{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
907 visninger | Oprettet:

turbo på 1,2 corsa {{forumTopicSubject}}

som overskriften sige har jeg fået den ide at montere turbo på en opel corsa 1,3 8v 45 hk med 160000 km på klokken (ved godt det er nemmere at smide anden motor i)
her er spørgsmålet så hvad dele der skal bruges

turbo (hvilken størrelse)
trykregulator (hvilken vil være god)
hvordan får jeg olien til turboen og hvordan får jeg det tilbage i bundkaret igen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  turbo på 1,2 corsa
  • #1   12. sep 2010 spild af tid og penge, bliver aldrig godt og det ved du åbenbart godt selv,

• #2   12. sep 2010 nu var det jo ikke det jeg spurgte om

hovsa kan se jeg har skrevet 1,3 det er selvfølgelig 1,2

• #3   12. sep 2010 hvis du skal lave det lidt billigt, så vil jeg foreslå en turbo fra en transporter 2.5 TD kan du sikkert finde billigt hos en hugger, du kan sikkert også få noget til at få oilen frem og tilbage igen fra samme motor

• #4   12. sep 2010 tak for det anders

lige precis den slags info hehe

• #5   12. sep 2010 følger lige med da jeg heller ikk kan få ngoet ordentligt svar på hva man kan gøre ved en 1,1 pug motor... forstår ikk hvorfor alle bare siger.. køb en anden motor... hvorfor skulle man det.. når man kan tune en knallert motor som er mindre end en 1,1 bil motor så skal man sgu også tune en 1,1 motor.. men fatter ikk folk som ikke gider svare på det... jeg ved det kan lade sig gøre men hvordan ved jeg ikke...

• #6   12. sep 2010 jeg synes også det er et lidt tamt svar at komme med når folk spørg om hva de kan gøre ved deres nuværende motor, jeg synes selv det er mere spændende at optimere det man har istedet for bare at skifte hele motoren.

men de små motorere er svære og dyre at få nogen hk ud af medmindre man bruger tryk. ellers skal de jo nærmest bygges så meget om at de tager lige så mange omdrejninger som en MC, og det er ik billigt.

• #8   12. sep 2010 Det er altid sjovt at bygge noget selv, uanset hvilken bil eller motorstørrelse man starter med. Og det er måske også værd at nævne, den uvurderlige byggeerfaring man får ved at lave sådan nogle sjove projekter.
    Så bare fyr den af Henry smiley Jeg synes også det lyder som en god ide at snuppe dele fra en mindre turbokassevogn, der kan man somregel finde det hele samlet.

• #9   12. sep 2010 Jeg har en lille turbo som vil passe perfekt til projektet hvis det er.

Mvh Thomas 22994248

• #10   12. sep 2010 fabian j
    det er jo ikke fordig jeg regner med at skulle nakke supraer fra en side af jeg gør det men nettop som de to andre siger for at prøve kræfter med det selv og få erfaringen og så er det da sjvere selv at have lavet det end bare at smide en c20let motor i efter min mening

• #11   12. sep 2010 Fabian J
    hvem er det der har snakket om race.... hvorfor er det at hver gang at man snakker om tuning... så tænker folk race... en hurtig bil kan også køre langsomt og overholde hastigheden på de danske veje... kom for fanden med et ordentligt svar på hva der kan gøres isted for køb en anden motor.... en motor er en motor og en motor kan tunes.... fuck det om det er en 1,1 eller 20.14 eller hva fanden de nu hedder.... og for den sags skyld er det ikke jer der betaler men i mit tilfælde med min bil og min motor.. mig der betaler.... så kan i for fande da komme med et svar på hvor man kan købe de ting som skal bruges og gerne link fra danmark... længer er den ikke..

• #12   12. sep 2010 hvis folk syntes det er sjovt at tune små motorer så lad dem dog de. man skal ikke undervudere en lille motors evner. den vjer mindre, tager hurtigere omdregninger og deraf hurtigere ladetryk, så en lille motor kan sagtens følge med størrere motore hvis man gør det ordentligt...

• #13   12. sep 2010 I 1993 byggede jeg, sammen med en kammerat, kompressor på min Fiat 126!! Alle sagde vi var idioter, at det var for dyrt og hvad ved jeg. Ingen troede motoren kunne holde, og det havde de ret i, den holdt under en uge.. MEN SIKKEN UGE!!! Den gik på baghjulene i alle lyskryds, det var alletiders.. Hehe..

• #14   12. sep 2010 haha se det er jo spas i mine øjne...

men nogen er åbenbart for fine til at hjælpe garage tunere igang smiley

• #15   12. sep 2010 jeg har selv været i gang med samme projekt.
    (har dog solgt corsa´en)

jeg bruget en turbo fra en 2.3 omega a turbo diesel
    jeg blev dog aldrig helt færdig med det før bilen blev solgt.

og nu er det meste lavet om til min kadett c.

men jeg havde planer om og bore motoren op til 1.6.
    så hvis du mangler en 1.6 krumtap, stempler og top
    og lidt andet,
    her jeg det stadig til og ligge til en billig penge.

• #16   12. sep 2010 regner ikke med at skulle lave det store ved motoren men skal da nok have det i baghovedet hvis det kommer på tale smiley

• #17   12. sep 2010 en 1.6 har jo 75hk og med turbo kan man nok komme op på små 100hk.

også tror jeg nok den bliver sjov og køre i.

så go vind med projektet

• #18   12. sep 2010 tak for hjælpen til dem som har kunnet overse at hjælpe en af de uvidende hehe

• #19   12. sep 2010 jeg bliver nød til at sige det !
    det er sku da lige så sjovt at tune store som små motore? godt være det er spild af penge et sted men så længe det sjovt er det godt smiley
    så lad dog for fanden folk selv om det?!
    henry
    giv den godt med benz, en lille turbo, og måske en anden toppakning så burde der ku komme lidt sjov ud af det smiley
    held og lykke !

`Kan det ryge kan det arbejde!´

• #20   12. sep 2010 kan se jeg lige bliver nødt til at spørge hvordan jeg får den til at give mere benz... skal jeg købe en ny trykregulator og hvor monterer jeg den

• #21   12. sep 2010 hvilken type indsprøjtning køre du med.
    jeg køre med nz(monopoint) på min kadett c.

jeg har lavet det lidt om, det der styre trykket.
    der 2 måder man kan lave det om på.

den ene er og trække lidt i fjedren, så hæver du trykket,
    men kan ikke styre hvor meget.

den anden er, som jeg har gjort,
    lavet det om, så jeg kan skrue lidt op og ned for trykket.

• #22   12. sep 2010 min corsa er med monopoint

• #23   12. sep 2010 det er vel bar at finde noget indsprøjtningsdyse værk fra en støre motor? smiley

• #24   12. sep 2010 der sidder et lille dæksel i enden af dysebroen,
    det sidder med 4 små torx skrue.

hvis man afmontere det sidder der en fjeder, den kan man trække og hæve trykket.

men jeg har lavet det sådan at jeg kan juster på den skrue der sidder i dækselet
    ,+ plus jeg vil bruge en dyse fra en 1.8nz motor den passer jo i.

jeg køre så også med en pumpe der kan lave op til 4 bar.

• #25   12. sep 2010 jae det må være den vej du skal hen ad henry smiley

• #26   13. sep 2010 gå ind på min profil og se min corsa 1,4 .¨med tryk går 1.4 bar i tryk og har kørt 10000 km uden problemer

Kommentér på:
turbo på 1,2 corsa

Annonce