{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.560 visninger | Oprettet:

Revotechnik VS RH-Motorsport chipning {{forumTopicSubject}}

Min oplevelse/erfaring med Revotechnik (Sørensen Performance)



Det hele startede med at jeg sad og søgte efter muligheder for at få chiptunet min Seat. Faldt over Revotechnik, der var flere der havde anbefalet dem og de lovede 240HK/350NM ved at ændre nogle ting inden. Det var en fin effekt så dem valgte jeg.



Det krævede:

Indsugningskit (Luftfilter)

Komplet udstødning med 3” forrør, racer kat osv.

Front monteret intercooler

4 bars benzintryksregulator



Jeg købte de forskellige dele, og kørte så over Marc i Ølstykke . Jeg fik bilen chippet med deres så kaldte Revotech Stage2 chip. Og det var da noget af et spring i træk evne osv.

Jeg kørte så til RH-Motorsport for at få rullet bilen hvilket gav et noget skuffende resultat i forhold til hvad de Revo lovede: 215,2HK og 347,0NM. Men tænkte sådan var det jo nok bare. Havde fået et fint moment. RH sagde dog at den gik for magert mellem 5-6000rpm. Det var jeg selvfølgelig ikke stolt af.

Da jeg kom hjem kontaktede jeg straks Marc fra Sørensen performance, sendte ham papirerne fra RH med Lambda osv. Jeg skrev at den gik for magert, og at effekt var noget lavere end lovet. Han skrev og spurgte efter hvilken benzin jeg kørte på, om jeg havde haft strømmen fra bilen, og det med blandingen skrev han var en smagssag og at det var forskelligt hvordan man gjorde det.
Jeg skrev tilbage at jeg som altid kørte på 99vpower og at jeg ikke havde haft strømmen pillet fra.
Han ville så sende de kurver over til Revos teknikere og så sende mig deres svar hurtigst muligt. Og siden det har jeg ikke kunnet få noget svar fra Marc. Han får/læser mine mail men svarer bare aldrig. (DÅRLIG SERVICE!)

Bilen begyndte så efter 15-2000km at opføre sig underligt, den hakkede når man skiftede gear, og den satte lidt ud ved ganske alm kørsel ved 100km/t. Marc var jo ikke til at få noget svar fra, så derfor gav jeg op og kontaktede Jacob fra JVK. Vi blev enige om at det skulle laves om og jeg fik en tid hos RH 2 dage senere.

Jeg kommer så op til RH for at de skal chippe den om, der får de så lidt problemer med bilen. Den laver pludselig kun 0,3bars ladetryk og kunne stort set intet.

Revotechnik har så været så flinke at slukke for alt fejludlæsningsmuligheder på bilen så de kunne ikke læse fejl ud. Det endte med at de tog styreboksen med ud ”bagved” og slettede hvad der var i den og lagde original software i den igen. Så kunne bilen igen og blev rullet inden de begyndte at chippe den til 204HK.

Så den chip jeg havde fået fra Sørensen Performance havde givet mig i omegnen af 10HK.

Alt bliver godt hos RH-Motorsport så bilen bliver chippet på ny og laver derefter 227,3HK og 352,1NM og det må man sige er et utroligt flot resultat med kun 1,2bar ladetryk på standart k03s turbo.

Så i runde tal:
Revo software gav 215,2HK 347,0NM ved 1,45Bars tryk.
RH-Motorsport gav 227,3HK 352,1NM ved 1,2Bars tryk.

Rullefeltattesterne kan ses her:

www.mr-bonde.dk/Rullefelt/revo.JPG

www.mr-bonde.dk/Rullefelt/rh.JPG



Og for folk som har forstand på det med chipning (Har jeg IKKE selv) fortalte Rene at Revo havde stillet min tænding 60% tilbage. Hvilket ifølge ham var noget værre lort. Og så havde de hævet ladetrykket til de knap 1,5bar hvilket også er i overkanten for den lille turbo.



Jeg vil derfor stærkt fraråde folk at få chippet deres bil ved Sørensen Performance (Revotechnik).

Jeg vil så helt sikkert anbefale RH-Motorsport og JVK Tuning. Det er seriøse firmaer som har en kanon service og er klar på at hjælpe en med sine problemer.



For god ordens skyld vil jeg lige smide info ind om min opsætning:

Nordic Turbo alu recirkulerende blow off.
THS Frontmonteret intercooler kit
Forge Kona Luftfilter
Forge silikone rør fra LLM til Turbo
Miltek 2,75” forrør Købt hos JVK Tuning
Miltek Racerkat Købt hos JVK Tuning
Miltek Cat-back udstødning. Købt hos JVK Tuning
4 bars benzintryksregulator Købt hos JVK Tuning
NGK Race tændrør Købt hos JVK Tuning
ECS N75 Race Ventil


Alt dette er kopieret fra min egen hjemmeside.
Hvis det står for rodet kan man få ind på www.mr-bonde.dk/Rullefelt/revo.html


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Revotechnik VS RH-Motorsport chipning
Kommentér på:
Revotechnik VS RH-Motorsport chipning

Annonce