Bananmanifold hjælp, polo 6n. {{forumTopicSubject}}
Min std manifold er ret utæt, og regner med at købe en banan og sætter på nu her.
Samtidig så har jeg også 2" fra kat og bagud, som slutter med en Remus bagpotte, jeg ved godt det er begrænset hvad man kan få ud af den motor, men syns bare min mangler den sprøde lyd som jeg syns andre får ud af deres polo'er, og vi snakker ikke universal potter.
Så jeg håber selvfølgelig at banan virkelig kan gøre det der skal til på lydfronten, og dermed os første spørgsmål.
Vil det give en meget bedre lyd hvis jeg tilføjer banan til resten af udstødnings systemet?
jeg har siddet og læst i forumet om det med bananmanifold, men er bare blevet mere forvirret
nogen snakker om at man skal fjerne katalysatoren, for at få bedste resultat, andre siger man ikke skal osv?
Jeg ved godt at den ikke som sådan bliver tunet af at få bananmanifold, jeg køber den, først og fremmest for tætheden, udseendet og ikke mindst lyden.
Så igen, vil det give bedre lyd? også selvom jeg beholder katten på?
Der er også nogle som nævner udskiftning af lambdasonden, noget med den bliver forvirret, og ikke kan styre luft/benzin blandingen, og dermed bruger for meget benz, er det kun hvis man fjerner katten, eller er det generelt når man montere bananmanifold? har nemlig lige skiftet pga. ødelagt lambdasonde :S
Ved godt der er meget, men håber på i kan hjælpe mig, på forhånd tak
feb 2008
Følger: 53 Følgere: 52 Biler: 3 Emner: 160 Svar: 705
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 101
Bananmanifold hjælp, polo 6n.