{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.175 visninger | Oprettet:

diesel tuning {{forumTopicSubject}}

hej bg jeg står og skal til og lave lidt sjov ved en golf 3 1,9td motor . og overvejer at skal til og dreje af stempleren pga den tryk jeg gerne vil køre med . er det nogle der ved noget om hvor meget man skal dreje af ..
ved ca 2 bar i en golf 3 1,9td motor ..

pumpen er bestilt med 11 mm elementer i


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  diesel tuning
  • #1   3. okt 2010 og hvad turbo vil i anbefale

  • #2   3. okt 2010 det kan du godt spare dig, td erne er svage i topstykket, så det er højst sansynligt der den revner først, det er set før at folk har kørt 2-2,5 bar på standart motor, men den skal være 100% varm før den får tæsk, så kan de holde til lidt. mener du skal gå efter en k14 lader, den passer vist lige på.

  • #3   3. okt 2010 ja men jeg har lige skreven med en som har en hvor der smider 250disel hk på hjulene . og det spiller max

  • #4   3. okt 2010 jeg har en ven der på en 90 hk hdi . er gået op på 232 hk uden at ændre indmaden overhovedet. den går 2,2 bar og har nu kørt 8000km med den høje effekt. men ved ikke noget om hvor holdbar en vw er.

  • #5   3. okt 2010 mener du han kan smide 232 hk uden anden indmad ..det er nok lige den første jeg har hørt der kan det.. har haft en oppe på 186,8 uden anden indmad .. og der var sku ikke mere og hente .

    men jeg ved ikke hvor stærke sådan en yop på en vw er .. men biler skal sikkert være meget varm inden man giver den noget og leve af


  • #6   3. okt 2010 der er kommet en lidt for stot turbo på den har hk lidt sent , og så er der nogle meget støre penta dyser i og højtryks pumpe fra bmw 530d
    og så er den trillet ind ved rh


  • #7   3. okt 2010 a hvad .. 530d er en 6 cylinderet . . hvad gør han så ved de sidste 2 cylinder der er overskud når han satte der på en golf motor der er jo kun en 4 cylinderes .. og hvad med en motor styring
    det skal jo være en motorstyring til en højtryks pumpe for der skal en inpuls ud til dyssen når den skal åbne


  • #8   3. okt 2010 høj tryks pumpen har jo kun en udgang op til railen

  • #9   3. okt 2010 og hvor kommer golf motoren ind i billedet det var jo en hdi motor fra citroen.

  • #10   3. okt 2010 det jeg ville frem med var at en diesel ikke nødvendig vis skal sænkes i compretion som en benz bil for at hæve trykket.

  • #11   3. okt 2010 nej men nu var det golf 3 motor jeg snakket om som står i teksten ovenfor ...

    ja men vis jeg drejer noget af . sp an der jo også kommer mere luft ind og vis der kommer mere luft så kan den jo også æde mere diesel og jo mere udstødningsgas /jo mere tryk igen en gang. men så skal man også helst over 2,2-2.7 bar i tryk


  • #12   3. okt 2010 ningo hvordan vil du sætte en højhtryks pumpe fra en commen rail motor , sammen med en td motor med edc pumpe .. en td har ingen rail , det er jo rør ud til hver dyse.

  • #13   3. okt 2010 bare få dyser lavet større .. en stor lader og intercooler, så kører det .. sørg endelig for den får diesel nok . det kølere motoren og får turboen hurtigere op i omdr.

  • #14   3. okt 2010 det vil jeg heller ikke , der er tale om at jeg nævnte et eks på en hdi motor der var gået fra 90-232hk uden at ændre kompretionen for at pointere at man ikke behøver ændre en diesel motor for at gå på 2bar + .


  • #15   4. okt 2010 morten P..

    også sådan jeg havde regnet med. men tror du ikke det er nok med 11mm elemanter i min pumpe eller skal jeg op i nogle fra en fiat ducato (13mm)

    turbo havde jeg regnet med en gt2860rs eller noget der lige er lidt mindre.

    og spc. lavet indsugnings manifold


Kommentér på:
diesel tuning

Annonce