{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
603 visninger | Oprettet:

hej BG. spørgsmål ang 106 rally motor. {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri.

Jeg har et spørgsmål om det kan betale sig at sætte en 106 rally motor fra 97. i stand som har kørt 200.000 jeg har en saxo vts 1.4 som jeg ville renover motoren til med alt nyt og en anden knast og lidt. men kan det betale sig når den har kørt så meget er den færdig ?

mvh Jacob

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hej BG. spørgsmål ang 106 rally motor.
  • #1   8. sep 2010 Det kommer an på, hvor meget du vil renovere på motoren og hvor meget du selv kan lave.. Men du skal nok lige undersøge hvad en motor koster hos en hugger før du går igang, det kan jo være det ikke kan svare sig..

• #2   8. sep 2010 ja det er os rigtigt nok. men jeg har fået motoren af en kamarat der er mekaniker, og han har lovet at hjælpe mig med den. min plan var at smide 6-8000 i motoren med knast og det hele smiley

• #3   8. sep 2010 cool projekt... sæt igang...

• #4   8. sep 2010 det kan godt betale sig, men der kan jo ligge skjulte fare i den, hvis du ikke har hørt den igang, men husk også at de motore lever et hårdt liv, de lever meget oppe i de høje omdrejninger, og mange unge mennesker der har haft dem så de har fået deres tæsk, hvis jeg var dig, nu hvor du alligevel skal skille den ad, så lige få topstykket tryk prøvet og så skifte paraplyer. og kige forringerne efter.

• #5   8. sep 2010 hehe ja.. det er jeg helt klar over jamen de 6-8000 er jo kun starte buget alle ved ting hurtigt tag overhånd smiley jamen det er planen at skille den helt ad damprenset og malet sort nye ventiler stempler og alt helt nyt så den har 120+ hk så det er lidt sjovt igen =)

• #6   8. sep 2010 for at være sikker på at komme op på de 120 hk, så få portet topstykket smiley

• #7   8. sep 2010 =) hvis jeg kender mig og min kamarat rigtigt ender det nok med lettet svinghjul og afbalanceret krumptap andere plejestænger og smede stempler osv =)

• #8   8. sep 2010 Vi byggede en 1,3 Rally.

272 shrick knast, en rustfri bananmanifold og så blev den kørt ind hos VAE tuning. Det gav 120,6hk på rullefelt smiley

Der skal ikke så meget til.

• #9   9. sep 2010 Jeg har så haft to "projekter med de Ralley motorer.

En 1,3´er som voksede til 1,5 l.

En 1,6´er som voksede til 1,8 l.

Anden knast. Andre stempler jo seføli. Bearb. topstykke. Anden motorstyring osv osv.... og spjældhuse.

Så går de sqi fornemt.

HansSnartExPassatTTDIHaldOg snart NogetMedGolf2 smiley

Kommentér på:
hej BG. spørgsmål ang 106 rally motor.

Annonce