2.404 visninger
|
Oprettet:
Bmw 318i, M10 tuning {{forumTopicSubject}}
Er gået lidt væk fra trykladning på min gamle bmw e30, fra 1987, men vil hellere "suge" tune den, nogen der kender nogle sider, hvor man kan købe banan manifold og andre ting der kan vinde lidt hk ?
- Hvor skarp skal knasten være, altså hvad virker bedst ?
Har fundet 3 jeg kigger på inde ved koed
- Den ene er en 304 graders knast
- Den anden 292 graders knast
- Den tredje 284 graders knast
Og de er graderne er ens på både indsugnings og udstødnings siden.
Hvilken får man mest effekt ud af og hvorfor ?
gode hjemmesider med suge tun ?
Håber i kan hjælpe,
Mvh
Morten.
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 450 Svar: 6.186
men kommer os an på hvor stor løftehøjden er...
men er det hk ska du ha 304'eren... men så ska du nok ha hævet begranseren... og den vil ikk være fandens sjov at køre i byen med...
nov 2004
Følger: 78 Følgere: 76 Biler: 6 Emner: 78 Svar: 394
jun 2008
Følger: 67 Følgere: 38 Biler: 18 Emner: 52 Svar: 156
- Men er der nogle hk at vinde hvis ikke den er "spidserere" ?
Jeg tænker mest på 292 graders knasten, men ved ikke ?
Til følgende modeller:
Alle 4-Cylindrede benzin med M10-motor
--------------------------------------------------------------------------------
284° Indsugning / 284° Udstødning (Billede) www7221 DKK 1.974,00 / DKK 2.467,501 Køb stk.
Specifikationer:
Grader: 284° / 284°
Spredning: 110°
MAX Ventilløft: 9,5mm
Ventilløft i OT-Stilling: 2,0mm
Ventil spillerum: Ind: 0,20mm / Ud: 0,20mm
--------------------------------------------------------------------------------
292° Indsugning / 292° Udstødning www7222 DKK 1.974,00 / DKK 2.467,501 Køb stk.
Specifikationer:
Grader: 292° / 292°
Spredning: 110°
MAX Ventilløft: 10,0mm
Ventilløft i OT-Stilling: 2,6mm
Ventil spillerum: Ind: 0,20mm / Ud: 0,20mm
--------------------------------------------------------------------------------
304° Indsugning / 304° Udstødning www7223 DKK 1.989,00 / DKK 2.486,251 Køb stk.
Specifikationer:
Grader: 304° / 304°
Spredning: 108°
MAX Ventilløft: 10,7mm
Ventilløft i OT-Stilling: 2,9mm
Ventil spillerum: Ind: 0,25mm / Ud: 0,25mm
jun 2008
Følger: 67 Følgere: 38 Biler: 18 Emner: 52 Svar: 156
nov 2006
Følger: 86 Følgere: 86 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 819
Glem det tuning på den motor, det er penge ud af vinduet. Det er billigere at købe en anden bil med større motor i.
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 450 Svar: 6.186
der er så mange der forslår det... og ja det er nemmere...
men det er jo ikk lige så sjovt??
i med en 292'er...
men tror nu stadig du ska ha rykket begranseren en anelse...
jun 2008
Følger: 67 Følgere: 38 Biler: 18 Emner: 52 Svar: 156
- 292 grader, ang ventil løfte højde osv osv ?
Kan man vinde lidt hk der tror du ?
Bmw 318i, M10 tuning