{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
629 visninger | Oprettet:

Tuning af gti 16v?? {{forumTopicSubject}}

jeg har en vw jetta gti 16v PL.. vil gerne trimme den lidt, jeg har en teori men ved ikke om den holder??

kan jeg tag en 2,0 blok fra en golf 3, sætte en top på fra en golf 2 16v KR.. sætte knaster og krumtap fra en diesel over i og på med en bananmanifold?

Er det muligt? og hvad gir det af HK hvis det kan lave sig gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tuning af gti 16v??
  • #1   4. sep 2010 det er næsten korrekt det du skriver,
    den måde som gir mest af det der, er en 2,0 blok fra golf3(abf) med KR top og ABF knasterne smiley en god justering, så ligger du på 160-170hk evt. med banan.

diesel knasterne dur ikke da de er fra 8v og krumtappen for du modsat effekt smiley

• #2   4. sep 2010 okay fedt nok. næsten rigtigt. jeg troede bare diesel krumtap og knaster ville gøre det holdte bedre. men det helt fint så det ikke et stort projekt. det er til at overskue ihvertfald.

• #3   4. sep 2010 knasterne fra 8 til 16v passer jo ikke sammen smiley

og krumtappen, i en ABF motor, ja den for du ikke meget stærkere smiley

• #4   4. sep 2010 lækkert. det lyder jo super. hvad med ledningsnet og gearkasse? kan det bruges det som er i bilen? gearkassen er en 2Y.

• #5   4. sep 2010 jeg har selv den ombygningen i min,
    gearkassen passer lige på blokken(husk at brug din nuværende kobling)

og ledningsnettet skal du ikke røre da du bare sætter dit nuværende indsprøjtning+ alle følere fra din PL, over på ABF motoren, (det hele passer undtagen oliefilter konsolen) smiley det kan ikke være nemmere..

• #6   4. sep 2010 Ja har set det i din profil. den den røde golf. ikke? den er fed..

jeg så må jeg se at få skaffet de dele hjem. koblingen siger du, det vil sige hvis jeg vil ha ny kobling på skal jeg købe en som hvis det var til en PL for regner med den skal skiftes når gearkassen alligevel skal af.

• #7   4. sep 2010 ja og i den grå som jeg har nu..

ja når du skal købe en ny, så skal det være til PL/KR smiley da gearkassen jo kommer derfra..

• #8   4. sep 2010 ja selvfølgelig, det kunne jeg ha sagt mig selv hvis jeg lige havde tænkt mig om, må jeg tilføje dig, så kan jeg altid spørge om noget hvis jeg har problemer med projektet?

• #9   4. sep 2010 ja det gør du bare

Kommentér på:
Tuning af gti 16v??

Annonce