1.031 visninger
|
Oprettet:
200sx {{forumTopicSubject}}
godaften
jeg har lige fået mig en nissan 200sx s13 og der vil jeg gerne have købt mig nogen ting til men ved ikk hvilke jeg skal kigge efter eller hvor? jeg vil gerne have købt en turbo albow, nyt åbent luftfilter og en stage 1 chip samt mangler jeg 3 ure. tryk, olietemperatur og olietryk
håber de rer nogen der kan hjælpe
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
maj 2004
Følger: 46 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 208
flink og frisk man, han skaffer næsten alt.
feb 2007
Følger: 71 Følgere: 70 Biler: 5 Emner: 51 Svar: 172
okt 2003
Følger: 76 Følgere: 72 Emner: 159 Svar: 882
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
Kig evt på eBay.co.uk, de har mange ting.
Sxoc.co.uk er et engelsk forum, hvor du kan købe de fleste dele brugte.
Jeg har en stage 1 chip liggende, hvis du er interesseret?
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
http://www.driftworks.com/shop/
http://www.nengun.com/
feb 2007
Følger: 71 Følgere: 70 Biler: 5 Emner: 51 Svar: 172
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Der er ikke mange 1.8 maskiner der er fra sidst i 80'erne og er så glad....
http://www.maxxtuning.se/kundbilar/mappning-vems/407whp-nissan-200sx--fredrik/
Vi tales ved i Teamsx....
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Og så er det en ret varm motor..... olie temp på over 110 grader finderer du i 5 gear med 140Km på 10min...
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Men når de er skiftet og man er opmærksom på olien og krumtapudluftningen så sker der ikke mere...
Min første (lidt slidt) motor brugte + 2l olie på 10min ved fuldgas på motorvejen fordi min krumtaps udluftning var tilstoppet....
Toppen er meget stærk og kan faktisk kun myrdes med varme og knock, og her skal man huske på at den standart tager + 8000Rpm inden ventilerne begynder at flyde....
Og så er det også et stort plus at bilen ligger i en S-krop som køre rimeligt godt...
Så til de penge en gade racer S13 koster er det meget svært at finde et alternativ....
nov 2008
Følger: 63 Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 39 Svar: 713
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Tænk på at denne gamle varme motor har kørt i mange år på miniral olie
Fy for satan....!
Når man så nogle gange høre at problemet fortsætter så er det at det sikkert er de første plejllejer den unge mand skifter, måske på en krumtap som er skadet.
Så har du en Ca18det der ikke har fået skiftet plejllejer før og som har mislyde ved ubelastet motorgang mellem 2000 og 4000rpm så bare få det gjort samtidig med at du smider en ny oliepumpe i.
SÅ ja det er ALLE ca18det motorer der har en slanger fra bundkaret (krumtapudluftningen) op til venstre ventildæksle som som stopper til efter 50k- 150k Km.
Og ja det er ALLE ca18det motorer der har en oliepind der er svær at aflæse.
Men det er ikke noget problem når man ved at man skal være opmærksom på det.
Typisk for denne nemt tunet motor er at den med standart 20 år gammel indmad og en næsten lige så gammel t28 turbo fra en Sr20det kan lave omkring 300Hk med lidt tykke ebay rør og en Chip, alt sammen til ca 5000kr brugt.
Nu skriger den gamle spand om at få tæsk, baghjulstræk med 300Hk ved 6000Rpm der springer lige i begrænseren på 7500Rpm med en vægtfordeling på 53/47 gør at man nemt glemmer at olien kan blive spist af den gamle turbo eller at den bliver spyttet ud gennem krumtapudluftningen fordi slangen er stoppet.
Til gengæld har Ca en top der uden pjat faktisk er skud sikker, standart begynder ventilerne først at flyde et sted efter 8000Rpm.
Det er ca 2000Rpm efter at en 300Hk turbo har toppet.
For lige at vende tilbage til undervognen så er den som sagt bygget på en S-platform.
Her i sommer blev 2 S14 biler nr. 4 og 5 i deres klasse i det Engelske 10 off the bedst.
De kørte begge 2 frem og tilbage fra stævnet med nummerplader på.
Klassen blev vundet af 2 Dax Rush Turbo's og en race prepped Talbot Sunbeam med Cossie motor. Mindst 2 af disse biler blev kørt på trailer.
Jeg har set et billede af den en Sx og den har læderstue og er på ingen måde strippet til Race.
Rigtigt at baghjulstræk er en lille klasse, sammenlignet med AWD klassen.
Men for at sammenligne den hurtigste SX med en tid på 56sek
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=q41Mumx2KHM#!
Kørte den hurtigste Dax Rush Turbo på 52Sek
Hurtigste AWD Subaru på 52.4 Sek
(gul bil) http://www.youtube.com/watch?v=e7CXVGFMCWU
Subaru nr 22. 56sek. er der ikke så meget på, men jeg fandt et klip fra 2009 hvor han køre i bilen standart.
2.05 kommer der en Nissan GTR forbi, selv om han ikke køre helt dårligt.
Den hurtigste s13 blev Nr 3 2007
http://www.youtube.com/watch?v=jPVw4vNAch8
Prøv til sidst i filmen at se listen med de 6 hurtigste.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
http://www.youtube.com/watch?v=SxFUqwaHQVQ
nov 2008
Følger: 63 Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 39 Svar: 713
tak for svar ;D
men hvordan kan det egentligt være man ikke kan aflæse olien??
og hvis det er en hovedrenoveret motor fra 2010 burde man så ikke gå ud fra de har skiftet plejllejer??
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Det man så bare gør er at stikke pinden ned på nær nogle få cm. og så tøre pinden af.
På den måde kan man rense røret før man tager den endelige måling.
Man ved aldrig hvad det betyder at en motor er blevet hovedrenoveret, og hvorfor er den så blevet det og hvem har samlet den igen.
Men har den kørt over 3000Km så skal du regne med at den ikke fejler noget.
Har du købt den ?
nov 2008
Følger: 63 Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 39 Svar: 713
nov 2008
Følger: 63 Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 39 Svar: 713
nov 2008
Følger: 63 Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 39 Svar: 713
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Og så er det bare ud og skyd den af...
nov 2008
Følger: 63 Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 39 Svar: 713
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Meld dig ind i TeamSX under gruper med det grundlag at du har besluttet dig for at købe en 200SX og ønsker lidt vejledning, der vil du kunne få svar på alt.
Find nu bare en 200sx uden rust (de findes) og helst en der har kørt + 2000Km siden den fik skift plejllejer.
Smedet stempler og plejllstænger og racerplejlejer bør sidde i motoren hvis du på et tidspungt ønsker meget over 350Hk.
Andre ting der er værd at se efter:
Et 1.5 spær er en stor stor fordel at se efter nypris ca 6000Kr
Pogramerbar motorstyring er også en stor fordel Ca 10000Kr
Stage 3 med r32 Maf pris ca 4000Kr
Anden undervogn pris ca + 4000Kr
Arme mm. til undervognen.
Ægte racer sæder + 5000Kr stykket.
Alt andet er bare noget pjat....
Forlang at alle 4 tændrør bliver taget ud efter prøveturen for at se hvordan farven ser ud....
Tændrør lyver ikke...
nov 2008
Følger: 63 Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 39 Svar: 713
mange tak ;D vil jeg gøre
fortsat go dag ;D
200sx