{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forskel på benzin og diesel HK
  • #1   10. nov 2005 Bmw 320d Diesel yder 163hk hvor 320i benzin yder 150hk, så der er ikke så meget forskel mere smiley

• #2   10. nov 2005 Der er ingen forskel... 1 benzin hk = 1 diesel hk. Simpel as that. Men man kan snakke om at samme antal diesel hk kan virke helt anderledes end det samme antal benzin hk da forbrænding, kompression har en del at sige. Som oftest er der også turbo på en diesel i dag så effekt vil komme som et ryk der mærkes noget kraftigere end en effektstigning der kommer over 4000 omdrejning i minuttet

• #3   10. nov 2005 Forskellen kommer nok af, at benzin tænder med en væsentligt voldommere kraft end diesel gør. Grunden til at de nyere dieselmotorer yder mere og mere, er nok evnen til at bygge motorer med meget høj kompression, der giver en kraftigere tændning.
    Det er i hvert fald mit bud, uden at være motorekspert smiley

• #4   10. nov 2005 forkert... en diesel eksplosion sker væsentlig kraftigere grundt den meget højere kompression...

• Anders  K
    Anders K Tilmeldt:
    mar 2004

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #5   10. nov 2005 Det er ikke HK det kommer an på, men hvor stor et drejningsmoment der er på motoren. En diesel har et væsentligt større drejningsmoment i forhold til antallet af HK sammenlignet med en benzin. Derfor hvis man går op i effekt skal man kigge på momentet i stedet for det er det der giver bilen kraft.

• #6   10. nov 2005 Hehe! Dejligt at se en pige med noget mellem ørene! ;-P No affence

• #7   10. nov 2005 Det er ikke HKéne der gør forskellen, men momentet ;o)

Feks. en Alfa 156.
    2,0 JTS har 165 hk og et moment på ca. 200 nm
    1,9 JTD har 150 hk og et moment på ca 310 nm

Der stor forskel på hvordan effekten afleveres.
    En Benz, bliver ved op til begrænseren og har det bedst over 4000 omdr/min hvor i mod en diesel trækker helt nede fra 1500 omdr, men "dør" ret hurtigt igen ved omkring 4300 :o)

• #9   10. nov 2005 "Men man kan snakke om at samme antal diesel hk kan virke helt anderledes end det samme antal benzin hk da forbrænding, kompression har en del at sige. Som oftest er der også turbo på en diesel i dag så effekt vil komme som et ryk der mærkes noget kraftigere end en effektstigning der kommer over 4000 omdrejning i minuttet "

Ikke rigtigt. Det er nm der gør det, man kan så sige at det er turboens skyld at nm er højere..

• #10   10. nov 2005 jeg mener også de gamle der er lige kommet en diesel ind en 1,7 med 58 HK hvor andre f.eks 1,6 har ca 100

• #11   10. nov 2005 det vil sige at en diesel bil med de 58 HK kan være hurtiger end en bezin 1,6 ca 100 HK

• #12   10. nov 2005 Kim(25)J, glem de hk ;o)
    De skal ses sammen med nm for man kan sige noget ;o)

• #13   10. nov 2005 ok

• #14   11. nov 2005 Peter, det jeg mente med rykket der kommer skyldes en stigning i effekt altså både nm og hk. Idet turboen laver ladetryk i et område der er ens i alle gear vil der ske en eksplosiv stigning i effekt. På en benzinbil vil man ofte mærke samme effektstigning over f.eks 4000 omdrejninger i minuttet. Så jeg har vidst skrevet det lidt kringlet

• #15   11. nov 2005 jeg vil sige min har omkring 180hk... og jeg har ingen problemer med at blinke en Ford ST200-220 ind på motorvejen... og det er en bil med V6 motor og 200-220hk

• #16   11. nov 2005 vil lige sige jeg køre diesel bil... 1.9 TDI PD 130HK++

• Claus R
    Claus R Tilmeldt:
    nov 2016

Følger: 1 Svar: 2
    #17   26. jun 2019 For at få det samme " ryk" i en benzin bil i forhold til en diesel bil, skal man gange benzin hestekræfter med 0,8 for at få den samme ydelse / præstation som i en diesel bil, me det er rigtigt at en HK diesel er det samme som en HK ved benzin, beregningen skal foretages når man har 2 ens biler med samme motorstørrelse den ene på diesel den anden på benzin, de har begge antal hestekræfter, momentet er bedre hos diesel bilen, og dermed hurtigere oppe i fart ( acceleration ) , for at benzin bilen skal have de samme præstationer som dieselbilen, ganger man benzinmotorens hestekræfter med 0,8 derved får man ca, de antal hk i benzinmotoren der skal til for at få samme effekt som ved diesel bilen ,,,

Kommentér på:
forskel på benzin og diesel HK

Annonce