698 visninger
|
Oprettet:
støre motor eller tryk {{forumTopicSubject}}
hej alle sammen hvad ville i vælge hvis i skulle bygge en bil og få nogem flere hk ud af den? den std motor også tryk på den kompressor eller turbo eller ville i smide en støre motor i den og så bare sug
?? Og hvis man tænker på hvor langt den køre litteren? hvad ville så være bedst en 2,5 med tryk og hvilken tryk eller en 3,5 sug??
apr 2006
Følger: 126 Følgere: 122 Biler: 4 Emner: 56 Svar: 1.309
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 239 Svar: 1.102
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.867
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 239 Svar: 1.102
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.249
og hvis du tænker på økonomien i det ... så tror jeg allerede du er stødt på grund
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 1 Svar: 992
Større motor MED tryk!
^^
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 239 Svar: 1.102
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.249
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 239 Svar: 1.102
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Litereffekter over 100Hk på sug er svært og dyrt og helt uden bundtræk.
Litereffekter over 100Hk på tryk er ofte bare lidt chip tuning og meget mere kørebart.
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
samme motor med tryk kan ha petentielt mange flere heste gemt.
derfor er tryk smartere.
men hvis den skal køre på vejen bør du selv sætte dig ind i det inden du begynder for det er ik så'n lige at danse med SKAT når det kommer til eftermonteret turbo.
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
Litereffekter over 100Hk på sug er svært og dyrt og helt uden bundtræk."
hehehe, 90% af samtlige Honda DOHC VTEC motorer har 100hk/l uden tryk..
Men mht. økonomi afhænger det af rigtig mange ting, bl.a. blandingen og gearingen.. man kan ikke stille det op så simpelt.. men generelt så er tryk mere økonomisk NÅR man kører pænt..
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
200-300 hk/l så begynder det at blive sjovt.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
så jo det er meget..
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
min nissan har 94hk/l standart og den laver tæt på 100% ved at skrue lidt på tomgangs begrænseren. ;P
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 239 Svar: 1.102
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 239 Svar: 1.102
sep 2008
Følger: 69 Følgere: 69 Biler: 2 Emner: 95 Svar: 270
sep 2008
Følger: 69 Følgere: 69 Biler: 2 Emner: 95 Svar: 270
http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Groen-Transport/Luftforurening-fra-biler/~/link.aspx?_id=7E21CB7A24A04612A0F1F85F7E9779B1&_z=z
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Så vælg en lille motor med lille indre modstand, store smalle hjul for en billig høj gearing og en pogramerbar motorstyring så du kan køre mere
magert med bedre tænding.
Når du køre økonomisk i en turbo bil så køre du uden tryk i manifolden lige som en benzin bil, men når du ønsker det har du meget mere effekt og bundtræk.
For 20 år siden var det en helt anden snak, der kørte mange turbo biler altid med en lidt fed blanding.
I dag har moderne computere lynhurtige sensorer og føler til at overvåge forbrændingen.
The more you know the faster you go.
støre motor eller tryk