{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Need electrician to check 400 kr.
  • Snerydning af fliseareal foran hus 1.040 kr.
  • Rengøring af nyt hus 1.200 kr.
  • Grave en parkeret bil fri for sne 600 kr.
  • Lågelås binder ikke. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstødningsmanifold.
  • #1   18. apr 2012 Der er kun fordele hvis man holder sig inden for de krav motoren skal have for modtryk hvis den er uden turbo og er den med turbo så er der lidt mere fritspil..

Fordel ved bananmanifolden er at de først samler sig senere og derved har man mulighed for at få lidt mere udstødnings gass igennem med et godt flow.

Men laver man det selv, så er jeg sikker på man skal vide noget om det, ellers kan man miste hk og bilen kan køre dårligere..

Køb en bananmanifold til din bil så lav udstøningen derfra, det er mit råd..

Ulempe er at hvis man ikke bryder sig om motorlyden, så undgår man ikke lyden med en bananmanifold...

• #2   18. apr 2012 Ja okay, nu kører jeg jo så med bi-turbo, og mit problem er, at man ikk kan få en turbo manifold til min motor, og heller ikk en banan. Jeg havde nok mest af alt bare tænkt mig at lave en række rør fra topstykket, også ud til turbo'en, som kan rumme en del luft, også bare en lækker udstødning efter turbo'en. Det kunne bare godt være der var nogle uskrevne regler omkring hvordan det skulle gøres.
    Bilen er ikk en gade bil, men en track-day bil.

• #3   18. apr 2012 Jamen til en turbo bil så handler det ikke om modtryk, der handler det bare om at komme af med udstødnignen.. Så du kan køre udstødning ud af siden på bilen for at komme hurtigt af med udstødningen.. Hvad motor har du da og evt bil?

Min bil passed heller nogle bananmanifold til, men fandt en som passed på motoren og tilpassed den bagefter eller fik et firma til at tilpasse den..

Mange turbo manifolde er ikke ret store faktisk, for turboen suger det væk og smidder det hurtigt ud så tror ikke du har brug for en bananmanifold, men en turbo manifold... Kan se om jeg kan finde et eksempel..

• #4   18. apr 2012 Her inde købte jeg min bananmanifold.

og her kan du se turbo manifolde..

http://www.obxracingsports.com/products.php?p_cat=323&cname=Turbo+Manifolds

De er ikke så store da turboen jo gør sit arbejde..

• #5   18. apr 2012 Det var lige den måde jeg havde tænkt mig at lave det, som det du linker til.
    Motoren er en Audi V8 4.2.
    Går selv som maskinarbejder, og har en del svejse folk her ude, derfor jeg gerne selv vil lave den, også må det jo gerne være så effektivt som muligt.

• #6   18. apr 2012 Jamen så længe man laver så lige rør som lige eller bløde vinkler så den ikke laver turbolæns inde i udstødningen, så skulle det nok kunne lade sig gøre at lave et ordenligt system.. Men smid 2½" rør på og saml med 3" og før den ud af siden, det ville jeg gøre..

• #7   18. apr 2012 Det jeg mente er bare, at så længe man ikke laver 90 grader buk eller tæt på så skal det nok blive godt og så noget ordenligt rustfrit, for udstædningen med fuld smuk kan godt blive 1000 grader varm ca. Så er der noget som ikke kan tåle den varme så giv den varme beskytter eller tror det hedder warp eller noget i den dur..

• #8   18. apr 2012 http://www.obxracingsports.com/products.php?pk=2044#

Her er en v8´er banan smiley

• #9   18. apr 2012 Selve flangen har jeg lavet i 10 mm rustfast 316 stål, og rørene er 42,4 mm, med en godstykkelse på 2 mm også i 316 stål. Jeg kommer meget tæt på et 90 graders buk, men det er helt inde ved motoren.

• #10   18. apr 2012 Oki jamen jeg købte en udstødning med 90 Graderes buk.

Link : http://www.youtube.com/watch?v=SpwkgzVhJhc&feature=g-all-u&context=G21fa72dFAAAAAAAABAA

Du kan høre den piver lidt når jeg giver den gass og det er pga. turbolæns i min udstødning hvilket gav super dårligt optræk desværre.

Har nu skiftet den ud med en bananmanifold uden problemer.

Men røv dig frem, dog ville jeg nok se om det ikke kunne lade sig gøre at bukke røret blødere evt. ved at rykke nogle af den andre på en måde. Ved godt det er et pulsespil og ja det kan tage sin tid at finde løsningen, men må prøve at tegne lidt og så se om det hjælper lidt..

Men det du høre i min udstødning er turbolæns fordi der er et 90 graders stykke på..

• #11   18. apr 2012 Den V8 manifold ligner rigtigt meget min org manifold, den har bare en anden flange.

• #12   18. apr 2012 Oki.. Så er det vel bare flangen som skal skiftes ud eller?

• #13   18. apr 2012 afstanden skal være 100% ens fra flancen på blokken til flancen på turboen, hvis du vil ha noget effekt ud af det.
    tænk på det er bolde der kommer ud, når din udstødningsventil åbner. de skal komme ud lige efter hinanden, det kan de ikke hvis rørne ikke har samme længde, så kan de ramme hinanden og gøre modstand i røret.. måske lidt børnet forklaret.. men der var lig hvad jeg kom på.

• #14   18. apr 2012 Det var en ret god forklaring, og eftersom jeg vil have turbo'erne til at lægge over motoren, så skulle det heller ikk være helt svært, men rørene bliver jo så bare helt lige, også med et 90 graders buk, ca 100mm fra blokken.

• #16   18. apr 2012 Jo jeg kan godt købe den, også skifte flangen, men så blir det bare 100 gange så dyrt, som hvis jeg selv laver det, plus jeg så os skal til at lave turbo flange i den anden ende.

• #17   18. apr 2012 Det er lige præcist sådan en manifold jeg har. Så er turbo'en skruet på det runde rør som du skruer på med 3 skruer. De 3 skruer du kan se på billedet.
    Men kunne bare ikk forstille mig at det ville holde.
    Kan lige uploade et billed her kl 14, når jeg er hjemme, så det kan ses.

• #18   18. apr 2012 Altså hvis du ikke føroger med RIGTIG mange hk så burde den da godt kunne holde..

Ja ndet bliver lidt at gøre det sådan, men så er du også mere sikker på det du laver funger, Hvis du laver det selv og det ikke fungere så er det jo også dyrt smiley

• #19   18. apr 2012 Motoren yder standard omkring 300 hk, og mit mål ligger mellem 5-600, dog med lidt flere ændringerne end kun turbo'erne.
    Det som gir mig mod til at bygge det selv, er at jeg kan få alt matriale gratis, og selv bearbejde det, hvis det så ikk virker, har man jo altid et par forsøg mere.

• #20   18. apr 2012 Enig og det er sjov og god erfaring smiley Håber da det virker for dig smiley Men så kan du jo bruge billedet fra v8´er som er længer oppe og bygge efter smiley

• #21   18. apr 2012 Det tror jeg skam os jeg gør, for mangler kun at bukke rør, og svejse det sammen, men må lige kigge videre på nettet. Jo mere erfaring man kan få før man starter, jo bedre. smiley

• #22   18. apr 2012 bare tænk flow-- jo nemmere luftet kan komme gennem. jo bedre.. jo prøv om dit 90 buk kan blive mere rundt.

Kommentér på:
Udstødningsmanifold.

Annonce