{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lettet svinghjul (turbo motor)
  • #1   24. aug 2012 du får hurtiger ladetryk. har selv smidt et Nismo i min R33. og kan godt mærke forskæld

• #2   24. aug 2012 den kan komme til at gå ustabil ved det, men den kan også blive mere omdrejningsvilig

• #4   24. aug 2012 men du mister dog en smule moment ved det.

• #5   24. aug 2012 Steffen, det siger de kloge at man ikke gør. Har selv lige købt en Exedy Hyper til min Silvia, og den kommer satme op i snoningerne en hel del hurtigere end før. Den virker mere hysterisk syntes jeg.

• #6   24. aug 2012 Du mister INTET moment ved det! Du får en mere omdrejningsvillig motor.

• #7   24. aug 2012 jeg har også fået skiftet mit originale svinghjul (12 kg) ud, med et lettet og forstærket svinghjul (ca 8 kg) og kan mærke betydelig forskel. - og intet moment er tabt! - Dog er det også på en diesel smiley

• #8   24. aug 2012 jamen så må jeg hellere få fat i sådan et inden længe! smiley

• #9   24. aug 2012 Man mister inerti, men ikke moment - mange forveksler de to begreber.

• #10   24. aug 2012 Niklas H: Præsis!

• #11   24. aug 2012 Jo tungere et svinghjul er jo mere kinetisk energi har det når det er oppe i omdrejninger. Derfor skal der mere til at bremse det igen. Det kan være en fordel når man kører over små bakker osv hvor motoren så ikke vil falde i omdrejninger så nemt som hvis svinghjulet var let.

Man mister på ingen måde moment. Man får faktisk mere moment (selvom det er så lidt det nok ikke kan måles). Men i teorien spilder du mindre energi ved et lettere svinghjul da mindre masse skal accelereres.

• #13   24. aug 2012 min kammerrat fik af viden at det ik behøves da han ville ha gjort det på hans skyline men kan ik huske om det var westspeed eller stage 3 der sagde det til ham da den ville kunne gå meget sjovt i tomgang

• #14   24. aug 2012 når den røde kommer ud og køre, kan jeg smide en video op af tomgang, men der går nok lidt før den ruller ;), (mit vejer ca 8.8 lbs) :

• #15   24. aug 2012 Et letter svinghjul skal ikke bruge så mange hk for at blive spolet op.
    Her er tiden i de forskellige gear en vigtig faktor.
    Hvis du holder i et lyskryds og skyder bilen af i første gear bruger du ex. 2 sek i første gear for at motoren kan spole fra 3000 - 7000 rpm.
    Hvis du i sådan et tilfælde skal spole et svinghjul der er lettet bare 5 kg op i fart med 2000 rpm i sek kan du frigive måske 30 hk.
    I 2 gear trækker du måske fra 5000 - 7000 rpm i 5 sek.
    Her vil du så kun skulle spole 400 rpm i sek, så her vil den frigivne energi så måske kun være 6 hk.
    I 3 gear vil det så måske kun være 2 hk da tiden motoren trækker ud fra 5000 - 7000rpm måske vil være 8 sek.

Men et stor tungt svinghjul kan også udnyttes hvis man forbedre vejgrebet.
    Prøv at forstille dig at du smider koblingen på en bil med store bløde klistret dæk, motoren roterer med et svinghjul på 25kg og 9000 Rpm.

Kommentér på:
Lettet svinghjul (turbo motor)

Annonce