1.950 visninger
|
Oprettet:
1.8T tuning - Spørgsmål {{forumTopicSubject}}
Hej BG..
Jeg har kigget rundt, og kan ikke lige finde svar
Får mig en 1.8T 20v VW som vi alle kender, den er helt standart lige nu.
Har tænkt på følgende:
Montere en Audi TT turbo KKK24
Bosh justerbar benzintryk
Upgrade indsugning og trykside.
Udstødning siden
Mit spørgsmål er hvad jeg kan forvente af effekt med standart dysser dog med hævet benzintryk og en chipning
feb 2008
Følger: 61 Følgere: 60 Biler: 5 Emner: 39 Svar: 149
jun 2009
Følger: 28 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 32 Svar: 223
De får jo optil 265+-.
Anyway, har kigget dysser også, så det bliver nok også enden af det.
jun 2009
Følger: 28 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 32 Svar: 223
jun 2009
Følger: 28 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 32 Svar: 223
Men turbu, indsugningsmanifold, dyser og intercooler system er ikke det samme..
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 66 Svar: 603
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 66 Svar: 603
det kommer an på modellen 180 hk's som golfen også findes i er den samme som 180 i en TT
jun 2009
Følger: 28 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 32 Svar: 223
Rigtigt nok
By the way, dit motorrum spiller max, det ser bare godt ud.
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 66 Svar: 603
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 66 Svar: 603
jun 2009
Følger: 28 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 32 Svar: 223
Desværre kun 150 hk modellen, så en alm chipning giver vel 180 hk eller lign.
sep 2004
Følger: 60 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 1.603
Det bedste du kan gøre er at få en upgrade manifold og kk 04 turbo, (TT.225) + større dyser, forbedret indsugning samt upgrade forrør. så får du bilen chippet til ca. 230-240Hk
Hvis du undlader at upgraderer til frontmonteret ic,(som du ikke behøver med de Hk du skal hente) så kan jens betjent , heller ikke se der er lavet noget om ved bilen.
Har efterhånden lavet mange af de motorer, med mellem 240 og 550hk
mar 2007
Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
Hvis du vil spare så få den da bare chippet ind til de omkring 185 hk ! Det holder det hele til standard nemt =)
mar 2007
Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
sep 2004
Følger: 60 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 1.603
Ja dyserne bliver hurtigt til det svageste led, og er så skyd i total ødelagt motor.
Har også tit set hvor folk skriver at de laver en fantastisk masse HK, med små dyser, men den holder ikke, ved alm. tuning op til omkring 400hk kan man gå ud fra formlen altal dyse-størelse ganget med dyse antal så delt med 5.
Feks. Dyse str: 400ml x med 4 dyser = 1600ml delt med 5 = 320 HK
mar 2007
Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
Men egentlig en okay formel den du lige smed der =)
jun 2009
Følger: 28 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 32 Svar: 223
Var nemlig sikker på det var samme dyser som i en 180hk model..
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.829
Bortset fra det er der MAAAAAAAAAAAAAAANGE ting du skal tænke over.
Men normalt smider man 440-450ml dyser i for at nå 300 hk. 4 bars original benzintryksregulator fra en AEB motor eller ligende og så IKKE en K24 lader. Du skal finde dig en anden manifold og smide en 2860rs lader på. Den bliver du gladest for i længden.
1.8T tuning - Spørgsmål