1.430 visninger
|
Oprettet:
Tilmeldt:
8. okt 2007 Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
dreje/lettere svinghjul?? {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg støt på dette en del steder..
Skulle gøre så man kommer hurtigere op i omdrejninger..
MEN hvordan er det helt præcist det fungere?
Hvis man skaffer et lettere svinghjul, er der så noget andet der skal skiftes?
Ville man kunne anbefale det til sådan en bil som min 207er?
Roder med noget småtuning af den MEN har efterhånden indset at der stort set ikk er så meget at gøre med mindre jeg smider 15-20.000kr efter den.. og så får jeg stadig ikk noget specielt ud af det..
maj 2009
Følger: 21 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 50 Svar: 448
Du vil ikke kun måle det på et rullefelt men tager man to ens biler hvor den ene har lettet svinghjulet vil den altid vinde i drag.
Nej der er ingen andre dele der skal skiftes
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
http://www.importtuner.com/tech/impp_1005_lightweight_flywheels_fact_or_fiction/index.html
Kan forstå at man ikk decideret mister moment eller noget men det påvirker bilens trækkraft på en anden måde..??
maj 2009
Følger: 21 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 50 Svar: 448
Effekten for svinghjulet virker jo begge veje. En bil med lettet svinghjul vil også miste omdrejninger hurtigere når du går af gassen end en med et tungt svinghjul
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Min bil har nemlig kørt 90.000 snart og får at vide at jeg snart skal skifte kobling.. Så tænkte at svinghjul sikkert kan tages ud når man er kommet så langt ind i motoren, og så kunne man gøre noget ved den hvis det gavnede lidt..
okt 2003
Følger: 46 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 25 Svar: 188
Dog vil motoren være mere livlig på gassen, og tage omdrejningerne hurtigere. Ulempen er at motoren skal bruge vægten til de ikke effekt givende arbejdstakter, og det er det som gør at tomgangen vil blive dårlig..
Håber det giver mening!
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
okt 2007
Følger: 57 Følgere: 60 Biler: 5 Emner: 67 Svar: 458
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
så der skulle et andet til,
der fik jeg drejet 2,3kg af, da jeg havde adgang til en drejebænk, for og se hvad der sker.
efter montering fandt jeg ud af(med sådan en lille motor) skal man give noget mere gas, for og sætter i gang, ved stilstand.
og hvis man havde en tung traile med op af bakke, skulle man som andre skriver gear 1 gear ned for og trække den op af en lidt stejl bakke.
Men et stort plus, er at man nu kan skifte gear gliden, så det virke som der er automatik gearkasse, da motor letter tager omdrejning igen pga den kun har 60hk og normalt dykke lidt, når man skifter gear
men nu trækker den bare vide op i farten, hvis i forstå hvad jeg mener med det.
jeg vil tror på en større og evt en tunnet motor er der mere effekt og mærke
men jeg tror som der blev skrevet, heller ikke på det er noget man kan mål på et rullefelt
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Men når jeg bare triller i kbh så holder jeg den på ca 2-2500 for benz økonomien..
Lyder til at jeg bare skal starte med at smide en sports kobling i så.. Lidt trist at næsten alt er dumt at rode med på min bil
dreje/lettere svinghjul??