{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Launch Control
  • #1   6. dec 2011 Det kan du men ikke meget ide i det da det er en suge motor som ikke skal bygge tryk.

  • #2   6. dec 2011 du skal montere en turbo først smiley

  • #3   6. dec 2011 jo .. venstre pedal ned ... så højre pedal ned

    så venstre pedal op og vi er af sted ;D -...

    neej har ikke møj gavn på din vogn smiley


  • #4   6. dec 2011 Jamen jeg køre med knarp knast og indsugning kan det ikke bruges ?

  • #5   6. dec 2011 Ronni :

    Det kan man jo ikke bare, det skal vøre en ny mortor osv skal det ikke ?


  • #6   6. dec 2011 Ved du overhoved hvad launch control er og hvordan det fungere.? og hvorfor det bruges.?
    Eller er det fordi du vil have nogle brag fra udstødningen.?


  • #7   6. dec 2011 Peter : Jeg ved ikke hvordan det fungere og hvorfor det bruges,...

    Faldt bare lige over disse videoer smiley

    http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=45183

    http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=42436 (Ca 1:05 inde i videoen)


  • #8   6. dec 2011 ok..
    Jamen du bruger det for at få "gang" i din turbo mens man holder stille. så flytter man tænding ud i udstødningen og dermed får noget ladetryk på. sådan meget kort fortalt.
    og da du har en sugemotor er det totalt ligemeget.. medmindre du ikke selv kan finde ud af at styre gas-pedalen...


  • #10   6. dec 2011 Launch control bruges som regel i tunede turbobiler, da motoren ska have nogle omdrejninger før turboen bygger tryk. Ved hjælp af launch control kan man så træde speederen i bund, og så holder den omdrejningerne der hvor turboen bygger tryk, så når man slipper koblingen bliver bilen skudt afsted.
    Nogle Ferrarier og Lamborghinier uden turbo har det også, men det er for at holde motoren hvor den yder flest kræfter - det var så det samme du skulle bruge det til. Dog slider det virkelig voldsomt, især på koblingen! Nogle biler kan kun gøre det 3-4 gange før koblingen skal skiftes. Biler uden turbo skyder heller ikke på samme måde.
    http://www.youtube.com/watch?v=7QjRwpX2uv0


  • #11   6. dec 2011 Så man kan på ingen måde, få noget som ligner til en sugemotor ?

  • #12   6. dec 2011 det kan ikke svare sig!! du ofrer alt for menge penge på det i forhold til hvad du får ud af det.

  • #13   6. dec 2011 Bimmeren i videoen har ikke meget "launch control" da det har til formål at styre speeder og i nogle tilfælde kobling og evt. firhjulstræk for at undgå overdreven hjulspin og få den bedste start hver gang.
    Det minder mere om et anti-lag system der blir brugt som et beregnet på at fjerne turbotøven både ved start og ved gearskift.

    Lånt fra Wikipedia:
    Launch control operates by using an electronic-driven accelerator and a computer program. The software drives the accelerator according to engine specifications to make the car accelerate smoothly and as fast as possible, avoiding spinning of the drive wheels, engine failuredueto over-revving, and clutch and gearbox problems. This feature is only availableatthestart of the race, when the car is stopped in the starting grid. After the car is running at a certain speed, the software is disabled.



  • #14   6. dec 2011 Alexander :

    Er det en cevic uden turbo ?


  • #15   6. dec 2011 Du kan se et eksempel i et af de seneste top gear afsnit hvor en ny Nissan gtr går fra 0-100 på omkring 3 sekunder selvom banen er våd. Alt han skal gøre er at aktivere launch control og derefter holde bremsen i bund, gi fuld gas og så slippe bremsen når han vil afsted og vupti så ordner computeren resten.

  • #16   6. dec 2011 En launchcontroller begrænser din bil til et hvis omdrejningsfelt inden du starter. Det bruges primært for at en turbo levere maksimalt tryk inden du skal væk fra det satans lyskryds.
    Omdrejningsfeltet er indstillet efter hvornår du har et optimalt moment for at komme i gang.

    Det peter f beskriver er et antilag system. Der sprøjter men benzin ind i udstødningen før turboen hvor det blandes med luft og antændes. Det giver den karakteristiske lyd som man hører fra rally biler ( http://www.youtube.com/watch?v=hDW9Si744jg&feature=related ) Antilag systemet sættes i gang ved start og når man går af gassen. Det er derfor rallybiler skydes som sindsyg.

    Men jo det kan sættes på en suge motor for at ramme det optimale område på den momentkurve. Men det burde du kende din bil godt nok til anyways


  • #17   6. dec 2011 Der er flere måder at lave et anti-lag system på, den de fleste herinde fejlagtigt betegner som launch control er hvor du forskyder tændingen så en del af blandingen tænder på vej ud i udstødningen.
    Den de bruger på rallybiler tilsætter ekstra brændstof som så tændes i manifolden og dermed holder turboen oppe i omdrejninger.

    Ingen af delene har som sådan noget at gøre med launch control der sørger for at bilen kommer bedst muligt fra start, dog skal jeg ikke kunne sige om det ikke bruges begge dele på nogen biler specielt i motorsporten.


  • #18   6. dec 2011 James May demonstrer launch control i en gtr
    http://www.youtube.com/watch?v=PtrUSa7DexU


  • #19   7. dec 2011 Det er billigere at blot lære at køre bil..
    Men det lyder godt på grillbaren.


  • #22   7. dec 2011 Niels S - det er faktisk launchcontrol på de to videoer. Formålet er netop at gøre alle hestene klar til at komme ud af hullet. At man så har sat det op så det skyder gør det ikke anderledes, bare en imponerende bonuseffekt.

    Antilag er når vi holder turboen igang mellem gearskifte, som kan gøres på flere måder - men vi stopper bare her smiley


  • #23   7. dec 2011 Det var jimmi der lavede det med thansen shiftlight http://www.bilgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=1212

    Det kostede 227kr og lave selv, og virkede ganske fint...
    Han har dog slettet den guide, men sikker på han gerne vil forklare det, flink fyr


  • #25   7. dec 2011 Nej det er ej, det er anti-lag der er på og ikke launch control. Basta! Prøv at Google de forskellige systemer så kan du læse forskellen. Havde bimmeren haft launch control så havde den ikke lavet hjulspin.
    Prøv at hør efter hvad James May fortæller i den video jeg linkede til.


  • #26   7. dec 2011 Niels - Prøv selv at google teknikken bag. Launchcontrol er en billion ting, ikke bare 100% automatiseret 0-100 forbedring. Rigtigt sat op og brugt, så vil en launchcontrol på en turbobil hjælpe med at nå ligepræcis den effekt man kan bruge, på ligepræcis det stykke asfalt/grus man skal sætte afsted på.

    Antilag er og bliver formindskelsen af ventetiden på turbotryk fra speederen slippes.


  • #27   7. dec 2011 Enig så er der mange ting forbundet med launch control deriblandt også et system til at opnå ladetryk inden igangsætning og på den måde undgå turbotøven (som hedder turbo-lag på engelsk ergo. anti-lag system) eller at holde motoren ved et givent omdrejningspunkt hvor der er max moment til rådighed( sugemotor).
    Men fordi du har ladetryk lige fra starten af så forhindrer det jo ikke hjulspin og derved nedsat acceleration snarer tværtimod, derfor skal du ha et system der kan sørge for at så mange hypper som muligt kan komme ned på asfalten uden at dækket mister grebbet.
    Der er mange måder det kan gøres på, den nye GTR som nok er toppen af poppen hvad andgår lauch control så computerstyres kobling, speeder og firhjulstrækket så det hele går op i en højere enhed og den gang efter gang kan gå fra 0-100 på 3,5 sekund uden hverken hjulspin eller anden dramatik uanset førerens evner (se blot videoen med james may hvor han demonsterer det flere gange).


  • #28   7. dec 2011 Du kan sige hvad du vil - jeg har ret og nu får du fred smiley
    Ikke for sjov at folk der er meget klogere end dig kalder det launch control - bare kig på når man programmere motorstyring og læser lange hjemmesider om det smiley Sidste indlæg fra min side nu.


  • #30   14. dec 2011 jeg lavede det på min G40 da jeg havde den, jeg fik aldrig rigtig brugt det, men det var sjovt at have. jeg brugte den guide der var herinde.

    http://www.bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=39998


Kommentér på:
Launch Control

Annonce