894 visninger
|
Oprettet:
turbo på peugeot 406 st årg. 2000. 2.0L {{forumTopicSubject}}
hej bg. ville lige høre om der er nogle der har erfaringer med turbo på sådan en laban. hvad man kan gøre med manifold osv.
mar 2007
Følger: 124 Følgere: 76 Biler: 8 Emner: 12 Svar: 332
okt 2007
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 24
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 112 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.587
okt 2007
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 24
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.867
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 112 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.587
men ellers mener jeg at dp-engineering laver en turbomanifold til din model motor...
Ellers hvis det er fordi du bare mangler lidt kræfter, så kan du montere indsugningsmanifold og spjæld fra en 306 GTI, det vil du ku hente ca. 15 hk på og en super fed lyd...
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 112 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.587
Det kommer an på hvad årgang bilen er, hvis det er en ph1 er det samme motor som 306 2.0 16v og ikke som 206 GTI...
Desuden kan alt jo holde, hvis man bygger det nok om...
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 112 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.587
hvis det er en ph2, så skal du bruge manifolden fra 406 TS4 istedet...
okt 2002
Følger: 117 Følgere: 117 Biler: 9 Emner: 41 Svar: 1.501
Så får de både hk, og ikke mindst den rigtige lyd.
okt 2007
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 24
psa. mange tak :D. kigger lige på det.
mr. hi-speed. det ikke det mit spørgsmål lyder på og er godt klar over de andre muligerheder.
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.867
1) Trykladning kan IKKE anbefales. Jørgen Agergård har lavet en enkelt 206 GTI med kompressor og 220 HK, men termisk (varmeudvikling) kan bilen ikke holde til det. Den smed den ene toppakning efter den anden og kompressoren er blevet afmonteret igen. Istedet har ejeren fået lavet et Trin 6 kit.
2) Du kan ikke montere skarppere knaster end dem fra en 306 GTI. MAXI knaster fra Peugeot til 306 GTI, løfter for højt og insisterer du på at få dem i, skal der laves en del om på dit topstykke for at de ikke rammer stemplerne.
3) Du kan ikke lave nogen form for slagvolumenforøgelse. Blokken er for kort til at der kan monteres en krumptap med længere slaglængde.
© Henrik Bisgård for Hi-Speed.dk
okt 2007
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 24
okt 2007
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 24
okt 2007
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 24
og hvordan passer 2,0 8v turbo over i 2.0 16v st med ledningsnet, ophæng osv?
feb 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 463
jørgen ågergård kan ikke lave det men der er andre der kan lave det http://www.dp-engineering.nl/EN/projects/206_gti_turbo.php
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.867
Men er der bevis på den holder..?
feb 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 463
jeg være ned hos dem i 2007 og fik en lille tur som passenger og der kørt den med en max olie temp på 120 grader og en vand temp på ikke over 95 grader
okt 2007
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 24
turbo på peugeot 406 st årg. 2000. 2.0L