{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tuning af mazda 323c 1.5
  • #1   13. apr 2012 Du skal skifte motor eller montere turbo..

  • #2   13. apr 2012 t16: spade.

    jesper: ved du hvilke motorer der passer i?
    har ingen ide om hvordan man montere en turbo og hvilken det skal være osv smiley


  • #3   13. apr 2012 Nicolai, de fleste af Mazda's motorer passer i. Den der er nemmest for dig at smide i er 1,8 GTI motoren fra 323F BG, den ligger mellem 130 og 140 heste afhængigt af årgangen. Derudover er der 110 hestes modellen fra MX3 årgang 94-97 og hvis du har mod på lidt mere arbejde så er der de tre V6 udgaver også. 1,8, 2,0 og 2,5 - men der skal du virkelig vide hvad du laver.

    Alternativt kan du starte med åbent luftfilter og anden udstødning.


  • #4   13. apr 2012 jamen man må jo kun tune op til 20 % mere så det er 108 hk jeg må have i min smiley

  • #5   13. apr 2012 Det kommer ikke til at føles specielt meget hurtigere af at få de ekstra heste(hvis du holder dig inden for lovens rammer). Slet ikke i forhold til hvad det kommer til at koste... turbo eller motorskift(til større udgave) uden at du selv kan skrue vil hurtig løbe i 10.000+...

  • #6   13. apr 2012 Så nøjes med luftfilter og udstødning hvis du ikke har lyst til at betale ny afgift smiley

    Men ja, det er nogen gange billigere at købe en anden bil fremfor at tune den man har. 323F BA udgaven i 1,8 og 2,0 minder temmelig meget ind og udvendigt om 323C'eren og den kan du få til rimelige penge smiley


  • #7   13. apr 2012 hvad med at købe den 2.2 motor der findes til en mx3? kan ikk huske hvor jeg har set det... men tror det var i vmax jeg læste om det en gang i tidernes morgen...

  • #8   13. apr 2012 tænkte bare man kunne købe en brugt motor og smide i smiley

    kunne da ske jeg skulle overveje at skiftet bilen ud smiley


  • #9   13. apr 2012 dennis: skulle bare have 15-20 stykker mere, ikke 100 smiley

  • #10   13. apr 2012 Det er sku også fint at købe en brugt motor og "smide i"... Men hvis man ingen ide har, citat: "har ingen ide om hvordan man montere en turbo og hvilken det skal være osv :)" - så vil jeg anbefale at overlade det til nogen der ved hvad de laver, eller køber en anden bil som dækker ens behov...


  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #11   13. apr 2012 Eneste økonomisk fornuftige løsning er at skifte bil.

    Man kan ikke " bare lige " smide en anden motor i. udover bøvlet med at få det til at virke. så skal man bøvle med synsmand og skat og sit forsikringsselskab hvis man smadre den. og en masse bøvl når den engang skal skifte ejer.

    Sælg den og køb en med en større rotte i ( så ved du også at trækaksler og bremser osv. passer til kræfterne smiley


  • #12   14. apr 2012 Undskyld men..

    Jeg har stadig ikke forstået konceptet i at købe en økonomisk familie bil som er egnet til at bringe en fra a til b, på en meget uspændende facon, og så vil man have flere kræfter ud af den.

    Mit råd vil altid være..

    Køb en anden...


Kommentér på:
tuning af mazda 323c 1.5

Annonce