{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.411 visninger | Oprettet:

Tuning/upgrade Passat TFSI {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Passat tfsi som er blevet chippet og fået et 3 tommer forrør = 253 hk.
Tænker på at ofre 10-20.000kr på at få lidt ekstra kraftens ud af den, den skal være funktionel og ikke være presset til nær ødelæggelse ;-).
Jeg tænkte på turboen på linket, er den bare at montere uden noget tilpasning ?
Er man så på 300 hk ?
http://www.ebay.de/itm/Original-VW-Golf-R-2-0-TFSI-K04-Turbolader-S3-TT-Golf-5-GTI-NEUWARE-/370554327929?pt=DE_Autoteile&hash=item5646c25379#ht_2697wt_1098


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tuning/upgrade Passat TFSI
  • #1   6. jul 2012 Den er lige til at smide på, uden problemer smiley og så kan du nemt komme op på de 300hk, dog ville en ny udstødning være at foretrække også smiley

  • #2   6. jul 2012 Super den og ændre udstødning til nogle gennem strømspotter ?
    Er det kendt problem at udstødningen er en "prop" ?


  • #3   6. jul 2012 Golf R er en tsi og ikke tfsi som de skriver på det link. Men burde ikke være noget problem.

    Men skifter du turbo til k04 bør du også få åbent filter, andre dyser, og en større udstødning. Den skal kunne komme af med trykket smiley . Husk du skal have ny chip bagefter smiley og ændret benzinpumpe skulle du gerne lave 330++ .

    hvilket forrør har du på nu??


  • #4   6. jul 2012 76 -

    skriv til jvk tuning.. han har styr på det, og kan sikkert ordne det og køre det ind til er ok pris hvis det bare er turbo og dyser? smiley


  • #5   6. jul 2012 Rustfri forrør kan ikke huske navnet og kan godt selv skrue det på.
    Har set nogen med ca. 310 med forrør+filter og k04, er det helt forkert ?
    Har i evt links til det andre dele til en fornuftig pris ?
    Er der nogen målinger mht. Udstødning angående det ikke "virker" med en original ? Er ikke meget for larmen mere smiley


  • #6   6. jul 2012 Kim : Husk lige at få skiftet benzinpumpen for at nå over de 300 HK på standard dyser. Den turbo på standard dyser og benzinpumpe vil lave omkring 280 HK. Med anden benzinpumpe omkring 310-315 HK og med andre dyser kan der laves 350+

    Michael R : Golf R er faktisk en TFSI motor selvom der står TSI på den, men teknisk er det den gamle udgave og ikke den nye der er lagt i

    Leon : Du skal have lavet nyt trykrør fra turbo til IC og have flyttet din dump ventil op foran da den sidder på turboen på KO3'en som du kører med ny. Enten skal du have trykrøret ved gasspjældet fra en Cupra/S3/R eller også skal du have et BSH throttle body så du får udgangen til den

    Det vigtigste i udstødningen er forrøret for effekten, det er ikke så voldsomt mange HK der gemmer sig i bagpotten hvis den stadig er i fin stand ellers så vælg noget med en fornuftig bagpotte på


  • #7   7. jul 2012 Tak Kim
    Hvor langt når jeg for 15-20.000kr ?


  • #8   7. jul 2012 Det kommer jo helt an på hvilken rækkefølge du prioriterer at skifte og om det skal være nye eller brugte stumper

  • #9   7. jul 2012 Ny turbo som den på linket og resten må gerne være brugt smiley
    Vi har skrevet sammen ångående holdbarhed, så målet er ca 330-340 hk som min gamle Passat smiley
    Men hvis de sidste 15 hk koster 8000 kr så vil jeg prioterer smiley


  • #10   7. jul 2012 Ja kan godt huske dig Leon smiley

    Sammen med de dele du allerede har skal du bruge :
    BSH throttle body pipe ca 1.495,-
    DV returslange 545,-
    Autotech benzinpumpe 3.250,- eller APR ombytter til 5.800,-
    Trykrør fra turbo til IC burde du kunne lave selv...

    Derudover vil jeg anbefale
    Intercooler fra 3.300,- for en S3 eller 7.000,- for en Eurojet
    S3 dyser 4.800,- og rep kit til udskiftning 500,-


  • #11   7. jul 2012 Skal jeg ikke bruge indsugningsrør og filter ?
    Så din makker fra vagars havde en intercooler fra en golf R til salg, kunne den bruges ?


Kommentér på:
Tuning/upgrade Passat TFSI

Annonce