{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.637 visninger | Oprettet:

Audi A3 tuningsprojekt - S3 Turbo eller andet? {{forumTopicSubject}}

Hej bilgalleri.
Jeg er gået fra en hurtig 206'er til en sløv 1,8T audi A3'er, derfor vil jeg nu prøve at lave lidt sjov ud af denne.

Bilen er i forvejen ikke chippet, og jeg har valgt at anvende original motorstyring til projektet da jeg ikke ser nogen grund til at opgradere på det punkt som det ser ud lige nu.

Mit mål er at ramme 300 heste som et stage 1, da det skulle være forholdsvis "nemt" og da jeg ikke er så meget inde i turbo motorer generelt spørger jeg jer til råds.

Vil det være dumt at vælge S3 Turbo som lader, og bør man istedet gå efter noget garret 3071, eller lignende?

- Der bliver sammen med opgraderingen af turboen lavet 3 tommer forrør, fjernet katalysator, opgradering af benzindyser til Accel 40LB og et S3 turbo manifold og selvfølgelig også et åbent luftfilter - vil det sammen med en S3 turbo kunne opnå de 300 hk?

Håbet var lidt at man kunne bibeholde det originale udstødningssystem da jeg ikke er så meget til larm, så gerne det var lidt af en sleeper som ikke skulle lyde af noget før man åbner op for den, men spørgsmålet er om det måske sætter en for stor prop i hele opgraderingen og man bliver nød til at opgradere det med??

Håber på nogle konstruktive svar, og måske nogle gode imputs med andre ideer.

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi A3 tuningsprojekt - S3 Turbo eller andet?
  • #1   14. aug 2012 to ting er sikre..

    udstødning blir for lille til en fordobling af effekten..

    og den originale intercooler ka heller ikk være med ret langt..
    det er lige hva jeg ved.. resten må du vente på.. smiley


  • #2   14. aug 2012 Intercooler er allerede opgraderet til stor frontmonteret på 2½'' trykrør.
    Tænkte nok udstødningen blev for bette, hvilket godt nok er en skam! smiley


  • #3   14. aug 2012 300 hk kan ikke lade sig gøre på s3 manifold og s3 udstødning. Der er delte meninger om s3 laderen kan lave 300 hk hvis alt andet er optimeret til det, men det kan den ikke.

    Vejen frem er en gt2860 - 2871.......

    Skal det være S3 løsningen skal du have en k04-023 Hybrid og en upgrade manifold for at runde de 300 hk


  • #4   14. aug 2012 Den turbo i din A3 må sgu være noget død i det hvis den ligefrem er sløv, og din 206'er er hurtig, haha.

  • #5   14. aug 2012 Anders, hvis ikke du har noget konstruktivt at komme med, så lad vær med at kommenter på det her topic, tak!

    - Bandit, har faktisk lige læst omkring dit projekt inde på Vagcars, kan læse du laver 240 hk på S3 løsningen, hvilket er lidt i underkanten af hvad jeg lige regnede med - dette er vel med chip ikke??

    Men når du nu nævner Garret GT2860 og 2871, så kunne jeg forestille mig at de med mit held ikke passer på en S3 manifold?


  • #6   14. aug 2012 Mit setup kan lave 265 - 270 hk med højere ladetryk.

    Jeg laver 240 hk ved 1.1 bar, og en chippet S3 laver omkring 260 hk ved 1.5 bar.

    Min er holdt nede i effekt for at std koblingen kan holde.

    Nej en Garret lader passer ikke på std manifold med mindre det er en Hybrid. Men en standart S3 manifold er der ikke meget flow i alligevel.


  • #7   15. aug 2012 Så du anbefaler at man opgraderer den standarde manifold til noget andet?
    Link gerne med noget anbefalet smiley

    Ved du samtidig om mine dyser kan følge med til noget i den klasse vi så snakker nu?


  • #8   15. aug 2012 Jeg vil anbefale en gt30 på, havde en kammerat der også kørte med en a3 med 2860 og da den døde fik han gt 30 på i stedet, og den rykker meget mere behageligt end den 2860 for det føles som om den skal piskes.. men ja større dyser og fmic, og gider du ikke larm så få en vus ventil på..

  • #9   15. aug 2012 VUS ventil har bestemt været oppe at vende også, den er dog blot lidt pebberet syntes jeg, og ved ikke om det er noget man kan lave selv så det rent faktisk duer i længden. (hvertfald ikke mig :-D)

    Hvordan er bundtrækket med en GT30, skal den ikke godt op i omdrejninger før den rent faktisk trækker?


  • #10   15. aug 2012 Syntes ikke den skal voldsomt langt op, men når den så kommer så kommer den også virkelig.. den kører lidt som en v6 og trækker jævnt og grovt, hvor en 2860 er meget hidsig og pisker af sted.. Skulle jeg selv lave en var jeg ikke i tvivl.. men ja en vus koster lidt, men er egentlig bare et y rør med et spjæld og en magnet ventil der åbner ved et vist ladetryk

  • #11   15. aug 2012 Dine std dyser og benzinpumpe skal opgraderes uanset hvad med den effekt du ønsker.

    Over 300 hk kan blive dyrt hvis det skal være holdbart, og ikke mindst hvis du skal kunne sætte det i jorden på 2 hjul.

    Hvis det skal se standart ud ville jeg anbefale S3 løsningen, det trækker helt anderledes end det du har nu. Men det kommer helt and på hvor meget power du kan nøjes med.


  • #12   15. aug 2012 Ja, medmindre man så vælger den vakuum styrede, der er det jo så via kontakt, har en god kammerat som har det i hans golf 5 - det duer bare smiley

    En skam Jacob fra JVK ikke sælger dem seperat, men kun hvis det er når han monterer det!


  • #13   15. aug 2012 Hvor meget vil du bruge på sådan en ombygning ?

  • #14   15. aug 2012 Altså de 300 hk er jo rigelig for mig, vil bare gerne have lidt mere skud i - og da jeg har hørt fra flere personer at original indsugningsmanifold, benzinpumpe og stempler + plejlstænger kan håndtere de 300, vælger jeg at sætte dette som mit maksimum pt.

    Jeg vælger at være besværlig og sige at 250 ikke er nok smiley


  • #15   15. aug 2012 Bandit, planen var at lave mest af det selv, altså turbo skifte, manifold, dyser og udstødning. Så det er jo for mig kun arbejdstimer, og så kommer der jo ca. 6-7000 i indkøring efter.

  • #16   15. aug 2012 Opgraderings delene har den pris de nu har, så det varierer jo efter hvad folk anbefaler, indtil videre kan jeg høre GT30 en anden Tmanifold og så de dyser jeg har liggende er det bedste bud.

  • #17   15. aug 2012 Tror ikke på at din std benzinpumpe kan levere benzin til 300 hk alene, hvad med kobling ? er den standart

  • #18   15. aug 2012 Hvad bør man så her opgradere til? og koster det knaster? smiley

  • #19   15. aug 2012 Kobling er standard ja, men den ryger jo nok forholdsvis kort tid efter, så må man jo opgradere til noget mere holdbart her.

  • #20   15. aug 2012 Nej benzin pumpe er ikke dyr, den jeg kører med kostede 1800 mener jeg og kan levere til 400 hk. Kobling er vel omkring 3 - 6000 kr alt efter kvalitet.

    Men skal i seng nu, men skriv på vagcars hvis det er, så kan jeg da udspecificere det lidt mere.


  • #21   15. aug 2012 Jeg takker mange gange for din hjælpsomhed, kontakter dig lige derinde engang imorgen smiley
    Og godnat med dig mester smiley


Kommentér på:
Audi A3 tuningsprojekt - S3 Turbo eller andet?

Annonce