4.572 visninger
|
Oprettet:
Volvo B23 motor med brede lejer. {{forumTopicSubject}}
Hej
Skal havde lavet en B23 volvo motor der skal tunes, til et racer projekt, nu er volvo motoren en ny verden for mig, som jeg glæder mig til at komme mere ind i, jeg har forsøgt at finde ud af hvilke B23 motorer der har brede lejer, eks. som en B23E motor, er der nogen der ved om der er andre B23 typer der har bredde lejer af dem uden turbo, da projektet går ud på en sug motor.
Er der nogen der har viden om hvem der er volvo tuner og har salg af dele til dette, vil jeg også gerne høre om dette.
Håber der er nogen der ligger inde med lidt sagligt viden om dette.
jun 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 7 Emner: 164 Svar: 1.932
mar 2011
Følger: 104 Følgere: 101 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 519
http://www.pedersens-racing.no/bil/
L-lm-r.se
Do88.se
Er nogle gode sidder.
mar 2011
Følger: 104 Følgere: 101 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 519
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.970
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 4
Mange tak for svar og link
For en god ordens skyld, vil jeg lige informere lidt om min plan med dette projekt, så jer der har den viden jeg mangler også ved hvad i giver råd til
Jeg vil lave en volvo sug motor med en conversion til 2900 ccm med anden krumtap stempler, plejelstænger. Toppen bliver lavet med ventiler, bearbejdet kanaler, knaster, remhjul osv. Da jeg skal bruge en del bundtræk skal det gerne være en 8 v top.
Jeg kan se på mange andre indslag her på BG vedr. tuning af sug motor, at turbo folket er så flinke at smide bemærkninger om at det er meget billigere at bygge tryk på en motor i forhold til den hentede ydelse, men da dette er til et motorsports projekt, skal den være med sug
Hvad fordele er der ved B230FK/B230FT frem for en anden B230, er den stærkere i blokken.
Og kan det passe at forskellen på B23 blokken og B230 hvor begge har bredde lejer er at B230 har smøring bag stemplerne, men ellers er de lige stærke.
Har læst en del steder at en 510 top er den bedste at bruge, Men hvis man laver store ventil og skal porte den, er der så nogen speciel fordel at bruge en 510 top, frem for en anden ?
Har selv fundet lidt links hvor man skulle kunne få de lidt specielle dele jeg skal bruge, men er der nogen der ligger inde med nogen links, eller andet på folk eller steder som har noget til vovlvo tuning "like old school" vil jeg gerne høre om dette
MVH Allan W
mar 2011
Følger: 104 Følgere: 101 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 519
FK/FT er bedre.! Stærkere motorer
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.970
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 4
Sorry min fejl... du har helt ret det var et 531 topstykke, men har det topstykke nogen fordele frem for de andre at bygge videre på, hvis det som beskrevet laves om med ventiler og bearbejdet porte.
Thomas
Takker, jeg har også kig på en B23E, men vidste ikke at B23A også havde disse fordele. og de 500 hk kan jeg nok desværre ikke nå med denne opbygning.. desværre men 250 til 300 hk håbede jeg da på, men det er ikke let at finde nogen tråde eller oplysninger med en 2,9 opbygning, så det er kun et bud ud fra mine tidligere erfaringer med tuning på andre fabrikater af motorer. Men håber så også at der kommer et moment uden lige i denne.
mar 2011
Følger: 104 Følgere: 101 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 519
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 4
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.970
mar 2011
Følger: 104 Følgere: 101 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 519
dec 2008
Følger: 44 Følgere: 41 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 29
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.970
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 620
/Steffen
dec 2008
Følger: 44 Følgere: 41 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 29
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.970
Volvo B23 motor med brede lejer.