1,8T VAG -oprydning i motor (n249) osv {{forumTopicSubject}}
Hej "vagnørder"
Jeg er den glade ejer denne gamle skoda http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=367452
- jeg roder pt med 5 stk motorfejl
17608 - Boost Pressure Control Valve (N249): Mechanical Malfunction
P1200 - 35-10 - - - Intermittent
17748 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1340 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
-Knastaksel Position Sensor (G40) som skal udskiftes eller Tandrem / kæde forkert installeret - Timing Chain sandsynligvis forlænget - Knastaksel Position Sensor (G40) defekt - Motor Speed Sensor (G28) defekt
16795 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0411 - 35-00 - Please Register/Activate
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
17544 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1136 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Readiness: 0000 0000
Det har ført til jeg nu overvejer at gå i gang med oprydning i motorrummet, da jeg har læst mig til at flere fejl efter "småtuning" af sin bil, kan være medført pga af nogen disse systemer, som evt. helt skal afmonteres!!! Samt at jeg skal lave recirkulerende blow off i stedet for min ssqv. En anden motorfejl
- Secondary Air Injection System Removal!
http://www.pimpmyskoda.co.uk/V2Images/ModsEngine/AirSystemRemoval.htm
- N249 System Removal!
http://www.pimpmyskoda.co.uk/V2Images/ModsEngine/N249Removal.htm
- Suction Spray System Removal!
http://www.pimpmyskoda.co.uk/V2Images/ModsEngine/SSPRemoval.htm
Jeg er IKKE mekaniker, men har dog selv formået og at rode en del med Skodaen, og få den lettere tunet, samt læst ufattelig meget omkring tuning og generelt om vag bilerne, så er frisk på at rode mig ud i en masse med min bil.
- Jeg vil gerne vide noget omkring disse 3 fjernelser? -om andre har været i gang med lignende før her i Danmark? og kan sige go for noget af dette ? evt grundigere forklaring til hvad negativt / positivt der kan være ved dette, anden pænere, cleanere motorrum
Samt generelt om andre kender til mine motorfejl ? Bilen køre perfekt, og kan ikke mærke på den, at nogle af disse fejl skulle chikanere motorens kørsel. Motorfejls-lampen dukker op efter 2-300km efter sletning.
Håber nogen gider at være inde over disse spændende projekter i deres 1,8T motorrum (: og har noget at tilføje inden jeg roder mig ud i noget
//Christian Thirup
mar 2010
Følger: 61 Følgere: 58 Biler: 4 Emner: 7 Svar: 28
1,8T VAG -oprydning i motor (n249) osv