{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
781 visninger | Oprettet:

lovgivnig om motor skift? {{forumTopicSubject}}

nogle der kan blive kloge på lovgivning om hvad man må lægge i en bil af ande tybe?
for gå og leger med af lægge en audi 200 2,2 10v turbo motor (5cyl) med 182hk, i en audi 100/a6 2,8 v6 Quattro med 174hk årg 91-97,
kan ikke rigtigt finde rund i reglerne for bilen er ikke født med den type motor, men holder sig inde for 20 % må stige til 209hk, dog er motor af ælder dato.

nogle der kan svare mig på det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lovgivnig om motor skift?
  • #1   23. jun 2012 Tror jeg ikke du må..
    Fordi den gamle motor opfylder ikke de nyere miljøkrav som din Audi 100/A6 har

• #2   23. jun 2012 Den gamle 10 V er med K anlæg så skulle du gøre noget skulle det være fra en S2 20V men med 220 hk er den over 20% reglen

• #3   23. jun 2012 det er lidt der problemet er. ved at a6/100 kan få med en 2,3 med k anlæg, så skulle jeg bygge ud fra den, men der overstiger jeg også de 20% plus at den er meget sværre at finde i Quattro.

• #4   23. jun 2012 1. alt i dag der hedder motor skift er kontruktiveændringer og kræver en form for godkendelse.
    2. At gå baglæns i udviklingen er da lidt dumt smiley
    3. for det overhovedet skal have en sammenhænge skal motoren du vil lægge i bilen være typegodkendt med karossen. Og i dette tilfælde er den ikke.

• #5   23. jun 2012 Peter, man overskrider ikk 20% hvis man ikk overskrider 20%

• #6   23. jun 2012 det må du godt du skal bare have en godkendelse på det også skal der self betales afgift men der er osse nogen regler med jo ældre bilen jo lettere er det og gøre prøv og hør din synsmand ad hvordan og hvor ledes

jeg er somme tider på kursus i odense der har den ene af lærene da en opel kadett b med en vr6'er med turbo synet og godkendt og på danske plader

http://www.youtube.com/watch?v=qWrPoTN9dLg

http://www.youtube.com/watch?v=eQPQR5diXIA

• #7   23. jun 2012 Mener ikke at motor må være ældre end bilen

• #8   23. jun 2012 Christian efter de nye regler er alt konstruktive ændringer og skal dokumenteres. Er det ikke noget der er typegodkendt skal det testes på godkendt institut smiley

• #9   23. jun 2012 Jubidition: som jeg skrev skal man osse have en godkendelse men på de ældre biler er der ikek helt de samme krav som på de nyere men så besværligt er det heller ikke en tur til tyskland eller en tur over øresund og få det godkendt så skulle der ikke være nogen ko på isen her hjemme.. og i mange tilfælde har bil impotøren osse gevet lov til div ombygning så fremt det sikkerheds messige osse bliver lavet på bilen og vil impotøren sige god for ombygningen så er det rigeligt dokumentation på ombygningen men nyere biler skal osse have noget dokumentation på emmisions kravne og det koster

• #10   23. jun 2012 Christian M der er også kæmpe forskel på at få en gammel 70'er bil godkendt med den nyere motor,end få en nyere bil godkendt med en gammel motor.

Den VR6 motor forurener jo nok ikke mere end den gamle orig. Kadett stødstangsmotor.. Selv om den har 10x så mange HK

• #11   23. jun 2012 Christian, hvis bilen er fra før april 84 er reglerne meget løse omkring forureningen. Er bilen fra 91 og frem er miljøkravet at bilen er udstyret med kat hvilket vil sige max forureningen på 0,5 smiley

• #12   23. jun 2012 RS2000mk 1: sandt nok men som det jo ses er intet umuligt

Jubidition: ja self det er vel heller ikke noget problem og få den derned hvis ham der står for indkøringen af motor ved hvad han laver

• #13   23. jun 2012 Det er så nærmest umuligt med biler der er født med katalysator..
    Man skal kunne dokumenter i hoved og røv at den ikke forurener mere..
    Det er ikke nok at de måler CO osv på den....

Ingen dokumentation ingen godkendelse...

• #14   23. jun 2012 RS2000mk 1: det kan jo lade sig gøre det ses jo på mange biler med div turbo ombygninger osv. det er jo samme regler der er gælende der

• #15   23. jun 2012 har godt hørt at motor ikke må være ælder end bilen, men kan ikke finde det nogle steder på skrift.
    har lige ledes hørt fx bmw 325 m20 kan synes med turbo vis den bliver bytte ud med 320 m20 motor. og det er rigtigt elle ej ved jeg ikke.
    og ved at turbo også et med kat på de sidst modeller, og kan ikke se noget problem vis det ikke står nogle steder at den ikke må være ælder en bilen, jeg bliver ind for 20*% og den ikke forurener for meget.
    vil også gerne betale den afgift der skulle være for at have mit på det rene. samt at bilen kan fåes i en 2,3 uden turbo, ville det så være lovligt at monter turbo på den men beholde alt indmad orginalt?

• #16   23. jun 2012 Peter R * Østjydsk Bilmontering *
    forkert.
    udskiftning til turbomotor er ikke eftermontering af tryk. Så der er det lovligt hvis den ikke overskrider 20% flere hk.

• #17   23. jun 2012 er lidt forvirret ligge nu, må godt bygge turbo på 2,3 vis jeg bliver inden for 20% reglen,
    men må ikke skift v6 ud med 2,2 turbo motor, selv om jeg også bliver inden for 20% reglen

• #18   23. jun 2012 eftermontering af trykladning = overskridelse af 20% regel pr automatik.

montering af en ikke godkendt motor i modellen = konstruktive ændringer = godkendelser på forurening med mere.

• #19   23. jun 2012 tak. nu jeg med.
    det vil siges at det nemmes vil være at købe fx en svensk audi 100/a6, bygge den om, få synet og godkendt i sverige, og så hente den til danmark og betale afgift.

• #20   23. jun 2012 reelt set ja. Men reglerne i sverige er ikke synderligt meget bedre end i Danmark. Så hellere i tyskland

• #21   23. jun 2012 hmm. hvad vis jeg tage den lange vej i danmark så skal jeg have en godkendelse fra audi danmark, og så en forurenings attest, og der efter afgift for ombygning da der er kommet turbo på?

• #22   23. jun 2012 ja, men vi har ingen institutter for private i danmark der laver en test til godkendelse så den skal til udlandet. Regn med mellem 30 og 50.000 kr for de test samt afgiften oven i.

• #23   23. jun 2012 p.s nok nemmere, billigere at finde en S4 fra samme årgang med 3B motoren

• #24   23. jun 2012 Da motoren er af ældre dato skal du undersøge om den overholder forurenings kravene for den bil motoren skal monteres i. Ellers er det ikke noget problem

• #25   23. jun 2012 Og motoren skal ikke være godkendt til den pågældende bil.. det er noget vrøvl som alle fabler om.

Jeg kan stadig syne Golf 1 med G60 motor, og Golf 2 med VR6, Golf 2 med 1.8 Turbo motor uden problemer

• #26   23. jun 2012 Hvis du eftermonterer turbo på en ikke turbo motor så kan du glemme at få noget godkendt.

Hvis du tager en komplet motor der allerede er godkendt i en anden bil, og ligger hele klumpen over med styring, kat osv. Så har du den komplette godkendelse liggende på forurening, hk, støj, km/l osv osv fra donor bilen, og med den i hånden kan man få godkendt sin ombygning, såfremt selve bilen er i orden og har tilsvarende bremser osv.

Alt skal synes med konstruktive ændringer og skrives i reg att

• #27   23. jun 2012 Rasmus, der skal foreligge en typegodkendelse af motoren til karossen ellers begynder det at koste hvis den ikke er. Det er det eneste jeg skriver smiley

Kommentér på:
lovgivnig om motor skift?

Annonce