{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.158 visninger | Oprettet:

Gør-det-selv Chiptuning {{forumTopicSubject}}

Hey BG

Jeg har en Golf 3 TDi (90hk) og jeg har i et stykke tid tænkt på at få den chiptunet, men syntes de 5.000kr. er en del. Så er jeg faldet over sådan et sæt her:

http://s-h-o-p.dk/tuning-kit-pro-p-73.html

Som man kan skrive til og fra sin ECU med, plus der følger forskellige "maps" med til alle biler.

Så er det jeg tænker om man egentligt kan dette med min bil, og om der er nogen der eventuelt er prøvet det selv og har lidt erfaringer så de kan fortælle om der er nogen negative side effekter og om det overhovedet virker.

mvh Kim

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gør-det-selv Chiptuning
  • #1   16. apr 2011 Den eneste rigtig slags optimering, er hvor bilen bliver kørt ind på rullefelt, af folk der har forstand på at kigge på de rigtige kurver. Alt andet bliver nok fusk i min verden

• #2   16. apr 2011 Hvis du nu kigger ordentligt på siden, så står der hvilke biler kittet er kompatibelt med smiley

• #3   16. apr 2011 det er et sats og tage hvis du ikke har forstand på det kan det ende med en defekt motor også er 5 kg lige pludselig billig iforhold til

• #4   16. apr 2011 dine dysser osv står af hvis du laver det nr der.

• #5   16. apr 2011 Tag Scantune i Århus, det koster 3000 og han ved hvad han laver.

• #6   16. apr 2011 Det er noget fis at sige, det kun er optimering på rullefelt, der duer. Ifølge fx Landberg har det ikke den store betydning, om bilerne optimeres på rullefelt, hvis han bare har lavet en tilsvarende bil før.

Jeg har selv prøvet at tune min Seat med et perfekt resultat. Havde aldrig prøvet det før. Det er lettere, end man lige skulle tro.

• #7   16. apr 2011 ... skal lige sige, det kostede mig 1.800 kr. inkl. OBD flasher at tune den selv. Simo fra Landbergs afdeling i Silkeborg sagde ordret, at det ville være spild af penge at give 5.000 kr. for at få ham til at lave tuningen i stedet.

• #8   16. apr 2011 Originalmapping'en fra fabrikken er sgu heller ikke optimeret til hver enkelt motor.
    Der er da ingen tvivl om, at hvis man vil have de sidste 1,5% hevet ud af motoren, er der ingen vej uden om rullefelt og hele balladen, men man kommer meget langt med en "default" tunings-mapping.

• Henrik T
    Henrik T Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Svar: 6
    #9   29. apr 2011 Hej for det første passer det ikke til en golf 3 da den ikke har edc15 motostyring. Og en KWP 2000 som det er den finder du meget billigere på ebay. du kan også finde en cd-r med 1000 tuning filer på til 10 eur...

Men om nogen tør og tage chancen ja det er jo op til dem

Kommentér på:
Gør-det-selv Chiptuning

Annonce