{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.793 visninger | Oprettet:

Eftermontering af Turbo (syn i udland) {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens.

Jeg har en del engelske swift gutter som uden problemer kan kører deres små suzukier igennem syn i england med turbo kit installeret.

i det tilfælde så er den pågældende model jo faktisk typegodkendt i EU med turbo kit monteret.

Burde jeg ikke kunne tage en syns seddel fra dem af og påvise det overfor synsmanden i danmark at det er lovligt?

eller alternativt. kører bilen til england og få den godkendt der?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Eftermontering af Turbo (syn i udland)
  • #1   22. okt 2010 Tror ikke den går. desværre. Men spørg en syns mand om det så kan han nok svare dig på det, men tror ikke på det kan lad sig gøre

• #2   22. okt 2010 jo men du slipper ikke for at betale afgift på det

• #3   22. okt 2010 Afgiften nedskæres til et minimum ved først at eksportere den til England hvor du har en køber, så får du afgiften retur på bilen.
    Herefter tuner du den og indregistrer den så igen.

Så skal du kun betale forskæls afgiften og ikke en helt ny fuld afgift på bilen.

Hvad angår syn tror jeg ikke du kan bruge den godkendelse fra england da der er andre regler i DK for hvad man må og ikke må, du skal jo stille med alle de der krav de har på en turbo ombyggede bil der altid antages for at være over 20% reglen.
    Derfor kan du sikekrt kun bruge den engelske godkendelsse til at vise bilen er egnet til den nye effekt og ikke de andre krav så som støj og forurening. (det er blot et gæt)

• #4   22. okt 2010 Så er man jo et skidt længere henne.. en swift er jo ikke særlig dyr uden afgift så det kan ikke være fuldstændig hjernedødt dyrt at få det 100% lovligt..

• #5   22. okt 2010 Den dyreste del er at få godkendelserne på forurening samt støj test.
    De koster boksen at få fortaget hvis ikek du kan bruge den engelske godkendelse til dette og det kan du sikkert ikke, da de måske ikek har samme regler på dette område elelr krav om at få konstaterede disse nye forhold der nu er gældene på den tunede bil.
    Det blvier nødtil at skulle fremgå af den godkendelse hvis den skal kunen bruges til en komplet attest på at bilen så kan synes i DK.

• #6   22. okt 2010 men du skal huske en godkendelse i englang betyder ikke en skid vis ikke det er tüv godkendt vilket det skal være i danmark men ikke i england

• #7   22. okt 2010 Hey Brabus.. Tusind tak for det..

Men det beviser jo at ideen altså ikke er helt dum alt taget i betragtning.

Sådan en test koster jo desværre en del penge at få lovet men det er en mulighed.

jeg har kontakt suzuki om de evt. kan levere typegodkendelses papirene på en sådan ombygning.

• #8   22. okt 2010 og som brabus siger mener jeg de skrev i vmax at det kan koste op til 40 jern og få lavet de der tests

• #9   22. okt 2010 Ja, TÜV er ikke engang som udgangspunkt godt nok for at en dansk bil kan godkendes.

Jeg har eks. set en tysk bil godkent fra Tyske TÜV på et sæt tysker fælge der stak ud over skærmkanterne men hvor dækket holdte sig inden for.
    Dette er lovligt i Tyskland men ikke efter Danske synsregler der siger at både dæk OG fælg skal holdes inden for skærmene.
    Derfor kunne denne TÜV godkendelse ej bruges til at syne bilen med pågældene fælge.

Så der er undtagelser hvor det stikekr i mod dansk lov givning, men der hvor det bare statuere at det hodler sig inden for dnaks lovgivning, der kan en TÜV godkendelse altid bruges.

Andre institutter kan også lave disse godkendelser i Danmark.
    Jeg husker ikke lige navne på dem, Delta laver vist for noge af de test man har brug for.
    Det kan være støj test.

• #10   22. okt 2010 tror jeg hopper over forbi den lokale synsmand her en af dagene

• #11   22. okt 2010 Hans svar er desværre ikke altid så rigtig som du burde være.
    Det bedste er at det på papir det du vil opnå inden du går i gang.
    Så står man ikke bagefter og har sagt en ting som er opfattet på en helt anden måde og som ender ud i en 3.

Skriv ned nøjagtig hvd du har til hensigt at bygge og med hvilke dele osv.
    Få så mindst 3 forskællige synsmænd/damer til at fortælle dig hvilke udfordringer du står over for. også med henhold til den engelske godkendelse, som de jo så helt 100% skal vide hvordan ser ud og hvad den indeholder.

Til sidst så spøger du skat om hvad afgiften skal være på at importere en sådan bil med de modifikationer.

Så ved du om projektet kan svare sig inden du går i gang med det.

• #13   22. okt 2010 Den engelske MOT er desværre ikke det papir værd den er trykt på. og især ikke i forbindelse med dokumentation for modificeringer...

• #14   22. okt 2010 Mht. At trække afgiften af den og få den betalt igen. Så kan det slet ikke svare sig! Når de skal betale dig afgiften tilbage putter de 15% i egen lomme så du kun får 85% tilbage, men du skal jo så betale fuld afgift for at få den på plader igen!

• #15   22. okt 2010 Tonni J.

Så det kan bedre svare sig ikke at gøre det, ah.. det er ikke korrekt.
    Men det er rtigtg at man ikke får lige så meget for den som man skal betale tilbage.

Men man kan jo sælge den dyrt og købe den billigt tilbage, det skælner de nemlig til ved importen af den igen. og så kan man jo bare snyde dem tilbage igen.
    Det er jo latteriligt at system Danmark synes at en ombygning skal resultere i en helt ny afgift og ikke en forskæls afgift, så hvis de vil snyde, så kan jeg ikke se noget galt i at gøre brug af reglerne til eget formål den anden vej i systemmet.

Men det er i hvertfald for dumt ikke at gøre det, da man jo så skal betale en helt ny afgift uden at få en krone i forhold til hvis man gjorde det.

• #16   22. okt 2010 TurBo - Hvad endte det med at koste dig?

• #17   22. okt 2010 Brabus: Skat er lige glad med hvad DU har givet for køretøjet! De går ind og ser på hvad et tilsvarende køretøj ville koste hos en forhandler, og beregner afgiften ud fra det! Har selv 2 gange betalt afgift af importeret køretøj, og i begge tilfælde var de fløjtenes ligeglade med hvad de havde kostet mig! Så det med at "snyde med prisen" kan vist kun give dig en lidt billigere moms ved importen hvis du importere fra et ikke EU land! Kan da kun håbe for jer at reglerne er anderledes i dag end for 1½ år siden! eller at i kan få den vurderet under middel ved et toldsyn så kan man lige skrabe 5% af afgiften i forhold til en middel vurdering!

• #18   23. okt 2010 Mine er importerede fra Sweitz, og de er ikke medlem af EU, så det var nok derfor smiley

• #19   23. okt 2010 Kan se der som sædvanelig er ligeså mange meninger , som indlæg, men får så også lige min ...
    Jeg var til Sommer-træf i Bilklubben her sidst i August , hvor jeg fik en lang god snak, med en bil inspektør, ang. Tuning /effektforøgelse af motor.
    Der er sket mange ting siden min bil var igennem møllen i 2003. Dengang gik turen ned til ABT i Tyskland , de byggede om efter alle kunstens regler og fik lavet tuv, med alle deres egne godkendte papirer og så gik turen til synshallen i DK og derefter til Trold & Skvat, så var alt godkendt og skrevet i papirerne, da de havde fået deres penge + jeg nu betaler mere i grøn ejer-afgift, da benzin økonomien er ændret efter effektforøgelsen....
    Bil-inspektøren sagde at jeg var heldig at det blev lavet på det tidspunkt, da min ikke ville blive godkendt idag efter de nye regler.
    1/ Hver eneste ny del skal have tuv-nummer og godkendelse.

2/ Den må ikke larme og forurene mere end der står i den oprindelige
    typegodkendelse.

3/ ang. nr 2 så skal der forelægge en forurenings og støj test fra godkendt institut.

4/ Bilfabrikanten skal godkende ombygningen og stå inde for alle sikkerheds apperater fungerer 100% efter ombygning dvs. bremser - styrtøj - ophæng/affjedring og lign.

5/ Og så er det stadig op til syns inspektøren om han vil godkende opsætningen.

6/ Derefter er det så over Trold & Skvat til en afgifts vurdering, som vil blive 63% af en tilsvarende bil salgspris ved forhandler, uanset om den er indført inden for EU eller ej.

Nej det bliver bestemt ikke nemmere at lave en bil efter ens egen smag og behag, der kommer nye og skrappere regler hele tiden, for sikkerheden/miljøets skyld som de siger......

Kommentér på:
Eftermontering af Turbo (syn i udland)

Annonce