675 visninger
|
Oprettet:
Problem med turbo... {{forumTopicSubject}}
Hey.
Vi står med et problem med Supraen.
Det er en 2,8 med eftermonteret turbo.
Det den gør, det er at nogle gange, så stiger den i turbotryk (f.eks. når man kører op af en bakke) uden at dne burde gøre det.
Det resulterer i at vacuumen i indsignungsmanifolden forsvinder, og dermed tror benzintryksregulatoren at motoren får noget at leve af, og giver derved alt for meget benzin, og motoren begynder så at drukne.
Er der nogen der ved hvad det kan skyldes? Hvad styrer turbotrykket?
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
Jeg har ikke arbejdet med turboer før.
Hvad styrer dem?
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
Actuatoren styre wastegaten.. Den drives på vakuum. Når vakuumet er stort nok, lukker den for spjældet i turboen (wastegaten) og turboen begynder at lade..
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
dec 2002
Følger: 51 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 31 Svar: 1.486
Wastegate'en er egentlig bare en ventil, som sidder og lukker op for ladetrykket, når den når f. eks. 0,6 bar eller hvor meget den nu er indstillet til.
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
Hvordan kontrollerer jeg de 2 dele?
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
Det kan faktisk ikke være andet end din wastegate. Check evt den lille vaacum slange på turboen hvis der er sådan en at den ikke er smeltet sammen eller lign..
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
Bespændingen på turboerne, er det den samme? Altså kan man købe hvilken som helst turbo, og så passer de på, eller?
Problem med turbo...