2.013 visninger
|
Oprettet:
KN på TDI bil {{forumTopicSubject}}
Hej,
Har en seat altea 1,9tdi, vil høre om der er nogen der har erfaringer med og komme et KN filter. Tænker mest på økonomien i form af km/l. Og i det heletaget om det fungere på en tdi´er?
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
mar 2007
Følgere: 19 Emner: 15 Svar: 431
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 36
okt 2010
Følger: 20 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 304
den hvæsser lidt mere, og så er den faldet 5 grader i indsugnings temperatur.
okt 2010
Følger: 20 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 304
okt 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 53 Svar: 295
Køb et HKS skumfilter :=)
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
her blandt andet.. Dårligere end standart filter..
Det sælger kun på navnet..
Folk der tuner biler bruger jo heller ikk kn eller green filter.. Det er jo skod mærker
jul 2004
Følger: 25 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 68 Svar: 640
Hvordan med skiftning og rensning af det, hvor ofte er det man skal det, fordi tænker mere om det kan betale sig i det lange løb i forhold til alm. fillter.
jul 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 57 Svar: 1.209
og total brutal
okt 2008
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 207
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Glem det med længere på literen. KN filter er dårligt på alle punkter. Renser luften dårligere, har ikk noget bedre airflow. Du kommer til at ødelægge din bil. Stol på mig
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
sep 2006
Følger: 132 Følgere: 158 Biler: 18 Emner: 83 Svar: 2.510
jun 2008
Følger: 36 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 22 Svar: 666
tør ikke udtale mig om en disel eller andre biler.
aug 2007
Følger: 63 Følgere: 75 Biler: 1 Svar: 918
Det filter passer både på 2.0 og 1.9TDI
sep 2006
Følger: 132 Følgere: 158 Biler: 18 Emner: 83 Svar: 2.510
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Tjek dog på nettet efter diverse filtrerings tester osv?
det er jo ligesom at hp er total anerkendt og acer, men at de laver lortebærebare er jo fakta.. at der er fejl på næsten 60% af dem er fakta..
Hvis i vil leve i en blind verden så gør det endelig, men kalde mig en løgner skal i sku ikk!
Der er en grund til jeg tog Apexi og byggede rør selv istedet for at købe KN eller green..
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Har mine info fra gode kilder.
Altså siger jo ikk at bilen dør pga det.. Undersøgelser viser bare at det filtrere skidt og møg dårligere end et standart filter..
Kan jo godt være bilen holder 500.000km med et kn.. måske endda 1.000.000..
Kommer jo an på hvad det er.. Men kan også være du har forkortet din bils levetid.. kan man jo ikk rigtig vide.
Ved ihvertfald at en del har fået problemer pga KN kit, så undersøgte lortet inden jeg smed filter i min og det viste sig for at det ikk var specielt godt..
Kiggede diverse firmaer igennem til jeg fandt apexi, et japansk mærke og det viste sig sku for at det var noget der holder. Uden olie, uden noget. Og filtrere meget bedre end standart filter.
Men har ikk tid til det her så siger fra nu
sep 2006
Følger: 132 Følgere: 158 Biler: 18 Emner: 83 Svar: 2.510
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.128
Købte så et Apexi, som jeg kørte over 100000 km med uden problemer.
sep 2006
Følger: 132 Følgere: 158 Biler: 18 Emner: 83 Svar: 2.510
jun 2004
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 27 Emner: 371 Svar: 1.953
prøvede selv at montere et åbent luftfilter på min HDI og eftersom en diesel ikke har noget gasspjæld lød det lige lovlig forkert når man starter brøler den men så snart turboen står til siger filteret intet ud over turboen der suger luft ind..
så personligt ville jeg ikke gøre det - man vinder intet på det alligevel
mht. KN og lmm så kan den tage skade hvis du monterer et filter med olie i..det er bevist så mange gange selv her på sitet
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.128
Den havde kørt 165000 km og skifte til en luftmængdemåler der havde gået knap og nap 200000 km.
sep 2006
Følger: 132 Følgere: 158 Biler: 18 Emner: 83 Svar: 2.510
En anden ting. i en tdi´er er der olie i indsugningen. det kan man ikke komme udenom. nu snakker jeg ikke liter. men der er sku mere i indsugningssystemet end der kan være i filteret.
sep 2006
Følger: 132 Følgere: 158 Biler: 18 Emner: 83 Svar: 2.510
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.128
sep 2006
Følger: 132 Følgere: 158 Biler: 18 Emner: 83 Svar: 2.510
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.128
sep 2006
Følger: 132 Følgere: 158 Biler: 18 Emner: 83 Svar: 2.510
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Hvorfor i alverden tror du at et firma ville gå ned hvis de lavede noget lort..
Der er jo ingen der tester de ting FORDI når folk netop tester dem så brokker alle sig over det da der er okay meget forskel på en helt masse ting.
Blandt andet om hvilke type filtre, hvad der ellers kan sammenlignes med, eller virkning over længere tid, hvor meget skidt der kommer ind med luften, airflow osv osv..
Fordi der netop er så mange punkter du kan teste det på så gør det dette emne svært at teste og finde et godt produkt.
KN lever af reklame og folks naive tiltro til noget der ikke virker.. (kan du jo se på dig selv.. Du tror jo det er bedre end standart filter)
Samme gør hp og acer indenfor computer verden..
Det gør jo ikk produktet godt vel?
Jeg snakker heller ikk om olien osv.. Snakker om de tester hvor de ser på hvor meget snavs der kommer ind med luften og der FAILER KN to the max.. Filteret har et mål og det er at gøre så der kommer ren luft ind i motoren, og hvis den ikk kan finde ud af det må det jo betyde det er et dårligt produkt. At de så siger at det er bedre for motoren og bla bla bla PÅ EN UDOKUMENTERET MÅDE, giver sku ikk mig tiltro til det shit..
GAL du lever sku i en idyllisk verden...
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Hvordan kan det så være at apexi kan finde ud af det?
Desuden så har jeg dog aldrig hørt kn få noget ros på nogen måde i de tester..
Har du fået din bil rullet siden du ved om du har fået noget ekstra og er det kun ved at skifte filteret..
Jeg har det bare sådan. Hvis kn filteret alligevel ikk filtrere ordentligt så er det jo næsten ligesom at køre uden filter.. Om jeg så får 1-2 hk ud af det er det verdens dårligste ide..
Haha nej sku da.. Sammenligner ikke de 2 ting. Viser bare hvordan firmaer markedsfører deres lort. De bruger samme metoder.. Og da folk har en ide om at hp og acer er bras så vil det måske hjælpe dem til at indse at et firma nødvendigvis ikk går konkurs fordi de laver lorteprodukter
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Søg på nettet.. Der er en grund til at jeg smed apexi filter i, istedet for kn..
Og jo det vil sagtens kunne ske hvis man former tingene ordentligt
Ordentlig filtreren er helt clean luft DOG er det svært at opnå, så vil nu sige at så længe det ihvertfald er på samme niveau som producenten har smidt i er det fint nok.
Alm tankegang.. Kender du til luftstrømme? Lyder ikk sådan
Selv indefor computerblæsere har man total lydløse blæsere som overfører pisse meget luft.. Airflow..
Derfor vil det sagtens være muligt at lave et filter der både har super godt flow men også filterere bedre end standart filter..
http://www.raceweb.co.za/Articles/airfilters/induction.htm
bare en test..
sep 2006
Følger: 132 Følgere: 158 Biler: 18 Emner: 83 Svar: 2.510
sep 2006
Følger: 132 Følgere: 158 Biler: 18 Emner: 83 Svar: 2.510
sep 2006
Følger: 132 Følgere: 158 Biler: 18 Emner: 83 Svar: 2.510
okt 2003
Følger: 667 Følgere: 660 Biler: 3 Emner: 136 Svar: 4.316
Det er på længere sigt ikke sundt for motoren uanset mærke .
Du skal op og have noget af en motorydelse før det er relevant med et andet filter !
sep 2006
Følger: 132 Følgere: 158 Biler: 18 Emner: 83 Svar: 2.510
sep 2006
Følger: 132 Følgere: 158 Biler: 18 Emner: 83 Svar: 2.510
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Dig du drømmer haha Det er det eneste jeg har at sige.
Desuden ved jeg mere om det her end dig kan jeg høre.
Du ved heller intet om markedsføring og du kan åbenbart heller ikk læse..
Kommer sku ikk ind på fiaten på nogen måde.. fokusere på du konstant siger det er et anerkendt mærke og dermed virker..
Fremhæver bare at du failer ultimativt lille ven
Men okay du har sikkert heller ikk en uddannelse og så er det jo derfor du har svært ved at forstå situationen. Og at du heller ikk søger viden på google osv..
Det er kun fail mennsker som ikk kan finde ud af hvad der er værd at tro på og ikk tro på når det gælder google..
sep 2006
Følger: 132 Følgere: 158 Biler: 18 Emner: 83 Svar: 2.510
sep 2006
Følger: 132 Følgere: 158 Biler: 18 Emner: 83 Svar: 2.510
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Hahaha ja mekanikker... Snakker om universitet mester? det er der ikk noget af vel?
Det er bare lettere at snakke med en på samme niveau som en selv.
Som sagt for 3. gang. jeg fokuserer slet slet ikk på puntoen. Har ikk nævnt puntoen overhovedet.
Snakker om din tiltro til et produkt. Din tiltro som er skabt ud fra god markedsføring af det produkt som faktisk ikk engang virker specielt godt.
Har heller ikk nævnt noget med olien skader.. Du snakker om helt andre ting? du er jo helt blæst fra hjertet af hahaha
har sku ikk tid til det her. Skriv til mig den dag du har lært at læse.
og det med at nogle af de nye franske biler har mindst fejl passer skam også.. Kæmpe tysk undersøgelse.
Altså min 207er har ihvertfald haft mindre fejl end min vens a4. Samme alder, hans har dog kørt mindre.. Men han har nu bare været uheldig tror jeg.. MEN det er noget andet så gider ikk ind på det..
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.128
sep 2006
Følger: 132 Følgere: 158 Biler: 18 Emner: 83 Svar: 2.510
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
haha okay okay, men forstår dog stadig ikk hvorfor du ikk kan følge med i samtalen så..
Når jeg siger det ødelægger motoren så er det jo ikk instant kill i løbet af fx 10.000km eller 100.000km..
Det er jo noget som aldrig har været teste..
Siger bare at det er dumt at smide på da det over længere sigt vil ødelægge motoren da der kommer mere skidt og snavs ind end hvad der gør ved et standart filter.. Så vil hellere sige at man bare skal holde standart filteret på.
FORDI, mere skidt i motoren osv leder til dårligere ydelse og større brændstof forbrug + forkorter motorens levetid.
De bruger olie til at fange skidt med ja, og ved at nogle failer ved at smide for meget eller for lidt på men det er heller ikk det jeg fokusere på. Det er at filteret faktisk slet ikk filtrere specielt godt og dermed er et dårligt produkt
Og det jeg kritisere dig for er at du blindt siger at hvis firmaet er anerkendt så må deres produkt jo være top klasse... Og nej det hænger slet ikk sammen.. For at vise det hev jeg lige hp og acer ind i samtalen da de fleste kender til hvor lort deres produkter er...
Begyndt at kunne følge mig?
Men ja hvis du stadig står for at kn er godt så er der jo ikk mere at gøre.
Jeg er imod kn og har argumenteret hvorfor..
Men folk skal sku ikk stå og sige at jeg ikk ved hvad jeg snakker om..
Gider ikk mere.. farvel
sep 2006
Følger: 132 Følgere: 158 Biler: 18 Emner: 83 Svar: 2.510
Men skadeligt for motoren, det tror jeg ikke det er lige frem. Et typisk "orginalt" filter på en tdi´er er meget synligt at det er brugt efter 15000 km og skal typisk allerede skiftes der. Når folk køber deres "power filter" om det er thansen eller ej. Bliver det ofte ikke skiftet mere. Så kan vi blive enige om det er skadeligt. Har haft flere filter som kunder havde kommet ind med og klaget over deres motor ikke gået ordenligt mere. Det har været en klasisk fejl. At de regner med de har fået deres evigheds filter på. Og det er det ikke. Menere også KN forskriver 20.000 km på deres filter. og Max 100.000 men det er jeg dog ikke sikker på. Og en anden ting. Vil det jo aldrig kunne bevises om hvordan en luftmængdemåler er gået til. Folk der køre på grusveje, bor på landet, bruger deres biler (ja på en mark) (Ja har haft kunder der har brugt deres nye Avensis, Corolla´er osv. osv. på at køre på marken. Selv en E10 corolla som jeg selv har. Brugte han som en Hilux. selvom han havde en kæmpe gård. Og pengepungen i orden. Han ville fandme ikke ofre penge på en ny bil. han corolla havde han brugt til det siden 95, og den fejlede ikke noget.
Men ja tror vi skal holde den her. Og tror enlig vi er delvist enige.
Og det jeg menere med at KN er anderkendt, så menere jeg de har jo et kanont brand. Og "hvis" de virkeligt havde problemmer med at motor´er stod af pga. Dem. Er jeg igen ret sikker på at de hurtigt vil kunne dreje nøglen om. Men igen, vil der nok altid være nogle der menere det er "KUN" det der virker.
Men vil ikke give dig ret i at det er skadeligt at der er noget olie i filteret. selvfølelig hvis man bader filteret i det. Men ikke hvis du bare smider det på.
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.128
Det jeg fortæller er blot min erfaring omkring produktet KN, og vil derfra ikke anbefale det til nogen. Det har jeg vel ret til ??
Egentlig osse pudsigt at under stortset alle mine indkøringer af biler så har de sagt... godt du ikke har et filter fra KN på.
Og så vil jeg skide på om du er mekaniker eller ej.
sep 2006
Følger: 132 Følgere: 158 Biler: 18 Emner: 83 Svar: 2.510
drop kn.. det ødelægger din bil.. og det er bevist at det gør det..
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.128
KN på TDI bil