1.793 visninger
|
Oprettet:
Eftermontering af Turbo (syn i udland) {{forumTopicSubject}}
Hej Folkens.
Jeg har en del engelske swift gutter som uden problemer kan kører deres små suzukier igennem syn i england med turbo kit installeret.
i det tilfælde så er den pågældende model jo faktisk typegodkendt i EU med turbo kit monteret.
Burde jeg ikke kunne tage en syns seddel fra dem af og påvise det overfor synsmanden i danmark at det er lovligt?
eller alternativt. kører bilen til england og få den godkendt der?
sep 2006
Følger: 132 Følgere: 158 Biler: 18 Emner: 83 Svar: 2.510
aug 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 60 Svar: 1.439
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.411
Herefter tuner du den og indregistrer den så igen.
Så skal du kun betale forskæls afgiften og ikke en helt ny fuld afgift på bilen.
Hvad angår syn tror jeg ikke du kan bruge den godkendelse fra england da der er andre regler i DK for hvad man må og ikke må, du skal jo stille med alle de der krav de har på en turbo ombyggede bil der altid antages for at være over 20% reglen.
Derfor kan du sikekrt kun bruge den engelske godkendelsse til at vise bilen er egnet til den nye effekt og ikke de andre krav så som støj og forurening. (det er blot et gæt)
sep 2003
Følger: 47 Følgere: 51 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 425
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.411
De koster boksen at få fortaget hvis ikek du kan bruge den engelske godkendelse til dette og det kan du sikkert ikke, da de måske ikek har samme regler på dette område elelr krav om at få konstaterede disse nye forhold der nu er gældene på den tunede bil.
Det blvier nødtil at skulle fremgå af den godkendelse hvis den skal kunen bruges til en komplet attest på at bilen så kan synes i DK.
aug 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 60 Svar: 1.439
sep 2003
Følger: 47 Følgere: 51 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 425
Men det beviser jo at ideen altså ikke er helt dum alt taget i betragtning.
Sådan en test koster jo desværre en del penge at få lovet men det er en mulighed.
jeg har kontakt suzuki om de evt. kan levere typegodkendelses papirene på en sådan ombygning.
aug 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 60 Svar: 1.439
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.411
Jeg har eks. set en tysk bil godkent fra Tyske TÜV på et sæt tysker fælge der stak ud over skærmkanterne men hvor dækket holdte sig inden for.
Dette er lovligt i Tyskland men ikke efter Danske synsregler der siger at både dæk OG fælg skal holdes inden for skærmene.
Derfor kunne denne TÜV godkendelse ej bruges til at syne bilen med pågældene fælge.
Så der er undtagelser hvor det stikekr i mod dansk lov givning, men der hvor det bare statuere at det hodler sig inden for dnaks lovgivning, der kan en TÜV godkendelse altid bruges.
Andre institutter kan også lave disse godkendelser i Danmark.
Jeg husker ikke lige navne på dem, Delta laver vist for noge af de test man har brug for.
Det kan være støj test.
sep 2003
Følger: 47 Følgere: 51 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 425
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.411
Det bedste er at det på papir det du vil opnå inden du går i gang.
Så står man ikke bagefter og har sagt en ting som er opfattet på en helt anden måde og som ender ud i en 3.
Skriv ned nøjagtig hvd du har til hensigt at bygge og med hvilke dele osv.
Få så mindst 3 forskællige synsmænd/damer til at fortælle dig hvilke udfordringer du står over for. også med henhold til den engelske godkendelse, som de jo så helt 100% skal vide hvordan ser ud og hvad den indeholder.
Til sidst så spøger du skat om hvad afgiften skal være på at importere en sådan bil med de modifikationer.
Så ved du om projektet kan svare sig inden du går i gang med det.
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.031
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.411
Så det kan bedre svare sig ikke at gøre det, ah.. det er ikke korrekt.
Men det er rtigtg at man ikke får lige så meget for den som man skal betale tilbage.
Men man kan jo sælge den dyrt og købe den billigt tilbage, det skælner de nemlig til ved importen af den igen. og så kan man jo bare snyde dem tilbage igen.
Det er jo latteriligt at system Danmark synes at en ombygning skal resultere i en helt ny afgift og ikke en forskæls afgift, så hvis de vil snyde, så kan jeg ikke se noget galt i at gøre brug af reglerne til eget formål den anden vej i systemmet.
Men det er i hvertfald for dumt ikke at gøre det, da man jo så skal betale en helt ny afgift uden at få en krone i forhold til hvis man gjorde det.
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 927
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.411
sep 2004
Følger: 60 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 1.603
Jeg var til Sommer-træf i Bilklubben her sidst i August , hvor jeg fik en lang god snak, med en bil inspektør, ang. Tuning /effektforøgelse af motor.
Der er sket mange ting siden min bil var igennem møllen i 2003. Dengang gik turen ned til ABT i Tyskland , de byggede om efter alle kunstens regler og fik lavet tuv, med alle deres egne godkendte papirer og så gik turen til synshallen i DK og derefter til Trold & Skvat, så var alt godkendt og skrevet i papirerne, da de havde fået deres penge + jeg nu betaler mere i grøn ejer-afgift, da benzin økonomien er ændret efter effektforøgelsen....
Bil-inspektøren sagde at jeg var heldig at det blev lavet på det tidspunkt, da min ikke ville blive godkendt idag efter de nye regler.
1/ Hver eneste ny del skal have tuv-nummer og godkendelse.
2/ Den må ikke larme og forurene mere end der står i den oprindelige
typegodkendelse.
3/ ang. nr 2 så skal der forelægge en forurenings og støj test fra godkendt institut.
4/ Bilfabrikanten skal godkende ombygningen og stå inde for alle sikkerheds apperater fungerer 100% efter ombygning dvs. bremser - styrtøj - ophæng/affjedring og lign.
5/ Og så er det stadig op til syns inspektøren om han vil godkende opsætningen.
6/ Derefter er det så over Trold & Skvat til en afgifts vurdering, som vil blive 63% af en tilsvarende bil salgspris ved forhandler, uanset om den er indført inden for EU eller ej.
Nej det bliver bestemt ikke nemmere at lave en bil efter ens egen smag og behag, der kommer nye og skrappere regler hele tiden, for sikkerheden/miljøets skyld som de siger......
Eftermontering af Turbo (syn i udland)