{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køre den HELT ud??
  • #1   19. jan 2011 1. Ja

2 Nej

• #2   19. jan 2011 Begrænseren er jo sat der for en ting, og det er jo for at begrænse motoren i at gå i stykker. Det er hvad de pågældende fabrikater kan stå inde for.. Så bare få den op og ram. Sker der intet ved...
    Dog kan det være at den alligevel ikke yder noget de sidste par 100 omdr. alligevel.
    Men der sker ikke noget ved det.

• #3   19. jan 2011 Altså det er sliddele uanset hvad man gør, så det er sådan set held i princippet. Faktisk meget sjov at tænke på, men altså jo der er self grænser for hvor lang du kører den ud, men på den anden side.. en bil der har kørt mormor stil i lang tid, har faktisk godt af at blive blæst lidt i gennem gearene smiley

• #4   19. jan 2011 Den er aldrig godt for en motor at ligge ude i det røde felt, uanset om der er turbo på eller ej.

• #5   19. jan 2011 * Carsten T (CopyCat) *: Men begrænseren er der for at der ikke skal ske noget for motoren. Og nej selvfølelig er det ikke smart at ligge med 7500 omdr. hele tiden

• #6   19. jan 2011 Motorens max hk. og moment ligger langt tidligere i omdr. skalaen end det røde felt ..
    men regn ud hvor mange meter i sekundet dine stempler kører op/ned
    mener grænsen for materialets tæthed holder til omkring 21meter pr.sek. før det adskilles i rigtigt mange dele
    Dertil oliens smøreevne , olietryk , forbrændingens hastighed og tændingens forskydning

• #7   19. jan 2011 Dertil afhænger det også af motorens indre mål , overkvadratisk motor feks holder fint til flere omdrejninger men stadig ikke mere end 21m/s stempelvandring !!! modsat for langslaget motor
    så er der inertien i motoren , vægten af de bevægelige dele

men kør bare den hopper nok ikke af racet bare for et par gange med pedalen i kælderen

• #8   19. jan 2011 altså jeg har da haft min gamle golf 2 turbo diesel oppe at ringe, den er ikke glad for det men der sker sku ingenting ved det

• #9   19. jan 2011 1: Motoren skal køres til hvordan den er bygget. Hvis du tager en fuldstændig ens motor, og kører den både med og uden turbo skal den køres på samme måde. Ingen red-line racing konstant - det holder det ikke til.

2: Jo. Metaltræthed. Meget muligt fabrikanterne sætter en max-grænse på omdrejningstallet, men det er der for at forhindre at delene går til tjubang. Hvis du kører motoren på omdrejningsbegrænseren konstant vil du få enorme mængder metaltræthed, i ting som fx plejlstænger, plejlstangsbolte, krydspinde, krumtap, lejer generelt, etc etc etc.
    En motor slider sig selv ihjel hurtigere, jo mere den bliver presset.

• #10   19. jan 2011 alting med måde self,
    man skal jo også kun gøre det når den er varm

men hvorfor sku man enlig gøre det? der er ingen moment, det larmer, det slider så man nærmest kan høre det hele rasler fra hinanden..

tja
    jeg har et par gange gjort det på min golf 2 gtd hvis jeg har kørt mange småture, så når den er godt varm og skal på motorvej får den lige en 4000 rpm.. så bliver der renset ud

• #11   23. jan 2011 tror max jeg har haft min golf 3 oppe på 3500 rpm og derefter er det jo ik en gang sjovt mer

• #12   24. jan 2011 4000 omdr. heheh
    mcer kører i nogle tilfælde over 16000 omdr. men igen kommer det an på motorens konstruktion og oliens smøreevne

Kommentér på:
Køre den HELT ud??

Annonce