{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  KN på TDI bil
  • #1   19. maj 2011 drop kn.. det ødelægger din bil.. og det er bevist at det gør det..

  • Sebastian l
    Sebastian l Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 19 Emner: 15 Svar: 431
    #2   19. maj 2011 havde det på min pug 306 2.0 hdi kunne godt mærke forskæl smiley og det lyder jo os godt!

  • #3   19. maj 2011 Findes der et link eller en troværdi kilde der bekræfter det med at KN filter er dårligt for din bil? for har aldrig hørt andet end positivt ang KN

  • #4   19. maj 2011 på min caddy, 1,9 tdi, har det ikke givet nogen hk/økonomisk effekt.

    den hvæsser lidt mere, og så er den faldet 5 grader i indsugnings temperatur.


  • #5   19. maj 2011 kn med for meget olie sviner trådene i luftmængdemåleren, så den fejlmåler og senere rister af. men den koster 1800 til min, så det går nok an.

  • #6   19. maj 2011 KN er smurt ind i olie og vil ødelægge din luftmassemåler og fucke din bil!
    Køb et HKS skumfilter :=)


  • #7   19. maj 2011 http://www.nicoclub.com/archives/kn-vs-oem-filter.html

    her blandt andet.. Dårligere end standart filter..

    Det sælger kun på navnet..
    Folk der tuner biler bruger jo heller ikk kn eller green filter.. Det er jo skod mærker smiley


  • #8   19. maj 2011 Det er nu hellere ikke noget med lyder og gøre, fordi den vil jeg nu faktisk helst undgå. Det var nu mere hvis man kunne komme til og køre længere på literen, fordi ligger og køre omkring 2500km om måneden, så det vil jo være dejligt og køre lidt længere på literen.

    Hvordan med skiftning og rensning af det, hvor ofte er det man skal det, fordi tænker mere om det kan betale sig i det lange løb i forhold til alm. fillter.


  • #9   19. maj 2011 mikkel p. en diesel kan godt lyde godt..
    og total brutal smiley


  • #10   19. maj 2011 haha, en diesel er en diesel længere er den ikk smiley

  • #11   19. maj 2011 Kirk:
    Glem det med længere på literen. KN filter er dårligt på alle punkter. Renser luften dårligere, har ikk noget bedre airflow. Du kommer til at ødelægge din bil. Stol på mig


  • #12   19. maj 2011 giver Mikkel P ret.. selvom det heller ikk altid er bedst for bilen men hvis du får fat i noget ordentligt så er det bedst når det er en tdi..

  • #13   19. maj 2011 Kan så på ingen måde se hvad et kn skulle ødelægge. Hvis de ødelagde noget, ville KN jo ikke være så "anderkendt"

  • #14   19. maj 2011 Søren, folk snakker om det de har læst, og ikke selv ved. har aldrig haft problemer med mit, på min gamle bil.

    tør ikke udtale mig om en disel eller andre biler.


  • #15   19. maj 2011 http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=74&t=45743

    Det filter passer både på 2.0 og 1.9TDI


  • #16   19. maj 2011 Nu har jeg ikke selv haft diesel, Da jeg ikke lige har kørselbehov for det. Lydmæssigt sker der stort set ikke en skid. Men tror simpelhen bare folk snakker for at holde fluerne væk. Skadeligt mig i .....

  • #17   19. maj 2011 Søren S, Simon W:
    Tjek dog på nettet efter diverse filtrerings tester osv?

    det er jo ligesom at hp er total anerkendt og acer, men at de laver lortebærebare er jo fakta.. at der er fejl på næsten 60% af dem er fakta..

    Hvis i vil leve i en blind verden så gør det endelig, men kalde mig en løgner skal i sku ikk!


    Der er en grund til jeg tog Apexi og byggede rør selv istedet for at købe KN eller green..


  • #20   19. maj 2011 Thomas:
    Har mine info fra gode kilder.
    Altså siger jo ikk at bilen dør pga det.. Undersøgelser viser bare at det filtrere skidt og møg dårligere end et standart filter..
    Kan jo godt være bilen holder 500.000km med et kn.. måske endda 1.000.000..
    Kommer jo an på hvad det er.. Men kan også være du har forkortet din bils levetid.. kan man jo ikk rigtig vide.
    Ved ihvertfald at en del har fået problemer pga KN kit, så undersøgte lortet inden jeg smed filter i min og det viste sig for at det ikk var specielt godt..

    Kiggede diverse firmaer igennem til jeg fandt apexi, et japansk mærke og det viste sig sku for at det var noget der holder. Uden olie, uden noget. Og filtrere meget bedre end standart filter.

    Men har ikk tid til det her så siger fra nu smiley Har sagt hvad jeg synes om kn.. drop det. Men det er folks eget valg smiley


  • #21   19. maj 2011 Nu kan det jo være at når folk sætter et kn filter eller lign. At de tror det kan holde for evigt. Ville du da begynde og hælde olie og rense det orginale. De fleste luft filter er færdig efter 1 - 2 år i en luft filter kasse. Og et åbent filter tager nok mere lort til sig. Jeg tror ikke på hvad du siger. Og på en TDIer er der olie i indsugningen. Det kan ikke undgåes helt.

  • #22   20. maj 2011 Min egen personlige erfaring med KN er følgende. Kørte 10000 km med et spritnyt, og det kostede en luftmængdemåler på min forrige Punto GT.
    Købte så et Apexi, som jeg kørte over 100000 km med uden problemer.



  • #23   20. maj 2011 Hans. Det er jo heller ikke noget der går i stykker på sådan en punto. Det tror jeg ikke på det er kn's skyld. Hvad havde bilen kørt da den gik i stykker

  • #24   20. maj 2011 din økonomi vil ikke blive bedre..en chiptuning og en roligere fod er vejen frem til en bedre økonomi

    prøvede selv at montere et åbent luftfilter på min HDI og eftersom en diesel ikke har noget gasspjæld lød det lige lovlig forkert når man starter brøler den men så snart turboen står til siger filteret intet ud over turboen der suger luft ind..

    så personligt ville jeg ikke gøre det - man vinder intet på det alligevel
    mht. KN og lmm så kan den tage skade hvis du monterer et filter med olie i..det er bevist så mange gange selv her på sitet


  • #25   20. maj 2011 Søren S:

    Den havde kørt 165000 km og skifte til en luftmængdemåler der havde gået knap og nap 200000 km.


  • #27   20. maj 2011 Ja Hans. Nemlig. tror ikke på det. 165000 km. tror ikke du er den eneste der har skiftet en luftmængdemåler ved det km tal. Hvad er undskyldningen for at toppakningerne ryger på de punto´er er det remus udstødninger der gør det?

    En anden ting. i en tdi´er er der olie i indsugningen. det kan man ikke komme udenom. nu snakker jeg ikke liter. men der er sku mere i indsugningssystemet end der kan være i filteret.


  • #28   20. maj 2011 Giessing : Jeg har ikke været på google smiley

  • #29   21. maj 2011 Ryger toppakningen på Punto´er, det har jeg aldrig prøvet.

  • #30   21. maj 2011 Hans H: Ja det er en af deres svagheder. Men det er nok fordi folk sætter remus udstødning på.

  • #31   21. maj 2011 Nok noget du kender til lader det til, eller ikke. Tror mere på det sidste.

  • #32   21. maj 2011 Ja for jeg er ikke udlært mekaniker ved Fiat og Toyota. Du er jo helt blank. I en turbo diesel vil der altid være olie i indsugningen. Så meget olie er der sku ikke i et kn filter. Kn er sku efterhånden så anderkendt at hvis det du lukkede ud passede så havde de sku nok drejet nøglen rundt

  • #33   21. maj 2011 Søren S:
    Hvorfor i alverden tror du at et firma ville gå ned hvis de lavede noget lort..
    Der er jo ingen der tester de ting FORDI når folk netop tester dem så brokker alle sig over det da der er okay meget forskel på en helt masse ting.
    Blandt andet om hvilke type filtre, hvad der ellers kan sammenlignes med, eller virkning over længere tid, hvor meget skidt der kommer ind med luften, airflow osv osv..
    Fordi der netop er så mange punkter du kan teste det på så gør det dette emne svært at teste og finde et godt produkt.

    KN lever af reklame og folks naive tiltro til noget der ikke virker.. (kan du jo se på dig selv.. Du tror jo det er bedre end standart filter)
    Samme gør hp og acer indenfor computer verden..
    Det gør jo ikk produktet godt vel?

    Jeg snakker heller ikk om olien osv.. Snakker om de tester hvor de ser på hvor meget snavs der kommer ind med luften og der FAILER KN to the max.. Filteret har et mål og det er at gøre så der kommer ren luft ind i motoren, og hvis den ikk kan finde ud af det må det jo betyde det er et dårligt produkt. At de så siger at det er bedre for motoren og bla bla bla PÅ EN UDOKUMENTERET MÅDE, giver sku ikk mig tiltro til det shit..

    GAL du lever sku i en idyllisk verden... smiley


  • #35   21. maj 2011 Giessing :
    Hvordan kan det så være at apexi kan finde ud af det? smiley
    Desuden så har jeg dog aldrig hørt kn få noget ros på nogen måde i de tester..
    Har du fået din bil rullet siden du ved om du har fået noget ekstra og er det kun ved at skifte filteret..

    Jeg har det bare sådan. Hvis kn filteret alligevel ikk filtrere ordentligt så er det jo næsten ligesom at køre uden filter.. Om jeg så får 1-2 hk ud af det er det verdens dårligste ide..

    Haha nej sku da.. Sammenligner ikke de 2 ting. Viser bare hvordan firmaer markedsfører deres lort. De bruger samme metoder.. Og da folk har en ide om at hp og acer er bras så vil det måske hjælpe dem til at indse at et firma nødvendigvis ikk går konkurs fordi de laver lorteprodukter smiley


  • #37   21. maj 2011 Giessing :
    Søg på nettet.. Der er en grund til at jeg smed apexi filter i, istedet for kn..
    Og jo det vil sagtens kunne ske hvis man former tingene ordentligt smiley

    Ordentlig filtreren er helt clean luft DOG er det svært at opnå, så vil nu sige at så længe det ihvertfald er på samme niveau som producenten har smidt i er det fint nok.

    Alm tankegang.. Kender du til luftstrømme? Lyder ikk sådan smiley
    Selv indefor computerblæsere har man total lydløse blæsere som overfører pisse meget luft.. Airflow..
    Derfor vil det sagtens være muligt at lave et filter der både har super godt flow men også filterere bedre end standart filter.. smiley

    http://www.raceweb.co.za/Articles/airfilters/induction.htm
    bare en test..


  • #38   21. maj 2011 Emre: hvad er det for noget ævl at skrive? Jeg påstår hverken det ene eller det andet. At en punto skulle gå i stykker efter 160xxx km pga. Han regner med når han får et filter på. Så er det selvfølelig fordi der er kn på. Det er ævl. Din sammenligning med de bærbar? Hvor kom den fra, har ikke nævnt noget om det ene eller det andet skal være bedre. Så inden du bliver for pigesur så se hvad jeg skriver. For det du skriver har ingen sammenhæng i iforhold til det jeg skriver

  • #39   21. maj 2011 Og ja, hvis kn var så dårligt og alle motor gik i stykker efter 10.000 km, ja så havde de ikke noget firma mere.

  • #40   21. maj 2011 Hehe. Det er også godt du skriver i din profil du ikke ved en skid om noget som helst. Og nej din 207 har ikke fået over 5 hk. Få dig en rullefelt attest

  • #41   21. maj 2011 Generelt er det totalt latterligt at smide andet end original filter på , uanset hvilken bil .
    Det er på længere sigt ikke sundt for motoren uanset mærke .

    Du skal op og have noget af en motorydelse før det er relevant med et andet filter !


  • #42   21. maj 2011 Ja Pernille. Det er rigtigt nok. Men giver ikke folk ret i at kn skulle være "mere" skadeligt, ind noget andet filter.

  • #43   21. maj 2011 Sorry Fru. Nøhr. Hehe

  • #44   22. maj 2011 Søren S:
    Dig du drømmer haha Det er det eneste jeg har at sige.
    Desuden ved jeg mere om det her end dig kan jeg høre.

    Du ved heller intet om markedsføring og du kan åbenbart heller ikk læse..
    Kommer sku ikk ind på fiaten på nogen måde.. fokusere på du konstant siger det er et anerkendt mærke og dermed virker..
    Fremhæver bare at du failer ultimativt lille ven smiley

    Men okay du har sikkert heller ikk en uddannelse og så er det jo derfor du har svært ved at forstå situationen. Og at du heller ikk søger viden på google osv..
    Det er kun fail mennsker som ikk kan finde ud af hvad der er værd at tro på og ikk tro på når det gælder google..


  • #45   22. maj 2011 Emre: du er da en kanon klovn at høre på. Syntes du skulle hoppe ned fra din triptrap stol og ned i sandkassen. Og jo jeg har en uddannelse din tard, men hvad fanden har det med det at gøre. Og der blev sku selv nævnt en punto i det her forum. Jeg er udemærket klar over at kn har et godt rygte. Og sikkert mange der siger det er lort. Men det vil der altid være. Men nu da du er så klog. Prøv at pille røret fra indsugningen på en TDI og se om der er olie.

  • #46   22. maj 2011 Så har du vel også læst at de franske biler aldrig fejler noget.

  • #47   22. maj 2011 Søren S:
    Hahaha ja mekanikker... Snakker om universitet mester? det er der ikk noget af vel?
    Det er bare lettere at snakke med en på samme niveau som en selv.
    Som sagt for 3. gang. jeg fokuserer slet slet ikk på puntoen. Har ikk nævnt puntoen overhovedet.
    Snakker om din tiltro til et produkt. Din tiltro som er skabt ud fra god markedsføring af det produkt som faktisk ikk engang virker specielt godt.

    Har heller ikk nævnt noget med olien skader.. Du snakker om helt andre ting? du er jo helt blæst fra hjertet af hahaha

    har sku ikk tid til det her. Skriv til mig den dag du har lært at læse.


    og det med at nogle af de nye franske biler har mindst fejl passer skam også.. Kæmpe tysk undersøgelse.
    Altså min 207er har ihvertfald haft mindre fejl end min vens a4. Samme alder, hans har dog kørt mindre.. Men han har nu bare været uheldig tror jeg.. MEN det er noget andet så gider ikk ind på det..


  • #48   22. maj 2011 Har haft rørene af på min TDI idag, ikke noget nævneværdig olie i dem da.

  • #49   22. maj 2011 Emre: sjovt du siger det er pt. På Århus universitet lige nu. Men en anden ting hvis vi lige holder os til emnet så ved jeg godt kn har et godt brand. Men hvis lortet ødelagde motor ville de sku ikke have den virksomhed som nu. Ja der er olie i deres produkt, men det er stadigvæk ikke skadeligt. Hans hvis du har en TDI vil der være olie i din indsugning. Det kan ikke undgåes

  • #50   22. maj 2011 Søren S:
    haha okay okay, men forstår dog stadig ikk hvorfor du ikk kan følge med i samtalen så..

    Når jeg siger det ødelægger motoren så er det jo ikk instant kill i løbet af fx 10.000km eller 100.000km..
    Det er jo noget som aldrig har været teste..
    Siger bare at det er dumt at smide på da det over længere sigt vil ødelægge motoren da der kommer mere skidt og snavs ind end hvad der gør ved et standart filter.. Så vil hellere sige at man bare skal holde standart filteret på.

    FORDI, mere skidt i motoren osv leder til dårligere ydelse og større brændstof forbrug + forkorter motorens levetid.

    De bruger olie til at fange skidt med ja, og ved at nogle failer ved at smide for meget eller for lidt på men det er heller ikk det jeg fokusere på. Det er at filteret faktisk slet ikk filtrere specielt godt og dermed er et dårligt produkt smiley

    Og det jeg kritisere dig for er at du blindt siger at hvis firmaet er anerkendt så må deres produkt jo være top klasse... Og nej det hænger slet ikk sammen.. For at vise det hev jeg lige hp og acer ind i samtalen da de fleste kender til hvor lort deres produkter er...

    Begyndt at kunne følge mig?

    Men ja hvis du stadig står for at kn er godt så er der jo ikk mere at gøre.
    Jeg er imod kn og har argumenteret hvorfor..
    Men folk skal sku ikk stå og sige at jeg ikk ved hvad jeg snakker om..


    Gider ikk mere.. farvel smiley


  • #51   22. maj 2011 Det kan vi godt blive enige om. Men den brænder jo bare det "overskydene" olie af. Når vi snakker Green filter, kn eller what ever. Ja det bedste er selvfølelig at holde sig til det orginale.

    Men skadeligt for motoren, det tror jeg ikke det er lige frem. Et typisk "orginalt" filter på en tdi´er er meget synligt at det er brugt efter 15000 km og skal typisk allerede skiftes der. Når folk køber deres "power filter" om det er thansen eller ej. Bliver det ofte ikke skiftet mere. Så kan vi blive enige om det er skadeligt. Har haft flere filter som kunder havde kommet ind med og klaget over deres motor ikke gået ordenligt mere. Det har været en klasisk fejl. At de regner med de har fået deres evigheds filter på. Og det er det ikke. Menere også KN forskriver 20.000 km på deres filter. og Max 100.000 men det er jeg dog ikke sikker på. Og en anden ting. Vil det jo aldrig kunne bevises om hvordan en luftmængdemåler er gået til. Folk der køre på grusveje, bor på landet, bruger deres biler (ja på en mark) (Ja har haft kunder der har brugt deres nye Avensis, Corolla´er osv. osv. på at køre på marken. Selv en E10 corolla som jeg selv har. Brugte han som en Hilux. selvom han havde en kæmpe gård. Og pengepungen i orden. Han ville fandme ikke ofre penge på en ny bil. han corolla havde han brugt til det siden 95, og den fejlede ikke noget.

    Men ja tror vi skal holde den her. Og tror enlig vi er delvist enige.

    Og det jeg menere med at KN er anderkendt, så menere jeg de har jo et kanont brand. Og "hvis" de virkeligt havde problemmer med at motor´er stod af pga. Dem. Er jeg igen ret sikker på at de hurtigt vil kunne dreje nøglen om. Men igen, vil der nok altid være nogle der menere det er "KUN" det der virker.

    Men vil ikke give dig ret i at det er skadeligt at der er noget olie i filteret. selvfølelig hvis man bader filteret i det. Men ikke hvis du bare smider det på.


  • #52   22. maj 2011 Der er da nu ingen der har påstået at en motor står af ! !
    Det jeg fortæller er blot min erfaring omkring produktet KN, og vil derfra ikke anbefale det til nogen. Det har jeg vel ret til ??

    Egentlig osse pudsigt at under stortset alle mine indkøringer af biler så har de sagt... godt du ikke har et filter fra KN på.

    Og så vil jeg skide på om du er mekaniker eller ej.


  • #53   22. maj 2011 Hans H: Der blev skrevet sådan her i denne her tråd:

    drop kn.. det ødelægger din bil.. og det er bevist at det gør det..



  • #54   23. maj 2011 Ja ok.. Men det ødelægger nu kun en lille del, så godt ord igen forhåbentlig.

Kommentér på:
KN på TDI bil

Annonce