{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bov på 324td med automatgear. Hvordan..?
  • #2   11. okt 2012 Den vil ikk komme til at sige noget. Sæt hellere et åben luftfilter på hvis du vil ha lidt turbo lyd

  • #3   11. okt 2012 Men hvorfor? den pifter jo ikke imellem gear skiftene..

  • #4   11. okt 2012 Har åbent filter og front mont ic. Er ved at gøre en kk24 mølle klar til den. 3,0 dyser.. Mm.


  • #5   11. okt 2012 Kan ikk bruge hvorfor til noget. Kan det lade sig gøre. Der kommer Manuel gear lassie på senere


  • #6   11. okt 2012 Hvorfor ikk


  • #7   11. okt 2012 Nu kan med lidt held miste effekt på det!

  • #8   11. okt 2012 Nu = Du.

  • #9   11. okt 2012 Steffen - Sludder. Hvor i alverden skulle det forsvinde hen?



  • #10   11. okt 2012 Ud i det fri....

  • #11   11. okt 2012 ingen svar ? hvordan gør jeg ???


  • #12   11. okt 2012 hvorfor . hvis jeg har lyst så er det vel mit valg. Mit spørgsmål lyder stadig kan det lade sig gøre på automatgear


  • #13   12. okt 2012 Dont fake it!!

    Det korte svar er: ja det kan lade sig gøre, men du får hverken lyden eller effekten af en BOV.


  • #14   12. okt 2012 se det var slet ikk så svært drenge.


  • #15   12. okt 2012 Uvidende er hvad I er, og det er snildt muligt at bygge på en bil med automatgear. Supra med automatgear har da også bov, og hvad så hvis Champen gerne vil ha' lyden. Bland jer da uden om, og pas jeres egne biler, det er heldigvis valgfrit.

    Effekten forsvinder ingen steder hen, for hvis i da bare vidste en lille smule om virkningsmåden på en bov, ville i også vide at den er lukket tæt når man træder på speederen og turboen arbejder. Det kan da ikke være så svært at se....

    Champen S - skriv en privat besked til mig, så skal jeg give dig nogle fif, herinde ser det ikke ud til nogle har andet end øregas at lukke ud


  • #16   12. okt 2012 Det er det jeg mener. Folk prøver og fortælle mig hvad jeg skal og ikke skal. I stedet før at forklare det emnet egentlig omhandler.

  • #17   12. okt 2012 Doc t. Kan heller ikke se du har biler oprettet. Så er det noget du ved noget om. Eller lukker du os bar luft ud som andre..

  • #21   12. okt 2012 Chris B - en recirkulerende lufter da også ud, bare uden lyden - tror du at blow OFF valve står for at den nødvendigvis skal larme?
    Turboen på en automatgear, og blowoff'en på en automatgearsbil gør præcis det samme som på en manuelgears bil, bare færre gange fordi man ikke slipper speederen mellem gearskift. Derfor har turboen da stadig godt af at få luftet ud.

    Manden her kan godt li' lyden af en blow off, og vil gerne ha' det på sin bil. At I så føler behov for at ytre jeres meninger og save lidt i hans ide før emnet egentlig tager den rigtige drejning - hvor gamle er I? (Det spørgsmål besvares næsten i jeres smiley-brug)... Jeres mødre har vidst fejlet et eller andet sted, for det har sgu ligegodt alle dage været personlig smag, og at have respekt for andres.


    Når det så er sagt - man vil _ALDRIG_ miste effekt på en blow off montering, uanset brændstoffet man kører på, medmindre man simpelthen har en defekt blow off. Slut. Selvsamme mængde luft vil altid passere ind i motoren.
    Og at det ikke har nogen "effekt" i form af hurtigere spool vil jeg egentlig også lidt tillade mig at stille spørgsmålstegn ved;

    Alle kender lyden af en støvsuger der arbejder. Men hvad sker der når man holder en hånd for? Så stiger omdrejningerne, motoren skal ikke længere forsøge at skabe et flow og kan derfor rotere frit.

    Lidt henad det kan sees i en diesel, for stempelslagene vil IKKE tømme trykrør, intercooler, og hvad har vi ellers, for tryk. Derfor, i det sekund (Ja, kig lige på trykuret en gang til næste gang i slipper speederen på en diesel - det forsvinder ikke bare lige) hvor man skifter gear vil turboen forsøge at arbejde mod tryk uden drev fra udstødningsgasserne, fremfor bare at løbe frihjul og bibeholde en større inerti i akslen...

    UDOVER DET vil der på dieselbiler med maf ofte være en fordel i en kortvarigt større indsprøjtet dieselmængde pga der passerer en stor mængde luft gennem maf'en mens den lufter ud - som giver et yderligere boost til spoolup'en.

    Your move, boys...


  • #23   13. okt 2012 Recirkulerende har flere funktioner som gør bilfabrikanterne interesserede. 1; Manglen på lyd, 2; Ingen MAF-problemer.

    Den recirkulerende gør intet bedre for flowet før turboen.

    Grunden til den ikke monteres fra fabrikken er at det ikke er nødvendigt, for det har ikke den skadelige effekt man forsøger at undgå på benzinmotore, og hvis man montere en åben bov på en dieselbil, netop som jeg skrev før, får man et overskud af diesel - som så giver sort røg, og det hjælper ikke ligefrem på emissionen. Udover det har man også VNT turboer idag, som justeres til at opnå nogenlunde samme effekt som det fra en bov, gennem elektronisk styring.


  • #24   14. okt 2012 Lyden. Manden vil gerne ha' lyden.

    Desuden kører han også med en wastegate turbo, ikke en vnt turbo.
    At den ikke har en skadelig effekt ved ikke at være der, kontra at den har en gavnlig effekt på kørbarheden er 2 helt forskellige ting.

    Bilfabrikanterne søger flere ting; Ikke at forurene (Det kunne så løses med en recirkulerende), og holdbarhed. Den går heldigvis ikke i stykker på en diesel, da de ikke får kompressorsurge under normale driftsbetingelser.
    Men en diesel kan sagtens få kompressorsurge, og endnu værre er det blevet idag med VNT turboer, hvis den logik der styrer turboen er sat op til at forsøge at holde ladetrykket når man slipper gassen.

    Enten det, eller hvis man sætter en stor wastegate turbo på en diesel, så kan du også sagtens få surge;
    http://www.youtube.com/watch?v=U-ZuFnvemYw

    Det er det man vil undgå, fordi det skader. Denne her diesel kunne sagtens bruge en blowoff.


Kommentér på:
Bov på 324td med automatgear. Hvordan..?

Annonce