1.846 visninger
|
Oprettet:
1.8 T turbo {{forumTopicSubject}}
Hej bilgalleri. Jeg er i gang med opgradere min 1.8t.
Hvilken turbolader anbefaler i, til lige på den gode side af 400hk, uden at jeg får en voldsom lang spool op tid.
håber der er nogle gode råd. tak på forhånd.
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 26 Svar: 30
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 26 Svar: 30
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 26 Svar: 30
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.918
Hyggeligt projekt. Men du skal altså op og smide noget der ligner 50.000 kr bare for at få købt delene. Så skal det hele jo laves også.
Og ladetrykket kommer ca ved 4000-5000 rpm alt efter hvilke knaster der bruges. Husk så lige på at begrænseren rykkes til 7500-8000 rpm.
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 111 Svar: 526
Hertil skal det siges at det er med en udstødningsmanifold der bestemt ikke flower optimalt (og bliver skiftet lige efter påske)
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 26 Svar: 30
Motoren er bygget.
Wössner smedet 82,5mm. hæver fra 1781ccm, til 1850ccm.
K1-tech plejlstænger.
renoveret topstykke med titan ventilfjedre. god for 8500rpm
cometic toppakning, god for 2 bars ladetryk.
440ccm dyser, skal nok være større.
3" rustfri udstødning fra turbo og bagud, er lavet.
2,5" rustfri trykrør
megasquirt motorstyrring.
Eboost 2 ladetryksstyrring.
Entech udstødnings manifold. T25
Rustfri cnc fræst indsugning, med mulighed for gaspjæld hver side.
Spec kobling 600nm.
dysebro med bedre flow.
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 26 Svar: 30
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 111 Svar: 526
Du burde kunne få tryk lidt tidligere end jeg gør med øgede motorvolume og den bedre manifold.
Jeg ville ikke tøve med at bruge en GT3071 på det setup.
630ml siemens dyser, så er du kørende.
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 26 Svar: 30
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 111 Svar: 526
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 26 Svar: 30
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 111 Svar: 526
-Stock indsugningsmanifold
-Egas top med små porte
apr 2004
Følger: 7 Følgere: 81 Biler: 12 Emner: 32 Svar: 1.016
okt 2006
Følger: 107 Følgere: 107 Biler: 3 Emner: 34 Svar: 836
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 111 Svar: 526
Cralle -> Min laver 327
okt 2006
Følger: 107 Følgere: 107 Biler: 3 Emner: 34 Svar: 836
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.918
Kan hilse og sige på et setup i samme stil men med 600 ml dyser 2 stk serie pumper inklusiv den i tanken, 480 hk 3071r lader, AGN knaster, andre ventiler og fjedre i inconel lavede motoren ca 430 hk@ 1,6 bar. Der er brugt for 100.000 kr på den motor inklusiv FMJ styringen og indkøringen.
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 33 Emner: 8 Svar: 971
Det eneste han kan finde ud af, er at svejse.
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 33 Emner: 8 Svar: 971
Og jaja, palles biler!...
palles biler kender jeg ikke noget til, udover jeg har hørt en fugl synge om noget meget tvivlsomt på hans s2 efter den blev solgt videre...!
Jeg har selv erfaringer der siger mig at han er en amatør!...
Og at han så ovenikøbet prøver at bilde mig ind at stemplerne "SKAL se sådan ud" efter 5000 km kørsel... (ridsede i stykker på hver side af skørterne på alle stemplerne)
jeg kender grunden til hvorfor stemplerne kom til at se sådan ud da jeg selv skildte motor nr2 ad, han ikke kunne få til at holde (han lavede motor nr2 for mig også, pga han tilbød at samle en ny uden at tage betalin for andet end delene... og det er et eller andet sted også bedre end ingenting, men hvis manden ENDNU engang ikke fatter hvor fejlen ligger selvom den var så åbenlys som noget kunne være, er satme ringe!).
De blev ridset i stykker når de var nede i bunden af cylinderen, da kanten var skarp som et barberblad efter cylinderarb.!!
At han ikke vil stå ved sin fejl og heller ikke kan se det når man fremlægger sagen for ham, er satme ikke iorden!...
Så NEJ, han er bestemt ikke DK`s bedste tuner... ikke engang i nærheden, det er da helt sikkert.
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 33 Emner: 8 Svar: 971
En S6 kan åbenbart ikke laves med kompressor uden at han skærer vanger osv i stykker, så ejeren af bilen lægger sag an og vinder!.. ja sikke en dygtig mand.
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.918
Hvor herre bevar mig vel han har da skudt noget ud der har virket, men at lave 320 hk på en AGU motor i dag er ikke rigtig noget problem. Ud fra både udsagn den flinke mand fra Entech er det nok bare at have coatede lejer og ventiler i sin motor hvis man skal op og kører over 1,5 bar. DOH!!! kender et par stykker efterhånden der har smadret maskiner på den bekostning.
Så nej entech skal aldrig røre noget af mit. Så hellere lave det selv!
aug 2007
Følger: 63 Følgere: 75 Biler: 1 Svar: 918
Den skulle kunne flowe omkring 420-430 HK på en 1.8T
1.8 T turbo