{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.388 visninger | Oprettet:

Golf 2 1.6TD - HJÆLP TIL LADETRYK!!!! {{forumTopicSubject}}

Hej Drenge.

Skal lige bruge lidt hjælp til at forstå her, har købt en Golf 2 1.6 TD med IC.
Sælger siger at han selv har lagt den motor der ligger i, i april 2010 og at den ikke er skruget i, altså helt standart.
Jeg har ikke før kørt i en 1.6TD så ved ikke helt hvor meget man kan forvente af sådan en, men den er pænt frisk og også noget mere end jeg ville forvente af en 80Hk bil.
Har monteret et Turbo-Manometer på den og ser til min store forundrelse at den lader 1,5 bar o_O!!!, mig bekendt er 0,6 det normale ladetryk.
Mine spørgsmål er så
1:Kan Manometeret måle så meget forkert??
2:Manometeret måler på en studs der sider i toppen af indsugningsmanifolden, er det forkert?? og kan det give forkert måling??
3:Hvordan kan jeg eventuelt se om der er lavet noget ved turboen der vil gøre at den lader 1,5 Bar??
4:Eller kan jeg bare stole på at den lader det den viser ??
Ps: Har slet ikke noget imod at den lader så meget!! smiley vil bare gerne vide om og hvad der lavet på den!! '
Håber der er en af jer der kan hjælpe mig =)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Golf 2 1.6TD - HJÆLP TIL LADETRYK!!!!
  • #1   25. jan 2011 han har lukket westgaten af eller valgt at den ska lade en helt del.. smiley

og den er GANRANTERET også skruet lidt i pumpen.. smiley

• #2   25. jan 2011 ikke at jeg kan svare på dit spørgsmål, men pas på med at gi den for meget anna før den er HELT driftsvarm. få dig et olie temp ur. de har det med at æde top pakninger fra en side når de er skruet smiley

• #3   25. jan 2011 Tak for svar ! =)

Ja for jeg kan vel godt regne med at manometeret viser rigtigt ik ??
    det er helt nyt!!
    Hvordan kan jeg se om han har lukket W-Gaten??
    Er der nogen let måde at identificere det på??

• #4   25. jan 2011 haha griner det er da noget kommentar den er ikke skruet også køre den med 1.5 bar i tryk det er så en del : ) men de går squ godt med 1.5 bar men bare husk den skal være godt værm ellers så brækker de sig smiley

• #5   25. jan 2011 det ved jeg dog intet om...

men har kigget lidt på nogle video'er om de GTD'er/TD'er... smiley

men kig evt lidt på siden og spørg folk som har gjort det.. smiley

• #6   25. jan 2011 westgaten er død ! ! ! ville jeg mene eller han har pillet ved den men du kan godt køre med det du skal bare reguler det med gas pedalen til ca 0,5-0,7 bar + det giver beder km/l

• #7   25. jan 2011 det er min gamle bil dog ligger der en 1.9 td i den men den går fint nok de skal bare være ordenlige varme inden gas min den kørte bare derud af da ingen problen der selv med meget tryk

http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=10046

• #8   26. jan 2011 Der sidder en plombering på de skruer til at skrue i pumpen er de der ikke er der med garanti pillet i den smiley

• #9   26. jan 2011 TAK for de hurtige svar!

Havde ikke tænk på at det måske kunne være en fejl !! Må nu indrømme at det lyder lidt kedeligt at regulere den med foden, for ikke at sige umuligt for mig smiley he he...Havde også tænkt mig at pille ved den!! Men da den allerede giver så meget, troede jeg måske at Manometeret viser forkert =)
    Den er som sagt også ret FRISK, så det kan godt passe at den laver en del mere end 80 Hk. ( Må se om jeg ikke kan finde et Rulle-felt og få den testet )
    Nu flytter jeg IC ned i Fronten og laver et 2" Sidepipe til den, så er jeg klar til at lægge lidt røg ud!!! ;O)...
    Endnu engang tak til jer alle!! =)

• #10   26. jan 2011 Altså.. det er jo den gamle type fordelerpumpe den kører med, og om den så kørte med 4bar tryk så ville du ikke kunne mærke en forskel på trækkraften før det øjeblik den får mere diesel. At skrue den op til 1.5bar tryk og give den noget olie er næsten det første man gør på de biler for ikke at falde i søvn bag rattet.

Så du kan godt regne med at den er hævet i tryk og i olie

Kommentér på:
Golf 2 1.6TD - HJÆLP TIL LADETRYK!!!!

Annonce