{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.074 visninger | Oprettet:

HJÆLP !!! DEN PRUTTER OG TIKKER ! {{forumTopicSubject}}

Hey bg

jeg har lige fået skiftet tandrem og så er tænding blevet sbubbet minimalt .. jeg brugte lidt tid efter den var monteret til at indstille tændingspunkt på routerdæksel - den kørte fint men skulle justeres meget meget lidt , da jeg tog træk med en ven pruttede den lige lidt i femte gear og jeg satte farten stille ned . efter 5 min gav jeg den gas igen , ingen problem . men lige pludselig lød det som en traktor , da der er monteret kompressor hjælper det den til at tvinge den kørende , men så døede den helt .. jeg grovjusterede så dæksel og fik gang i den kort tid efter .. nu tikker den , jeg har ikke motor øre til at kunne høre om det er en ventil eller hvad ??? men synes det lyder som om den kun arbejder på 3 udaf 4 stempler - men lige pludselig på vej hjem , jeg kørte ca 100kmt i femte gear , så kørte den jævnt og den træk okay normalt uden dumme lyde , dog en lille tikken lyd ude fra motor . og lidt tid efter ujævnt træk og prutten .. og om igen 2-3 gange på 20 min . inden jeg slukkede lod jeg den stå i tomgang , den hoppede rimelig meget fra motor men stod på 900RPM ca .. please giv mig nogle råd jeg kan bruge i morgen !

Jeg har selv tænk : router , dæksel , kabler , indstilling af tænding , ventil eller tændrør ...

jeg har nogle af tingene liggende som jeg vil prøve i morgen - men!! hvordan kan jeg vudere om der er sket noget med ventil ?? jeg skal have topdæksel af , men kan jeg se noget derfra eller skal jeg trykke på noget for at finde ud af det !?

På forhånd og tusind tak !


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP !!! DEN PRUTTER OG TIKKER !
  • #1   21. okt 2010 hvis der er sket noget med dine ventiler ville den højstsansyneligt ikke køre mere.. men er du 110 % sikker på knasten ikke står en tand forkert ellers sårn noget.. så kan den i hvert fald finde på og hakke og sætte ud..

    ville lige tjekke op på det i hvert fald.. smiley


  • #2   21. okt 2010 jeg satte den på OT mærket som er på både hjul og blok .. cylle 1 i top . og så indstilling af tænding , dreje den lidt frem og tilbage .. men den lyder som den ikke tænder på et stempel et sted . den prutter og går ujævnt . det fuckt

  • #5   22. okt 2010 ujævnt træk og prutten er typisk eksempel på knasten står forkert. Men det skriver du jo at du har kigget på... Måske har den spist en stempelring (rent gæt)

    Du ska nok ha hele toppen af for at se om der er bukket ventiler. Men hvis den tikker når du tørner den (i hånden), alt står som der skal, så er det nok en ventil der hænger eller er bukket.


  • #6   22. okt 2010 bare lige 1 spørgsmål, stod den på alle mærker inden du pillede tandrem'en af?

  • #7   22. okt 2010 altså den "trækker" fint nok .. det lyder som den ikke tænder på en af stemplerne , men den tikker meget lidt udefra , men ved sku ikke om det er ventil eller gnist der lyder så høj . men jeg drejede tændingjuld over på cylinder 1 og satte den i top i cylinder 1 .. starede den og den stod ujævnt , indstillede den og der var ikke noget , udover at den dødede lidt i trækket ved 5000RPM , men det var jo nok fordi den skulle fin justeres .. med pistol .

  • #8   22. okt 2010 jeg havede ikke kig på det da jeg skulle skifte krumtaphjul ved tandrem , og remen blev så varm og mør at krumtap hjul drejede lidt tilbage uden rem kørte med , så satte knast på OT , krumtapt i top i cylle 1 og router på tændkabel 1 og justede stille og rolig og den kørte .. nu tænder den ikke i et cylle , min udmedbare tanke ..

  • #10   22. okt 2010 den kørte perfekt inden , og efter kørte den også perfekt , skiftede den igår , og idag kørte den også uden problemer . men her til aften skete det så som jeg sagde .. det kunne jo være en god mulighed det du siger med at den muligvis er hoppet en tand over . jeg må prøve at deje det hele på plads i morgen efter jeg har tjekket kabler osv ..

  • #11   22. okt 2010 timet forkert. af med tandremen og forfra igen. lad os håbe du ikke har bukket nogle ventiler..

  • #12   22. okt 2010 Ja. tejk det igen. Har du strammet remmen godt nok? lyder som om den er hoppet en tand.

  • #13   22. okt 2010 lyder som tandrem ikke står rigtigt på mærkerne, forstår bare ikke folk der ikke har forstand på det roder med sådan noget, det går jo næsten altid galt

  • #14   22. okt 2010 min mekaniker lavede det , men synes også selv det gik lige lovligt stærkt ..

  • #16   22. okt 2010 enig med N°¹™

  • #17   22. okt 2010 plejestang er strukket sig , krumtap er gået skævt. banket tændrør flat .. projektet er startet , g60 motor med turbortryk , 250hk har den .

  • #18   22. okt 2010 =O hold da kæft.... æv...

  • James F
    James F Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 43 Svar: 258
    #19   30. okt 2010 det lyder til det er en tændings spoler .

Kommentér på:
HJÆLP !!! DEN PRUTTER OG TIKKER !

Annonce