{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
985 visninger | Oprettet:

ang stærker gearkasser.. {{forumTopicSubject}}

hej bg.

ville lige høre om der nogle der ved , hvilken gearkasse der ville være bedst og sætte på min seat ibiza cupra fra 97. 2,0 gti 16v med 150 hk std den har lige nu 180 har jeg fået den rullet på rulle felt. men ville gerne havde en anden gearkasse på evt med højre gearing da jeg os ligger knaster i osv .. min motor kode er abf.. og gearkassen kode af cda det std på bilen..

men kan man ikk tag en fra en corrado evt eller golf vr6 og evt bare lave flangsen om../tilpasse den selv..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ang stærker gearkasser..
  • #3   28. jul 2012 jeg køre med cda på min 2'er med abf kværn og smider på den anden side af 200 hk og 255 nm og det køre ganske fint hvad den render på toppen ved jeg ikke havde motor i en anden bil før med en vento 2,0 8v gearkasse rimlig gearet osse der kunne den rende speedo ud det gik til 260 km/t og gik i 5 ved 240km/t men hvor meget fejlvisning der har været ved jeg ikke... du kan gå ind og forstærke dit diff eller udskifte det også på med en sports kobling men jeg ville da helt klart fortrække optrækket fremfor topfarten men det er self hver sin smag men en G60 gearkasse den er plug n play og er rimlig høj gearet men sig da endelig til hvis du vil af med din gearkasse så kunne jeg helt sikkert godt have interesse i den

• #5   28. jul 2012 jeg vil os havde optræt self.. men har 180 hk nu. og mine knaster er ikk i har os komplet håndlavet potte 2,5 t banan sport cat mellem potte .. og boret op til 2,2 det glemte jeg nok og sige. det derfor når jeg køre race er det fint men bare på motorvejen vil jeg gerne havde det 6 gear eller indmad fra en anden gearkaase eller komplet gearkasse.. med det er lidt dyrt i benzin heeehh men ville da lave alt færdig først og sport kobling det kommer os på. og anden compter os ...

skal sætte tryk på nu vis jeg vil eller skal havde mere moment osv eller hva det hedder.. er ikk udlært endnu selv så min ven hjælper med og bygge den

• #7   28. jul 2012 det var en type 020 CHE gearkasse der sad på dengang min begrænser ved 7500 omdr og den var egenligt rimlig hurtig oppe i fart uden de store problemer

lasse du kan jo bare bygge et 5 gear på fra en 02a gearkasse med et højre 5 gear

ellers kan du få fingerne i sådan en bandit her

http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/products/1844/6_Speed_02A_Transmission_for_4cyl

• #8   28. jul 2012 Quaife laver vel også noget der kan bruges...............

• #9   28. jul 2012 der ikke tryk på nu det noget jeg måske ville har smidt smed stempler i så jeg ikk skal havde den skildt ad igen vis men det rnd sug nu

• #11   28. jul 2012 forskellen er kompressionen men du kan sagtens bearbejde motoren ligesom man gør med sug altså bearbejde topstykke i med skarpe kanster osv. dog skal knasterne være lavet til tryk motor da det self ikke er ens også vil jeg anbefale nogle H stænger osse hvis den skal være vild og voldsom for det kan de godt blive de 16v'er men det koster osse bare så du er klar over det 50.000 kr er hurtigt væk

men vil du have en rigtig vild 16v suge motor som kan holde så snak med kaj ved aabenraa cylinder service han kan trylle med de 16v'er det er bla der min er blevet bygget i tidernes morgen

• #12   29. jul 2012 christan m

okay . nice. skal havde planet og beabejdet topstykket og sat helt ny slipe sæt i .. har ikk sat stemplerne i endnu og kansterne men takk for devendle og goderåd og svar. det gjorde det lidt nemmer hoved heeh..
    vil nok brge og lave rend sug da den os skal være på gaden .. men ved bare det kunne være nice med tryk. har send en motor afsted så den kan bores op til 2,2. skal os sende topstykket snart .. tar bare lidt af gangen da jeg på su. og laver af mit sorte arbejde med en ven ved siden af.. men lige det med de maskiner der bore bearbejder osv kan vi jo ikk.. men ville lige høre her inde om nogle havde lidt affering sorry stavefejjl. . så jeg ikkbare blir ved og brge mange mange penge på noget jeg evt kunne lave om. som det med gearkassen. havde os hørt lidt omkring det med g60. gearkasser at inmaden ville være godt og sætte i evt..?? og et svinghjuld fraen passat . da det kulle vej lidt mindre ? det noget jeg ikk har fåe afgraftet om er rigtig ..?

• #13   29. jul 2012 det var så lidt husk nu og få afbalanceret din krumtap og afvejet plejlstængerne elelrs kan du risikere og rykke sådan en motor fra hindanden ved højre omdrejninger skal den bore til 84 mm? og hvad for nogle stempler sætter du i?.... et bearbejdet topstykke er noget af det der giver aller bedst på en 16v motor også sammen med en ordenlig banan manifold og en ordenlig 2,5-2,75" udstødning også engang skarpe knaster så spiller det jeg køre med 268 graders schrick knaster på min med strammere ventil fjedre osv. det spiller bare også husk lige og få den chippet så den osse får benzin nok

sving hjulet er det samme om den hedder G60 eller passat og det samme gælder koblingen det er osse den samme der kan du købe et lettet sving hjul ellers du kan få drejet lidt af dit orginale svinghjul også få det afbalanceret det virker osse ganske fint ned til en hvis grænse self der kan fu risikere at svinghjulet kan ryge og hvis det sker så kan du lige så godt starte med og bygge en ny motor og gearkasse for den kan godt lave en god gang ballade hvis det sker

du vil ikke få noget ud af og flytte g60 indmad over i din egen gearkasse andet end en masse arbejde da det er samme type gearkasse og ja den passer lige på min du kan self vælge og flytte 5 gear over fra G60 motoren af

du kan se udvekslinger på de forskellige gearkasser herinde www.doppel-wobber.de

• #14   29. jul 2012 har 2 blokke har os min std jeg køre med har 2,5 hele vejen og banan . dow skal jeg lige skifte mellem potte den er ved og falde sammen den sport og . bagpotten da jeg ikk kan bruge den da den sidder i midten bag i.

har skarpe knaster til min men ved ikk hva grader da de bare fik dem med bilen.. ng ventiler hvor har d købt dine kan ikk finde dem heeh har så heller ikk ledt helt rigtig endn nok..

og ng det 5 gear fra g60 . er det dalidt højre eller hva det evt er ... og ang kombling vil jeg hvde en blacdiamon fra ebay...

har os et lille andet problem med min std blok jeg køre med. den hoster lidt når den er koldt startet. som om en lidt tunet scooter der lige skal varmes op heeh.. kan os mærke at nogle ange når jeg sætter igang stille bare og svg gs så vil den ikk tag fatr før den lige før 1 cm mere gas . og så kommer den i et hak og så topper det heeh.. kan et være toppakning evt.. hr skiftet alt småting tændrør olie filtre alt det hver 15 000. har os givet den ny roter fordeler kabler osv og det hjalp ikk rigtig

• #15   29. jul 2012 ventil fjeder kan man få mange steder danspeed.dk sælger schrick og det er kram.. jeg ville nok lige undersøge hvad det var for nogle knaster inden de blev sat i for er de meget skarpe skal der bygges om i løfter, fjeder og skåle osv.

jegkøre self med en F1 Racing stage 2 sports kobling i min og den virker ganske udmærket det er sacsh dele nogle af dem og det virker ganske fint osse købt på ebay også var den billiger end hvad en std LUK kobling koster her hjemme

det kan være mange ting jeg gætter på noget motor stying et sted af en art støreste sandsynlighed er sikkert en føler eller en knækket ledning et sted

• #16   29. jul 2012 mener jeg har været alt igennem heeh men self er det et sted jeg mangler siden den blir lidt ved hiih hvor du fra enlig kunne davære man skulle mødes og snakke over en bajer eller red bull heeh..

hvordasn finder man ud af det med hvor skarb den er i grader vis man ikk ved det har prøvet og lavet et indlæg her med det men fik ik svar

• #17   29. jul 2012 jeg er fra det mørke jylland ved karup området mellem viborg og herning

står der ikke noget på knasten og noget fabrikat og et nr eller sådan noget?

• #18   29. jul 2012 det kan jeg få undersøgt i næste uge det er på værstedet og har ferie og det er lukket ned hele ugen self heeeh så må lige finde dem frem næste mandag eller i week måske så kan jeg skrive det til diig

• #19   29. jul 2012 du kan prøve og google numemrne også se hvad der kommer frem

• #20   29. jul 2012 okay vil jeg prøve eller s kontakter jeg dig lige vis det okay

• #21   29. jul 2012 det er i orden

Kommentér på:
ang stærker gearkasser..

Annonce