{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.031 visninger | Oprettet:

200sx {{forumTopicSubject}}

godaften
jeg har lige fået mig en nissan 200sx s13 og der vil jeg gerne have købt mig nogen ting til men ved ikk hvilke jeg skal kigge efter eller hvor? jeg vil gerne have købt en turbo albow, nyt åbent luftfilter og en stage 1 chip samt mangler jeg 3 ure. tryk, olietemperatur og olietryk
håber de rer nogen der kan hjælpe


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  200sx
  • #1   27. jun 2011 hva er det for en motor?

  • #2   27. jun 2011 Snak med claus fra nipponpower.dk

    flink og frisk man, han skaffer næsten alt.



  • #3   27. jun 2011 ca18det

  • #4   27. jun 2011 Hvis ikk jeg tager helt fejl så er det modellen med CA18DET motoren Rasmus har købt sig.



  • #5   27. jun 2011 Drop det chip, og få en programerbar motorstyring

  • #6   27. jun 2011 Hvorfor vil du lige have en turbo albue?

    Kig evt på eBay.co.uk, de har mange ting.
    Sxoc.co.uk er et engelsk forum, hvor du kan købe de fleste dele brugte.

    Jeg har en stage 1 chip liggende, hvis du er interesseret?


  • #8   27. jun 2011 fordi jeg har fik et komplet udstødning med af sælger et cat-back udstødning også ville jeg gerne have en turbo albue da jeg hørte det var en go ide? men som sagt er jeg lidt ny med turbo motor osv derfor jeg spørger herinde.

  • #9   29. jun 2011 Du gør det rigtige.... Og så skal du bare behandle den rigtigt så skal den nok holde....
    Der er ikke mange 1.8 maskiner der er fra sidst i 80'erne og er så glad....
    http://www.maxxtuning.se/kundbilar/mappning-vems/407whp-nissan-200sx--fredrik/

    Vi tales ved i Teamsx....


  • #10   29. jun 2011 Nå.... Jeg glemte at skrive at bilen på det link bare har fået en stor turbo og intercooler....

  • #12   29. jun 2011 Det er ikke så galt igen, man skal bare huske at oliepinden ikke kan aflæses og krumtap-udluftningen er for lille og i løbet af nogle år stopper til.....
    Og så er det en ret varm motor..... olie temp på over 110 grader finderer du i 5 gear med 140Km på 10min...


  • #14   29. jun 2011 min har kørt i 2år med 200+ uden at skifte lejer. CA'eren er fin hvis man ved hvordan den ska kringles. ;P

  • #15   29. jun 2011 Ja den har de 2 fejl fra Japan. Og det giver de plejllejer et kort liv.....
    Men når de er skiftet og man er opmærksom på olien og krumtapudluftningen så sker der ikke mere...

    Min første (lidt slidt) motor brugte + 2l olie på 10min ved fuldgas på motorvejen fordi min krumtaps udluftning var tilstoppet....

    Toppen er meget stærk og kan faktisk kun myrdes med varme og knock, og her skal man huske på at den standart tager + 8000Rpm inden ventilerne begynder at flyde....

    Og så er det også et stort plus at bilen ligger i en S-krop som køre rimeligt godt...

    Så til de penge en gade racer S13 koster er det meget svært at finde et alternativ....


  • #17   29. aug 2011 er det alle ca18det motor i s13 der har problemer med udluftnings ventilen i krumtapshuset?? plus at man ikke kan aflæse olie???!

  • #18   30. aug 2011 Der er ikke nogen ventil, det er et 3/4 tomme rør der har et knæk hvor gammel oliesnask mm. samler sig. Jeg tror at det var noget miniralolie var slem til, da problemet ikke kommer rigtigt igen.
    Tænk på at denne gamle varme motor har kørt i mange år på miniral olie
    Fy for satan....!

    Når man så nogle gange høre at problemet fortsætter så er det at det sikkert er de første plejllejer den unge mand skifter, måske på en krumtap som er skadet.
    Så har du en Ca18det der ikke har fået skiftet plejllejer før og som har mislyde ved ubelastet motorgang mellem 2000 og 4000rpm så bare få det gjort samtidig med at du smider en ny oliepumpe i.

    SÅ ja det er ALLE ca18det motorer der har en slanger fra bundkaret (krumtapudluftningen) op til venstre ventildæksle som som stopper til efter 50k- 150k Km.
    Og ja det er ALLE ca18det motorer der har en oliepind der er svær at aflæse.

    Men det er ikke noget problem når man ved at man skal være opmærksom på det.

    Typisk for denne nemt tunet motor er at den med standart 20 år gammel indmad og en næsten lige så gammel t28 turbo fra en Sr20det kan lave omkring 300Hk med lidt tykke ebay rør og en Chip, alt sammen til ca 5000kr brugt.

    Nu skriger den gamle spand om at få tæsk, baghjulstræk med 300Hk ved 6000Rpm der springer lige i begrænseren på 7500Rpm med en vægtfordeling på 53/47 gør at man nemt glemmer at olien kan blive spist af den gamle turbo eller at den bliver spyttet ud gennem krumtapudluftningen fordi slangen er stoppet.

    Til gengæld har Ca en top der uden pjat faktisk er skud sikker, standart begynder ventilerne først at flyde et sted efter 8000Rpm.
    Det er ca 2000Rpm efter at en 300Hk turbo har toppet.

    For lige at vende tilbage til undervognen så er den som sagt bygget på en S-platform.
    Her i sommer blev 2 S14 biler nr. 4 og 5 i deres klasse i det Engelske 10 off the bedst.
    De kørte begge 2 frem og tilbage fra stævnet med nummerplader på.
    Klassen blev vundet af 2 Dax Rush Turbo's og en race prepped Talbot Sunbeam med Cossie motor. Mindst 2 af disse biler blev kørt på trailer.
    Jeg har set et billede af den en Sx og den har læderstue og er på ingen måde strippet til Race.

    Rigtigt at baghjulstræk er en lille klasse, sammenlignet med AWD klassen.
    Men for at sammenligne den hurtigste SX med en tid på 56sek
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=q41Mumx2KHM#!

    Kørte den hurtigste Dax Rush Turbo på 52Sek
    Hurtigste AWD Subaru på 52.4 Sek
    (gul bil) http://www.youtube.com/watch?v=e7CXVGFMCWU
    Subaru nr 22. 56sek. er der ikke så meget på, men jeg fandt et klip fra 2009 hvor han køre i bilen standart.
    2.05 kommer der en Nissan GTR forbi, selv om han ikke køre helt dårligt.

    Den hurtigste s13 blev Nr 3 2007
    http://www.youtube.com/watch?v=jPVw4vNAch8
    Prøv til sidst i filmen at se listen med de 6 hurtigste.




  • #19   30. aug 2011 Hov! er er den standart STI der bliver taget af en GTR 2min.05sek
    http://www.youtube.com/watch?v=SxFUqwaHQVQ



  • #20   30. aug 2011 1342 F
    tak for svar ;D
    men hvordan kan det egentligt være man ikke kan aflæse olien??
    og hvis det er en hovedrenoveret motor fra 2010 burde man så ikke gå ud fra de har skiftet plejllejer?? smiley


  • #21   30. aug 2011 Fordi at oliepinden har sådan en smart dråbe form i enden som samler alt olien op der sidder i røret,
    Det man så bare gør er at stikke pinden ned på nær nogle få cm. og så tøre pinden af.
    På den måde kan man rense røret før man tager den endelige måling.

    Man ved aldrig hvad det betyder at en motor er blevet hovedrenoveret, og hvorfor er den så blevet det og hvem har samlet den igen.
    Men har den kørt over 3000Km så skal du regne med at den ikke fejler noget.
    Har du købt den ?


  • #22   30. aug 2011 oki ved faktisk kun den har gået 170 tusind og er hovedrenoveret sidste år skal hen og se den torsdag smiley

  • #23   30. aug 2011 er der andet man skal være opmærksom på ved køb? smiley

  • #24   30. aug 2011 man kan ikke fjerne den der dråbeform på oliepinden?? (har ikke set den så kan godt være jeg spørger helt vildt dumt?!)

  • #25   30. aug 2011 Nej glem den oliepind, bare vær omhyggelig med at måle, og så få set den krumtap udluftning efter som kommer op fra bundkaret.
    Og så er det bare ud og skyd den af...


  • #26   30. aug 2011 er det nemt at tjekke krumtap udluftningen? altså skal der splittes meget for at komme ind og tjekke??

  • #27   30. aug 2011 Nej nej ikke noget problem.
    Meld dig ind i TeamSX under gruper med det grundlag at du har besluttet dig for at købe en 200SX og ønsker lidt vejledning, der vil du kunne få svar på alt.

    Find nu bare en 200sx uden rust (de findes) og helst en der har kørt + 2000Km siden den fik skift plejllejer.
    Smedet stempler og plejllstænger og racerplejlejer bør sidde i motoren hvis du på et tidspungt ønsker meget over 350Hk.
    Andre ting der er værd at se efter:
    Et 1.5 spær er en stor stor fordel at se efter nypris ca 6000Kr
    Pogramerbar motorstyring er også en stor fordel Ca 10000Kr
    Stage 3 med r32 Maf pris ca 4000Kr
    Anden undervogn pris ca + 4000Kr
    Arme mm. til undervognen.
    Ægte racer sæder + 5000Kr stykket.
    Alt andet er bare noget pjat....

    Forlang at alle 4 tændrør bliver taget ud efter prøveturen for at se hvordan farven ser ud....
    Tændrør lyver ikke...


  • #28   30. aug 2011 1342 F
    mange tak ;D vil jeg gøre smiley
    fortsat go dag ;D


Kommentér på:
200sx

Annonce