13.037 visninger
|
Oprettet:
hvad gør skarper knaster endeli {{forumTopicSubject}}
hey har en motor liggende som reservedele og der nogle skarper knaster i også. og har i tankerne at smide dem over i min vogn men det koster lidt at få dem skiftet plus der skal laves lidt om i motorstyring også så er det overhoved noget værd at skifte dem.
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.031
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
De forlænger ventilernes åbningstid. Hvor ventilerne med originale knaster åbner stille og roligt, og kun er i fuld åben position i nogle ganske få grader, åbner skarpe knaster dem til fuld position meget hurtigt, har en længere åbningstid, og lukker dem meget hurtigt.
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 243 Svar: 2.149
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 40 Biler: 4 Emner: 167 Svar: 352
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 40 Biler: 4 Emner: 167 Svar: 352
apr 2006
Følger: 28 Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 1.690
maj 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.629
lige et billede til at understøtte snakken
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 16.007
Hvor mange grader er den knast på og hvad er de knaster du har i nu?
sep 2003
Følger: 36 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 16 Svar: 867
For 20 år siden kaldte vi dem for skrappere knaster.
Hvem fan har fundet på ordet skarpere knaster, det er jo ikke en kniv vi taler om. Desuden er der ibgen knaster der er skarpere, men de har et højere løft, og en anden stigning.
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 16.007
Citat: "For 20 år siden kaldte vi dem for skrappere knaster".
Ikke skrappere, men skarpere! (som en kniv) Fordi profilen var spidsere end standard profilen.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Du kan sammenligne det lidt med at du køre rundt med en 150Hk MC motor i en bil på 1000KG.
Sælg din Na. bil og køb en turbo bil...
jul 2003
Følger: 14 Følgere: 15 Biler: 7 Emner: 8 Svar: 538
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Her er et billed af 3 knaster.
Fra venstre Duration/løft.
248/8.5 - 240/7.8 - 260/8.8
Jeg ved ikke hvilken en du syntes der ser "skarpest" ud.
http://i233.photobucket.com/albums/ee107/dykkerdahl/sko019.jpg
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 16.007
Men hvis der er stort ventiloverlap er den vel fladere?? Nu kommer jeg sgu helt i tvivl! Har du nogen billeder Peter A?
http://www.burtonpower.com/yd0714.html
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 16.007
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Yep.... Du skal starte helt for fra!
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 16.007
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Hvis knasten har højjt løft er man ofte nød til at have en breder "duration" for ikke at have for stejl "ramp" og "flank"
"ramp" og "flank" er der hvor ventilen bevæger sig fra lukket til åbent og tilbage igen.
Hvis det sker for hurtigt "stejlt" kan noget jo knække eller oliefilmen bliver trykket ud. Hvis knasten lukker så hurtigt at den midster kontakten vil ventilen helt sikkert klappe og blivet trukket op i ventilsædet med slid til følge.....
Når man vælger cam er der mange meninger, jeg vil mene at man skal vælge en knast efter hvornår man ønsker at lukke sin indsugnings ventil.
Men det er lidt en anden snak...
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 927
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
ved ikke hvad u køre i og om der er en side som denne til din vogn men har sku siddet og læst her inde mange gange
hvad gør skarper knaster endeli