{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.430 visninger | Oprettet:

dreje/lettere svinghjul?? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg støt på dette en del steder..

Skulle gøre så man kommer hurtigere op i omdrejninger..
MEN hvordan er det helt præcist det fungere?
Hvis man skaffer et lettere svinghjul, er der så noget andet der skal skiftes?

Ville man kunne anbefale det til sådan en bil som min 207er?
Roder med noget småtuning af den MEN har efterhånden indset at der stort set ikk er så meget at gøre med mindre jeg smider 15-20.000kr efter den.. og så får jeg stadig ikk noget specielt ud af det..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dreje/lettere svinghjul??
  • #1   8. jan 2012 Det giver motoren mindre modstand at arbejde imod. ( enten som enerti når motorstarter, eller den gyrostatiske effekt når den kører)

Du vil ikke kun måle det på et rullefelt men tager man to ens biler hvor den ene har lettet svinghjulet vil den altid vinde i drag.

Nej der er ingen andre dele der skal skiftes

• #2   8. jan 2012 fandt noget her..

http://www.importtuner.com/tech/impp_1005_lightweight_flywheels_fact_or_fiction/index.html

Kan forstå at man ikk decideret mister moment eller noget men det påvirker bilens trækkraft på en anden måde..??

• #3   8. jan 2012 Hvis du letter det voldsomt kan det ske at når du kommer til bakker at du skal en gear ned.
    Effekten for svinghjulet virker jo begge veje. En bil med lettet svinghjul vil også miste omdrejninger hurtigere når du går af gassen end en med et tungt svinghjul

• #4   8. jan 2012 Okay, så det lyder som noget der i princippet ikke rigtig gavner med mindre man har et specifikt køremønster?? (fx banerace)

Min bil har nemlig kørt 90.000 snart og får at vide at jeg snart skal skifte kobling.. Så tænkte at svinghjul sikkert kan tages ud når man er kommet så langt ind i motoren, og så kunne man gøre noget ved den hvis det gavnede lidt..

• #5   8. jan 2012 Henrik J: Det er rigtigt det du siger, men husk også at fortæl at motoren får en ringere tomgang, samt at den bliver sværere at få i gang i lyskrydsene.

Dog vil motoren være mere livlig på gassen, og tage omdrejningerne hurtigere. Ulempen er at motoren skal bruge vægten til de ikke effekt givende arbejdstakter, og det er det som gør at tomgangen vil blive dårlig..

Håber det giver mening! smiley

• #6   8. jan 2012 simon S det er ofte ikke tilfældet på std knaster.

• #7   8. jan 2012 Jeg kan tage dit originale svinghjul og gøre det lettere ..

• #8   8. jan 2012 på min kadett c 1,2S hvor koblingen var gået og havde slidt svinghjulet,
    så der skulle et andet til,

der fik jeg drejet 2,3kg af, da jeg havde adgang til en drejebænk, for og se hvad der sker.

efter montering fandt jeg ud af(med sådan en lille motor) skal man give noget mere gas, for og sætter i gang, ved stilstand.

og hvis man havde en tung traile med op af bakke, skulle man som andre skriver gear 1 gear ned for og trække den op af en lidt stejl bakke.

Men et stort plus, er at man nu kan skifte gear gliden, så det virke som der er automatik gearkasse, da motor letter tager omdrejning igen pga den kun har 60hk og normalt dykke lidt, når man skifter gear

men nu trækker den bare vide op i farten, hvis i forstå hvad jeg mener med det.

jeg vil tror på en større og evt en tunnet motor er der mere effekt og mærke

men jeg tror som der blev skrevet, heller ikke på det er noget man kan mål på et rullefelt

• #9   8. jan 2012 kan du lide at arbejde i de lidt højre rpm´s ? hvis ja så kandet godt give lidt hvis nej så lad være du midster som hovede rel noget bundtræk.

• #10   8. jan 2012 altså mit køremønster er at når jeg kører race så er jeg oppe i de høje omdrejninger selvfølgelig..

Men når jeg bare triller i kbh så holder jeg den på ca 2-2500 for benz økonomien..

Lyder til at jeg bare skal starte med at smide en sports kobling i så.. Lidt trist at næsten alt er dumt at rode med på min bil

Kommentér på:
dreje/lettere svinghjul??

Annonce