Golf IV kompressor tuning mv? {{forumTopicSubject}}
Jeg går lidt og leger med tanken om at prøve at smide en kompressor på en Golf IV 1.8 20v, og har da hørt om at der er blevet lavet nogle til netop denne motor, men hvilke foranstaltninger skal der foretages for at motoren kan holde til det, og hvad med monteringen? Behøver ikke sindsyg mange heste, men bare lidt mere der kan give en bedre momentkurve; har også hørt at man kan til og fra koble en kompressor hvilket jeg synes lyder rimelig cool alligevel.
Nogle anbefalinger til en kompressor, evt. links?
Efter hvad jeg har læst, skulle det også være godt at smide en bananmanifold på den, og endda fra den originalle der sidder på 1.8T motoren, men hvor finder jeg sådan en til overkommelig pris, og evt. brugt f.eks. på ebay.de, men har ikke rigtig fundet noget på siden, det hedder garanteret noget specielt på tysk?
Der monteres selvfølgelig et godt luftfilter, nok helst i den originalle kasse, nogen specielle anbefalinger dertil?
Når alle disse tweaks er på plads, skal den nok senere chiptunes, for lige at give det sidste
Skal lige siges at jeg ikke har så meget forstand på det, men er typen der gerne vil lære at gøre det selv, har med tiden fået lidt mere tålmodighed
jan 2005
Følger: 34 Følgere: 20 Emner: 30 Svar: 303
jun 2004
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 185 Svar: 1.051
jun 2004
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 185 Svar: 1.051
http://cgi.ebay.de/Audi-A3-Golf-4-GTI-1-8T-20V-Turbo-Motor-AGU-komplett-/150497609200?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item230a5b45f0
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
mar 2005
Følger: 47 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 60 Svar: 2.394
mar 2007
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 18
Hvad vil det da løbe op i hvis man kunne finde et kit, og er der slet ikke nogen ændringer der skal til med motoren udover at tilslutte det?
okt 2003
Følger: 42 Følgere: 38 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 494
Nu er det jo ikke bare lige at smide en kompressor på.
Du skal tænke på at når du giver bilen mere luft, skal den have mere juice, og evt sænket kompresstion. Jeg har set det så mange gange før, at stempler ventiler osv futter pga folk ikke vil vente og ofre det det koster at få lavet en ordenlig løsning, og dermed senere at punge ud til en ny motor..
Nu må du ikke tage det ile op.
Mvh
nov 2003
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 176
Golf IV kompressor tuning mv?