1.411 visninger
|
Oprettet:
Tuning/upgrade Passat TFSI {{forumTopicSubject}}
Jeg har en Passat tfsi som er blevet chippet og fået et 3 tommer forrør = 253 hk.
Tænker på at ofre 10-20.000kr på at få lidt ekstra kraftens ud af den, den skal være funktionel og ikke være presset til nær ødelæggelse ;-).
Jeg tænkte på turboen på linket, er den bare at montere uden noget tilpasning ?
Er man så på 300 hk ?
http://www.ebay.de/itm/Original-VW-Golf-R-2-0-TFSI-K04-Turbolader-S3-TT-Golf-5-GTI-NEUWARE-/370554327929?pt=DE_Autoteile&hash=item5646c25379#ht_2697wt_1098
jul 2008
Følger: 47 Følgere: 57 Biler: 3 Svar: 192
jun 2005
Følger: 45 Følgere: 41 Biler: 2 Emner: 152 Svar: 1.063
Er det kendt problem at udstødningen er en "prop" ?
maj 2009
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 63 Svar: 2.280
Men skifter du turbo til k04 bør du også få åbent filter, andre dyser, og en større udstødning. Den skal kunne komme af med trykket . Husk du skal have ny chip bagefter og ændret benzinpumpe skulle du gerne lave 330++ .
hvilket forrør har du på nu??
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 41 Svar: 1.038
skriv til jvk tuning.. han har styr på det, og kan sikkert ordne det og køre det ind til er ok pris hvis det bare er turbo og dyser?
jun 2005
Følger: 45 Følgere: 41 Biler: 2 Emner: 152 Svar: 1.063
Har set nogen med ca. 310 med forrør+filter og k04, er det helt forkert ?
Har i evt links til det andre dele til en fornuftig pris ?
Er der nogen målinger mht. Udstødning angående det ikke "virker" med en original ? Er ikke meget for larmen mere
aug 2007
Følger: 63 Følgere: 75 Biler: 1 Svar: 919
Michael R : Golf R er faktisk en TFSI motor selvom der står TSI på den, men teknisk er det den gamle udgave og ikke den nye der er lagt i
Leon : Du skal have lavet nyt trykrør fra turbo til IC og have flyttet din dump ventil op foran da den sidder på turboen på KO3'en som du kører med ny. Enten skal du have trykrøret ved gasspjældet fra en Cupra/S3/R eller også skal du have et BSH throttle body så du får udgangen til den
Det vigtigste i udstødningen er forrøret for effekten, det er ikke så voldsomt mange HK der gemmer sig i bagpotten hvis den stadig er i fin stand ellers så vælg noget med en fornuftig bagpotte på
jun 2005
Følger: 45 Følgere: 41 Biler: 2 Emner: 152 Svar: 1.063
Hvor langt når jeg for 15-20.000kr ?
aug 2007
Følger: 63 Følgere: 75 Biler: 1 Svar: 919
jun 2005
Følger: 45 Følgere: 41 Biler: 2 Emner: 152 Svar: 1.063
Vi har skrevet sammen ångående holdbarhed, så målet er ca 330-340 hk som min gamle Passat
Men hvis de sidste 15 hk koster 8000 kr så vil jeg prioterer
aug 2007
Følger: 63 Følgere: 75 Biler: 1 Svar: 919
Sammen med de dele du allerede har skal du bruge :
BSH throttle body pipe ca 1.495,-
DV returslange 545,-
Autotech benzinpumpe 3.250,- eller APR ombytter til 5.800,-
Trykrør fra turbo til IC burde du kunne lave selv...
Derudover vil jeg anbefale
Intercooler fra 3.300,- for en S3 eller 7.000,- for en Eurojet
S3 dyser 4.800,- og rep kit til udskiftning 500,-
jun 2005
Følger: 45 Følgere: 41 Biler: 2 Emner: 152 Svar: 1.063
Så din makker fra vagars havde en intercooler fra en golf R til salg, kunne den bruges ?
Tuning/upgrade Passat TFSI