{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1.8 T turbo
  • #1   21. apr 2011 Garret 3071r, får man ikke temmelig sent ladetryk ? da det kun er en 1.8

  • #2   21. apr 2011 Du får nok ikke ladetryk under 5000rpm uanset hvad.. med mindre du bruger en ordentlig hybrid eller 2 små møller i sekventiel parallel opsæt

  • #3   21. apr 2011 ja, det er jo ikke så meget ved det hvis det først kommer ved 5000rpm ;b


  • #4   21. apr 2011 nææ men hvad havde du regnet med da?

  • #5   21. apr 2011 4000-4500, men så må jeg jo bare gå over i twin scroll, det giver bare en del ekstra arbejde, men der er jo ikke så meget andet at gøre hehe.

  • #6   21. apr 2011 Christian, har du nogen ide om hvad der skal til at lave 400 hk på en 1,8T? Du skal lige finde de store sedler frem for du kan lige starte med at bestille for 20-25.000 kr motorstumper. Så skal der så findes den turbo (Vil foreslå 3071r) og en manifold både ind og ud. Så skal der laves udstødning ti det. Og så skal du til at kigge efter en anden motorstyring...

    Hyggeligt projekt. Men du skal altså op og smide noget der ligner 50.000 kr bare for at få købt delene. Så skal det hele jo laves også.

    Og ladetrykket kommer ca ved 4000-5000 rpm alt efter hvilke knaster der bruges. Husk så lige på at begrænseren rykkes til 7500-8000 rpm.


  • #7   21. apr 2011 Min 3071 er kørt ind til 1.4bar, det rammer den ved 4300. Den har 1 bar ved 3800.
    Hertil skal det siges at det er med en udstødningsmanifold der bestemt ikke flower optimalt (og bliver skiftet lige efter påske)


  • #8   22. apr 2011 Nå ja, den skulle jo kommer hehe. beklager jeg ikke havde skrevet hvad resten af opsætningen.

    Motoren er bygget.

    Wössner smedet 82,5mm. hæver fra 1781ccm, til 1850ccm.
    K1-tech plejlstænger.
    renoveret topstykke med titan ventilfjedre. god for 8500rpm
    cometic toppakning, god for 2 bars ladetryk.
    440ccm dyser, skal nok være større.
    3" rustfri udstødning fra turbo og bagud, er lavet.
    2,5" rustfri trykrør
    megasquirt motorstyrring.
    Eboost 2 ladetryksstyrring.
    Entech udstødnings manifold. T25
    Rustfri cnc fræst indsugning, med mulighed for gaspjæld hver side.
    Spec kobling 600nm.
    dysebro med bedre flow.






  • #9   22. apr 2011 og motor kode AGU.

  • #10   22. apr 2011 Det ser ikke så dumt ud.
    Du burde kunne få tryk lidt tidligere end jeg gør med øgede motorvolume og den bedre manifold.
    Jeg ville ikke tøve med at bruge en GT3071 på det setup.
    630ml siemens dyser, så er du kørende.


  • #11   22. apr 2011 Ulrik P hvad lavede din af hk ved 1bar med den lader ?

  • #12   22. apr 2011 Sølle 180...

  • #13   22. apr 2011 Det var da ikke meget med så stor en lader ?


  • #14   22. apr 2011 Nej, men du har heller ikke de flow problemer jeg har:
    -Stock indsugningsmanifold
    -Egas top med små porte


  • #15   22. apr 2011 Skift dit topstykke evt.? Og køb en billig manifol.. Så det problem væk..

  • #16   22. apr 2011 Ulrik - kører da med egas top på min golf, og den laver da 310, godt nok med Ross machine Racing indsugningsmanifold.

  • #17   22. apr 2011 Lars -> Jeg har allerede en ny indsugningsmanifold liggende, den er bare ikke lige kommet på endnu.

    Cralle -> Min laver 327


  • #18   22. apr 2011 Du skrev bare 180 længere oppe, kunne jeg heller ikke få til at hænge sammen smiley

  • #19   22. apr 2011 Ja nu undrer jeg mig bare lidt. Den lille opboring gør så lidt ved ladetrykket det intet har at sige. 440 ml dyser er for små! De stopper ved 320 hk. Hvikle udstødningsventiler har du tænkt dig til dit projekt? Hvorfor en cometic pakning? Køb dog en overstørrelse pakning i 3 lags metal eller 5 lags. Det virker frem for det billige skidt! Entech udstødningsmanifold... hmmm er jeg den eneste der ikke kan sige særlig meget positivt om Entech? Hvordan får man bedre flow i sin dysebro? Der er vel bare større slangeindgange så man gan få mere suppe igennem. Men det er jo et fedt med en standard pumpe og 440 ml dyser smiley Hvilket gasspjæld vil du bruge? Hvilke knaster?

    Kan hilse og sige på et setup i samme stil men med 600 ml dyser 2 stk serie pumper inklusiv den i tanken, 480 hk 3071r lader, AGN knaster, andre ventiler og fjedre i inconel lavede motoren ca 430 hk@ 1,6 bar. Der er brugt for 100.000 kr på den motor inklusiv FMJ styringen og indkøringen.



  • #20   23. apr 2011 Niels: nej du er absolut ikke den eneste der ikke kan sige noget positivt om entech!!... sikke en forpulet amatør.
    Det eneste han kan finde ud af, er at svejse.


  • #21   23. apr 2011 mturbo: haha, mon ikke michael er mekanikeren på den grønne escort...? smiley
    Og jaja, palles biler!...
    palles biler kender jeg ikke noget til, udover jeg har hørt en fugl synge om noget meget tvivlsomt på hans s2 efter den blev solgt videre...!

    Jeg har selv erfaringer der siger mig at han er en amatør!...
    Og at han så ovenikøbet prøver at bilde mig ind at stemplerne "SKAL se sådan ud" efter 5000 km kørsel... (ridsede i stykker på hver side af skørterne på alle stemplerne)
    jeg kender grunden til hvorfor stemplerne kom til at se sådan ud da jeg selv skildte motor nr2 ad, han ikke kunne få til at holde (han lavede motor nr2 for mig også, pga han tilbød at samle en ny uden at tage betalin for andet end delene... og det er et eller andet sted også bedre end ingenting, men hvis manden ENDNU engang ikke fatter hvor fejlen ligger selvom den var så åbenlys som noget kunne være, er satme ringe!).
    De blev ridset i stykker når de var nede i bunden af cylinderen, da kanten var skarp som et barberblad efter cylinderarb.!!
    At han ikke vil stå ved sin fejl og heller ikke kan se det når man fremlægger sagen for ham, er satme ikke iorden!...

    Så NEJ, han er bestemt ikke DK`s bedste tuner... ikke engang i nærheden, det er da helt sikkert.


  • #22   23. apr 2011 og ang. S6 med kompressor? haha ja den er go`hva...
    En S6 kan åbenbart ikke laves med kompressor uden at han skærer vanger osv i stykker, så ejeren af bilen lægger sag an og vinder!.. ja sikke en dygtig mand.


  • #23   24. apr 2011 Jeg kan komme på mange andre jeg hellere vil have til at lave mine ting. Må give -krudtuglen- ret i at det eneste der reelt set duer er hans svejsninger. Palles S2 kom ALDRIG til at gå ordentligt. Efter at have brugt godt 300.000 kr på bil og tuning smadrede den gearkasser, turbo, og til sidst motoren. Den blev solgt med en original S2 motor i. Hip hurra for et godt stykke arbejde og ja den S6 den er i hvert fald ikke synet og godkendt. Der var fjernet og modificeret på vangerne så trykzoner og foldezoner var væk hvilekt betød bilen slet ikke kunne komme på vejen igen. Det var så vidt jeg ved en af grundene til at netop Entech i dag er et MEGET lille firma som reklamerer minimalt.

    Hvor herre bevar mig vel han har da skudt noget ud der har virket, men at lave 320 hk på en AGU motor i dag er ikke rigtig noget problem. Ud fra både udsagn den flinke mand fra Entech er det nok bare at have coatede lejer og ventiler i sin motor hvis man skal op og kører over 1,5 bar. DOH!!! kender et par stykker efterhånden der har smadret maskiner på den bekostning.

    Så nej entech skal aldrig røre noget af mit. Så hellere lave det selv!


  • #24   24. apr 2011 Med hensyn til valg af turbo kan du også kigge efter en HTA 2868 når du først har lagt pengene på resten

    Den skulle kunne flowe omkring 420-430 HK på en 1.8T


Kommentér på:
1.8 T turbo

Annonce