581 visninger
|
Oprettet:
montering af blow off {{forumTopicSubject}}
hej BG ville lige høre om det er lige meget hvor man setter sin blow off om den må sidde lige efter turboen eller midtpå eller hvordan
vh søren
jan 2009
Følger: 29 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 69 Svar: 137
jan 2009
Følger: 29 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 69 Svar: 137
jan 2007
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 4 Emner: 18 Svar: 57
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Når du så lukker spjældet mellem turbo og indsugning bliver luften bremset hårdt op og vil opbygge et overtryk foran spjældet.
Dette overtryk vil hurtigt forsøge at slippe tilbage gennem turboen som så igen bliver bremset meget hårdt op og måske give en kalkun lyd fra sig.
Når du så ex. har skiftet gear og giver gas igen skal du først spole turboen op i hastighed igen og få den til at flytte en masse luft frem gennem systemmet igen så du kan lave mere udstødningsgas så så hjælper turboen igang igen og så vidre og så vidre.......
HUSK AT DU IKKE KAN LAVE LADETRYK UDEN EN MASSE LUFT!
Har du en STOR BOV som sidder foran spjældet vil denne åbne når du lukker spjældet og den lukker så overtrykket ud her så det ikke begynder at bevæge sig tilbage til turboen.
Det er jo klart at turboen med det samme du lukker spjældet begynder at tabe fart da der ingen udstødnings gas kommer, men den vil ikke falde så hurtigt i fart og du vil i lidt tid have en ikke ubetydelig mængde luft til at bevæge sig frem mod dit spjæld.
Når du så åbner igen efter et gearskif vil du have flere omdrejninger på turboen og noget luft som stadigvæk bevæger sig mod din indsugning.....
Husk på at denne luft bevæger sig med sindsyg høj hastighed....
Hvis du køre med meget højt ladetryk så kan denne opbremsning af turboen også slide lidt....
For at en bov skal virke skal den være meget stor
jan 2009
Følger: 29 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 69 Svar: 137
montering af blow off