{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.404 visninger | Oprettet:

Bmw 318i, M10 tuning {{forumTopicSubject}}

Er gået lidt væk fra trykladning på min gamle bmw e30, fra 1987, men vil hellere "suge" tune den, nogen der kender nogle sider, hvor man kan købe banan manifold og andre ting der kan vinde lidt hk ?
- Hvor skarp skal knasten være, altså hvad virker bedst ?
Har fundet 3 jeg kigger på inde ved koed
- Den ene er en 304 graders knast
- Den anden 292 graders knast
- Den tredje 284 graders knast
Og de er graderne er ens på både indsugnings og udstødnings siden.

Hvilken får man mest effekt ud af og hvorfor ?
gode hjemmesider med suge tun ?

Håber i kan hjælpe,
Mvh
Morten.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bmw 318i, M10 tuning
  • #1   28. sep 2010 personligt havde jeg taget 284'eren...

    men kommer os an på hvor stor løftehøjden er... smiley

    men er det hk ska du ha 304'eren... men så ska du nok ha hævet begranseren... og den vil ikk være fandens sjov at køre i byen med...


  • #2   28. sep 2010 kan det betale sig at tune en 318.... det vil være billiger at smide en 325 fra e36

  • #3   28. sep 2010 Her er lidt info på de 3 knastaksler
    - Men er der nogle hk at vinde hvis ikke den er "spidserere" ?
    Jeg tænker mest på 292 graders knasten, men ved ikke ? smiley

    Til følgende modeller:
    Alle 4-Cylindrede benzin med M10-motor


    --------------------------------------------------------------------------------

    284° Indsugning / 284° Udstødning (Billede) www7221 DKK 1.974,00 / DKK 2.467,501 Køb stk.
    Specifikationer:
    Grader: 284° / 284°
    Spredning: 110°
    MAX Ventilløft: 9,5mm
    Ventilløft i OT-Stilling: 2,0mm
    Ventil spillerum: Ind: 0,20mm / Ud: 0,20mm

    --------------------------------------------------------------------------------

    292° Indsugning / 292° Udstødning www7222 DKK 1.974,00 / DKK 2.467,501 Køb stk.
    Specifikationer:
    Grader: 292° / 292°
    Spredning: 110°
    MAX Ventilløft: 10,0mm
    Ventilløft i OT-Stilling: 2,6mm
    Ventil spillerum: Ind: 0,20mm / Ud: 0,20mm

    --------------------------------------------------------------------------------

    304° Indsugning / 304° Udstødning www7223 DKK 1.989,00 / DKK 2.486,251 Køb stk.
    Specifikationer:
    Grader: 304° / 304°
    Spredning: 108°
    MAX Ventilløft: 10,7mm
    Ventilløft i OT-Stilling: 2,9mm
    Ventil spillerum: Ind: 0,25mm / Ud: 0,25mm



  • #4   28. sep 2010 skal bruge noget lovligt, gider ikke det er latterlige motor ombytning der aldrig bliver lovligt... uden at betale afgift af det...

  • #5   28. sep 2010 I med en motor fra en 318 is, den er 16v og har lidt flere hypper.
    Glem det tuning på den motor, det er penge ud af vinduet. Det er billigere at købe en anden bil med større motor i.


  • #6   28. sep 2010 jeg ville ikk skifte motor...

    der er så mange der forslår det... og ja det er nemmere...

    men det er jo ikk lige så sjovt??

    i med en 292'er...
    men tror nu stadig du ska ha rykket begranseren en anelse... smiley


  • #7   28. sep 2010 Tror du det er den bedste eller hvordan *madsen* ?
    - 292 grader, ang ventil løfte højde osv osv ?
    Kan man vinde lidt hk der tror du ?


Kommentér på:
Bmw 318i, M10 tuning

Annonce