{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.386 visninger | Oprettet:

20% HK mere max. hvordan måles det?? {{forumTopicSubject}}

hej BG
Har gåde og tinge meget på hvordan Told og SKAT finder ud med de 20 % mere.. Måler de det på morteren eller på hjulene? FX en 100 hk på mortren har vel ca. 85 hk på hjulene.
Så forører man med 20 % på morteren så bliver der 120 HK. men det har den jo stadig ikke på hjulene der er det så kun 102 HK vi kommer op på.

Det jeg vil frem til 20% på morteren er ikke samme tal man kommer frame til på hjulene.

Håber der en en der forså hvad jeg mener og ved ledt om det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  20% HK mere max. hvordan måles det??
  • #1   6. jan 2012 Effekten der er angivet fra producenten er på motoren, inden transmission men med generator, vandpumpe og deslige kørende.

    Stort set alle steder hvor de har et rullefelt, kan de måle effekten på motor og på hjul.


  • #2   6. jan 2012 forstå hvad du mener, men er selv i tvivl. om relene. jeg vil mene at det er hjulene da det er lettest at måle.


  • #3   6. jan 2012 Det er i øvrigt ligemeget med skat, de skal bare have lidt penge, så må du tune din bil lige så meget du vil..

    Problemet opstår når du møder op til syn, der skal du kunne dokumentere at den kan holde til den ekstra effekt og det kan du kun med en godkendelse fra producenten, TÜV eller teknologisk institut.


  • #4   6. jan 2012 ..med andre ord så måler skat på motoren og det er der de 20% gælder..

  • #5   6. jan 2012 Men du skal huske at alle tuningsdele skal godkendes, det eneste du kan montere uden godkendelse er et nyt luftfilter.

  • #6   6. jan 2012 Det er ret simpelt.

    Hvis din bil er født med 100hk, så må du i princippet smide en motor i med 120hk.. om så det er 500 eller 5000ccm er ligemeget, og den skal ikke på rullefelt, det er producentens effekt der er gældende


  • #7   6. jan 2012 Jep.. i de fleste tilfælde er der dog lavet en godkendelse, f.eks. i form af TÜV

  • #8   6. jan 2012 Mirza A
    Det er korrekt, set fra skats side vel at mærke, men tunes den eksisterende motor, er den jo nød til at skulle måles smiley


  • #9   6. jan 2012 Og så må du faktisk rent principielt ikke skifte luftfilter heller uden tüv.
    Har snakket med min synsmand om det før, og han siger hvis den ændrer på lyden af bilen (som de jo næsten altid gør) så kan han faktisk dumpe den, han gør det sjældent fordi det er så lidt, men biler hvor det ændrer nok til at det går over et vist lydniveau skal han faktisk dumpe på det.


  • #10   6. jan 2012 Carsten fra Randers
    Jo men så skal luftfilteret heller ikke være godkendt, bilen skal samlet set bare ikke larme mere end det tilladte


  • #11   6. jan 2012 Du må lige uddybe helt præcis hva du mener med det.
    Hvis det er en anden motor du smider i kigger de bare på motornummeret og slår op hvor mange hk den har i forhold til den bilen er født med.
    Hvis du tuner din motor er der visse begrænsniger med omfanget.


  • #12   6. jan 2012 "Hvis du tuner din motor er der visse begrænsniger med omfanget."

    Nej, ikke overfor skat.. men overfor færdelsstyrelsen


  • #13   6. jan 2012 Jesper, han forklarede at du i princippet kun må smide ting i der ikke er ens med det originale med mindre der er godkendelse på.
    Et K&N filter f.eks. (et åbent) må du ikke installere uden godkendelse (Det har de så, så der er intet problem) men et no-name filter uden må man i princippet ikke. Han siger også der ikke er nogen der er så flueknepperagtige at de dumper en på det med mindre den virkelig larmer for meget.

    grunden dertil er at du ændrer luft-flowet og dermed forbrændingen. Når du ændrer på det, ændrer du på emissionen og det er det du ikke må uden godkendelse.


  • #14   6. jan 2012 man skal bare lige huske på at selv om man er inde for de 20% ved motor skift, skal man stadig holde sig inden for den forudregnings grænse bilen har.. (med den originale motor, er jeg ret sikker på)

  • #15   6. jan 2012 Så vidt jeg husker er det vist en ratio, så bare den motor der kommer i er tilsvarende dens standard er det vist fint nok

  • #16   6. jan 2012 hvad så nu har jeg en turbo bil ved at skrue på ladetrykket forører jeg jo også HK det er der jo ikke nogen der kan se at jeg har gjorden... og er det så heller ikke lovlig selve om jeg holder mig under de 20 %?
    (ved godt ud ikke kan hive 20% ud af det kun med det)


  • #17   6. jan 2012 Subaru !
    Bare fordi det ikke kan ses med det blotte øje, gør det jo ikke lovligt, du har som ejer oplysningpligt, såfremt der er foretaget ændringer på køretøjet af nogen art.


  • #18   6. jan 2012 Subaru, der er jo ingen hverken skat, eller syn der ved du har skruet op for ladetrykket, det er jo ike fordi at de sætter bilerne på rullefelt..

  • #19   6. jan 2012 Mirza A
    Kun hvis synsmanden har en begrundet mistanke..


  • #20   6. jan 2012 jesperS: jeg oplyser jo at hvad jeg laver ved den smiley he he men i det her er det store problem jo så syn?

    mizza A: nej ved godt de ikke kan se det der. men har da nogen ting der skal skiftes enden den kan synes.. og det bliver også. til den syn der kommer nu her er det nok kun 15 HK for meget den har og det er jeg ikke bange for. til neste syn håber jeg på der er kommen en anden styrebox i bil jeg kan programmer om til syn.


  • #21   6. jan 2012 STOP STOP STOP!

    Alt skal være godkendt, og de 20% er fx hvis du skifter motor, men motor skift skal være til en motor der også høre til bilen! fx golf 1.8 der får en 1.9tdi eller 1.8T motor er OK! men at tage en bmw motor med samme antal hk er IKKE ok! da den ikke er godkendt til bilen!

    Om du tuner 1% skal det være godkendt!


Kommentér på:
20% HK mere max. hvordan måles det??

Annonce