 2010 Plus at når jeg har fået en ordentlig intercooler på har jeg belæg for at tune den rigtigt når jeg får en masse penge smiley

• #14   15. jul 2010 Det vil den måske kunne under optimale forhold, ja - men under normale forhold og i dansk klima, så vil det ikke have noget at sige.

Se den intercooler, jeg havde på Golfen. Der var så godt som ingen forskel før og efter. Du skal have en pumpet bil, før det har betydning.

Som sagt; nu er du advaret. Hvis du vælger at montere det alligevel, er jeg helt indifferent smiley

• #15   15. jul 2010 Hvis du bestemmer dig for at tune den senere, kan du jo lige så godt vente med at montere intercooleren til da.

• #16   15. jul 2010 Hmm, så må jeg lige tage det op til overvejning igen, hvordan var din bil at køre i med 200 hk? var det noget der virkede ? smiley

• #17   15. jul 2010 Ja, det fungerede perfekt. Jeg ville have haft samme motor igen hvis jeg ikke skulle køre 110 km om dagen!

Jeg vil tro, den kunne måles til 200 hk uden intercooler, så det har da givet en smule. Men det er jo ikke 7.000 kr. værd, for man kan sgu ikke mærke, om der er 200 eller 206 hk at gøre godt med smiley

• #18   15. jul 2010 Så må jeg sgu lige finde ud af om jeg skal smide penge efter en intercooler, eller om det er penge ud af vinduet.
    Chippes, det skal den i hvert fald, det er helt sikkert.
    Dog syntes jeg også at det ser skide godt ud med en stor cooler i fronten.

• #19   15. jul 2010 Hvis du alligevel skal have den bag kofangeren, så kan man jo ikke se den alligevel smiley Desuden bliver det også en større politimagnet, hehe.

Jeg synes i hvert fald, du skal vente med det, indtil du evt. skal tune videre op til måske 250 hk eller noget - hvis det er planen. Og så skal den jo desuden chippes om til den tid alligevel smiley

• #20   15. jul 2010 Ja du har sgu nok ret, det kan være at jeg skal spare pengene.
    Nu skal jeg så bare finde ud af hvem der skal chippe bilen, det koster jo stort set det samme alle steder.

• #21   15. jul 2010 Det gør det, ja. Når du alligevel kører V-power, så få én til at optimere den til at køre på netop dén benzin. Det giver lidt ekstra - og den kommer til at køre markant bedre.

RH Motorsport har lavet et hav af de der 1.8T'er, så de har stor erfaring. Men ja, stort set alle tunere kan finde ud af at lave sådan en motor smiley

• #22   16. jul 2010 Om en interkøler er håndlavet af en forchromet iraner fra Thailand eller kommer fra en anden bilmodel er godt nok hip som hap i dit tilfælde.
    Spar pengene og brug dem på noget andet, og køb en interkøler fra en anden bilmodel, blot større.
    Har selv eksperimenteret med det i sin tid, og det er ikke de ekstra penge værd.
    Har selv kørt med en interkøler fra en Iveco 35-12, kkostede 1000 kr. og gjorde det som den sku på min forhenværende Punto GT.

HansPassatTTDIHald

• #23   16. jul 2010 Det er nok også en mulighed at købe en intercooler fra en bil med en motor som min. Den store 1.9 TDI har std frontmonteret.

Men overordnet set er det lige så godt helt at lade være.

• #24   18. jul 2010 fordelen ved at opgradere intercooleren på din sammen med en chipning vil være at du lige får et par hk mere,- men vigtigst er at du kører den ikke så nemt varm... altså ved frisk kørsel på vej og ved bykørsel.
    Hvis du alligevel vil ha det lavet på et tidspunkt,-så gør det inden chipning...

Kommentér på:
Intercooler før chipning?

Annonce