{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fremregenelse af dyse størelse?
  • #1   14. nov 2010 alt fra 100 - 1000cc.
    Det afhænger af antal cylindre og ydelsen.
    Du skal bruge en dyse der er ca 80% belastet når motoren yder hvad den kan.

• #2   14. nov 2010 bufas, ja ved godt hvad de svinger i mellem, lidt derfor jeg skrev cylindre og ccm, og det er benzin..

• #3   14. nov 2010 Ved 3 bar benzintryk på en 4 cyl, er det ca dyse størrelse -100,

• #4   14. nov 2010 M turbo.. det er noget man kan forstå det der, skal ca bruge nogle dyser der er 285 ml.. tak

• #5   14. nov 2010 En gylden regel er ved 4 benet = 4x ml = ? delt med 5 = HK

Feks. 350Ml dyser 4x 350.ML = 1400ML delt med 5 = 280.HK

Ved en 6 benet er det bare 6x 350ML = 2100.ML delt med 5 = 420.HK

• #6   14. nov 2010 Den "gylden" regel har jeg aldrig hørt om, og aldrig set nogen få 420hk ud af 6 stk 350ml dyser, med mindre de kører med MEGET højt benzintryk

• #8   14. nov 2010 K-Finn
    Alle de tunere jeg har kendt og brugt , samt dem jeg til daglig omgås ,har altid brugt denne gyldne regel, første gang jeg , hørte om den, var ved Niels "Nokken" i Glejbjerg, nok en af de mest seriøse tunere i DK, gennem tiderne "RIP"

Benzintryk ???? når vi snakker om en 350Ml dyse er det ved det tryk som producenten foreskriver , for at dysen leverer 350.ML.

Kan så ikke for at der er flere der laver +600Hk på 550ML. dyser på feks. supra.. Der passer formlen også !!!

Og mine optimeringer mellem 320 og +500hk er også lavet med udgangspunktet med denne formel og det har aldrig slået fejl, ej heller ved de andre der har brugt samme metode,

Men du ved åbenbart mere end alle dem jeg kender til og dem jeg omgåes, så tillykke med det....

• #11   14. nov 2010 Dannie M: Nu er det nemlig lige nøjagtig en supra jeg tænker på, og der er der INGEN i verden der har lavet 420hk på nogle 350ml dyser på standard benzin tryk...

Så du har åbenbart opnået ingen andre i verden kan, så stort tillykke med det smiley

• #12   14. nov 2010 K-Finn..
    Det er da ikke værd at bruge tid på at diskutere med dig, prøv at gå ind på linket

http://powerpage.dk.web26.wannafindserver.dk/regnemaskiner-filer/regnemaskine.htm

Under udregning af hk i forhold til HK trykker du under dyse antal 6 og under ml. 550 og resultatet bliver 660hk og ved korrigeret til 90% så du har en fejlmargen på det benzintryk dyserne er udregnet til, så er det mini8mum 594hk

Og den udregningsformel der bliver brugt er 100% den jeg refererer til.
    Med ml x dyseantal delt med 5 så har du hvad de kan lave af HK.......

Så det er nok dig der skal ønskes tillykke med at være MR.Modsat, men fred være med det.....

• #13   14. nov 2010 Sjovt nok du lige linker til denne udregner, som der har været diskuteret MEGET om passede smiley

Du kan jo evt prøve søge på div supra forums, og se om din formel passer..

Men gider ærligtaget ikke diskutere det med dig, hvis du mener den passser, så fred være med det...

• #14   14. nov 2010 Nej vel... Alle formler er forkerte og div. annerkendte tunere og andet godtfolk er fulde af pis.

men flere sælger jo også feks. 550ml dyser , men undlader at skrive det er ved 5.bar i stedet for at opgive dem til hvad de laver ved 3.bar, som er standarden,
    Så er det jo klart at der skal nogle store dyser til at udligne hvad en rigtig opgivet dyse laver ved 3.Bar... Ikke særligt seriøst........

• #15   14. nov 2010 Du kunne evt prøve spørge på et supra forum, om der er nogen der kan lave 1200hk på 1000ml dyser ved 3 bar ebnzintryk...

• #16   14. nov 2010 K-Finn
    Lad os bare lige være enige om en ting. Hvis du køber en dyse på lad os sige 500.ML ved 3 bar så leverer den 500.ML ved 3 bar og måske små 600ved 4,5 bar.
    Når vi laver en beregning på en feks. Vag 1,8.20V boret op til feks.1950CC. Så har jeg feks monteret 4.stk 860.ML v.3bar og kører med 4bars regulator altså noget der ligner 900ML. pr.Dyse.
    Og det skulle være ok. til ca.700hk så tager man 90% af det og det er
    630hk. ved 2,2 bar laver jeg ca.530hk og der er benzin nok til noget mere, Flemming Fartstrup, var bange for det var over.kill, men det går lige. Og min lamda værdi er sat så den får lidt ekstra, for at jeg godt vil have lidt ekstra sikkerhed , for at undgå for mager blanding.
    På BMW og MR2 har det også været ok, med dyser i forhold til hk efter den udregning,og igen så tager man 90% for at være på den sikre side.ved tuning op til 400-500hk.
    Men når det så er sagt, så skal jeg ikke kunne sige at bla. Supraen har brug for størrer dyser, som sikkert også kan gælde de fleste andre biler, når vi går i det mere extreme så som +700hk og opefter.

Men denne tråd handler jo om en meget moderat tuning, derfor mener jeg at den omhandlede formel er den rigtige at gå ud fra.....

• #17   15. nov 2010 Kan så også se, at jo størrer dyserne bliver, kan jeg bedre få din udregning til og passe på en 4 cyl...

Når vi snakker 900ml dyser, så er 4x900/5=720hk, og det lyder jo meget fornuftig smiley

Dog er det nok svært og få 1200hk ud af 1000ml dyser på 3 bar...

Btw, er det dig der er i din profil, som smed :-), fordi så kender jeg dig godt, og har snakket med dig flere gange smiley

• #18   15. nov 2010 Nej det er min kammi, som jeg og roder med...Brian han har en MR2 med Tryk...

Kommentér på:
fremregenelse af dyse størelse?

Annonce