{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.637 visninger | Oprettet:

Indkøring af tunet golf 1 {{forumTopicSubject}}

Hej

Ville høre om der en på sjælland der kan indkøre golf 1, GTI 1.8 l. hvis det er nødvendig.
Det drejer sig om en gti, da er blevet tunet;
Opboring, portet top og knast.

Men er i tvivl om den skal indstilles, så den får noget mere brandstof, eller hvad??? Regner med ca. 160 hk. Det har jeg fået af vide af aabenraa Cylinderservice


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indkøring af tunet golf 1
  • #1   24. jul 2011 Hvis du kører med det originale indsprøjtning så skal der ikke indstilles noget da den giver benz efter hvor meget luft flow der er.. så det er bare der ud af.

    Men noget andet er at det ville give dig bedre økonomi, flere hk, og en mere kørebar motor at montere motorstyring med elektrisk styret indsprøjtning og tændingssystem.
    Og det kan du jo bare lave på originalt indsugningsmanifold, hvis du ikke lige har 7500kr til spjældhuse :o)


  • #2   24. jul 2011 VAE i slagelse kan vist nok køre K-anlæg ind. Og det er ikke nok bare at gå ud fra at den tilpasser sig selv, med de ændringer du har lavet.

    Der skal bl.a. justeres tænding, benzintryk, opvarmningsregulator og hel række andre ting. Desuden er det en god idé med justérbar knasthjul. Dbilas laver en udemærket udgave til dn motor...


  • #3   24. jul 2011 Er sådan en gammel goller ikke kun med 1 knast, fordi så er de justerbare knasthjul hvis ikke meget værd

  • #4   24. jul 2011 Hehe... så du mener ikke sohc har gavn af justering. Sådan har vi jo nok forskellige erfaringer. Medmindre du blindt tror at en knastaksel bliver fremstillet specifik til en helt bestemt motorkonfiguration smiley

  • #5   24. jul 2011 Well, nu går jeg ud fra der kun er en knast, og jeg har prøvet og skrue frem og tilbage, det er altså beget begrænset hvad der er og hente.
    Hvor meget vil du da mene han får ud af det, vil da gerne høre din erfaring med knasthjul på en motor med enkelt knast

    Hvis du abosolut vil have justerbar knasthjul på, skal du som min have specs på knasten, eller også have et rullefelt, og så skrue frem og tilbage for finde den evt 2-3 hk.


  • #6   24. jul 2011 Og da det ikke ser ud til han hverken har planet top eller blok, hehe, ja så mener jeg det er spild af penge

  • #7   24. jul 2011 Det er selvfølgeligt rigtigt at man får mere hvis der er mulighed for individuel justering af ind- og udgangssystemerne.
    Men som jeg læser indlægget har han fået (1) Opboret blokken, (2) Portet Topstykket samt (3) udskiftet knastakslen.
    En cylinderservice vurderer desuden at motorens effekt er hævet med 42% - uden trykfodring (hvis man antager det er den originale DX motor med 112hk).

    Derfor laver jeg følgende (måske forkerte) antagelser:
    - Stempler er skiftet til højere kompression i forbindelse med opboring.
    - Ventiler er skiftet til overstørrelser.
    - Kanaler i topstykket er bearbejdet for bedre flow.
    - Blokken er boret mere end 1. overstørrelse op.

    Hvis vi så kigger på knastakslen, så er den formentlig en seriefremstillet type, til en hel motorserie (som det oftest ses med dbilas,schrick mf).
    Producenten fremstiller knasten efter hvad de forventer motorbyggerne har lavet med deres motorer.

    Det bliver dog altid et komprimis der tilgodeser så mange som muligt, da der ofte er væsentlige forskelle på de motorer de sælges til (slagvolumen, indsugningssystemer mm). Dette er i sig selv en oplagt årsag til at foretage en justering.

    Desuden er der i dette setup foretaget en ændring af volumen.
    Hvis ændringen havde været foretaget i slagretningen havde det ikke været et problem, da knastakslens funktion er linært tilknyttet til stemplets position i slagretningen. Dermed giver har en øget slagvolumen automatisk direkte effekt på åbningstiden for ventilerne.
    Når volumenændringen er foretaget ved opboring, er ventilernes åbningstid således upåvirkede af ændringen (da der ingen tilknytning er til stemplets position) .

    Når kanalerne i topstykket er optimeret vil den dynamiske kompression blive påvirket, da fyldningsgraden bliver højere. Det kan være nødvendigt at justere akslens position en smule for at opnå den mest optimale fyldning.

    Det kan godt ske at man er så heldig at knastakselen lige præcis sidder optimalt, men personligt synes jeg der er for mange ting der taler imod det...


  • #8   25. jul 2011 "Hvor meget vil du da mene han får ud af det, vil da gerne høre din erfaring med knasthjul på en motor med enkelt knast"




  • #9   25. jul 2011 Man kunne måske starte med at måle om løfte tiderne er de rigtige efter foreskrifterne fra knast producenten.. Og hvis de passer så drop knasthjulet.

    Men til dette fine stykke arbejde skulle der bestemt ofres noget motorstyring og et sæt spjælde


  • #10   25. jul 2011 Mange tak for indslagene!!

    Den bliver boret op til 1,9l. portet top, 276 schrick knast, banan manifold.
    org 112 hk


  • #11   26. jul 2011 Eniig med K-FINN.. Justerbar knasthjul kan vist kun svare sig indenfor motorsport. På landevejen er der vist ikke meget at hente på det.

  • #12   29. jul 2011 Men mit sprørgslmål ang. indkøring hvem er god til det???

  • #13   1. aug 2011 K-FINN: Jeg har med vilje ikke skrevet et tal, da der er alt for mange parametre der spiller ind, som ikke er oplyst.Men en motor der er modificeret med over 40% afviger markant fra fabrikantens forventning.

    Fornavn Mellemnavn Efternavn: Det har ikke noget at gøre med HVOR man kører. Det afhænger alene af, hvor lang bilens konfiguration er, fra knastakselfabrikantens forventning (altså hvad de har designet den til). Husk på at akslerne ofte dækker en hel stribe af motorer. Ofte helt fra 1.3 til 2.0 for de ældre motorer.


Kommentér på:
Indkøring af tunet golf 1

Annonce