2.218 visninger
|
Oprettet:
AEM Air/Fuel ratio N/A ? {{forumTopicSubject}}
Har monteret en AEM ur så jeg nu kan måle air/fuel.
Nogen der kan fortælle mig hvad blandingsforholdet skal være på en N/A motor ved fuld og dellast ?
Kører pt. 13 - 13.2 ved fuldlast og 14,6 ved dellast
er det helt ved siden af ?
sep 2004
Følger: 58 Følgere: 67 Biler: 17 Emner: 143 Svar: 1.527
apr 2006
Følger: 28 Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 1.690
feb 2008
Følger: 53 Følgere: 52 Biler: 3 Emner: 160 Svar: 705
Ved ikke om det er pga. den kolde luft, men nu siger den 13.7 - 13.9 ved fuldlast..
Men kom gerne med flere svar så jeg har noget at sammenligne med
maj 2006
Følger: 116 Følgere: 111 Biler: 4 Emner: 232 Svar: 1.230
ved fed blandning er talet lavt og omvent..
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.041
feb 2008
Følger: 53 Følgere: 52 Biler: 3 Emner: 160 Svar: 705
Og thermostaten skulle gerne åbne ved 88grader. Den var selvfølgelig også driftsvarm.
sep 2004
Følger: 58 Følgere: 67 Biler: 17 Emner: 143 Svar: 1.527
Jeg ville så klart anbefale MAX 12,0 på turbomotor ved fuldt åbent spjæld.
Det med dine værdier bliver magre når det er koldere giver selv, jo koldere luften er jo mindre fylder den, jo mere vil der komme ind i motoren, jo mindre fed vil din motor kører.
Derfor nogle både har et sommer og vinter map på deres efter monteret motorstyringer....
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.041
Tryk:tomgang 13.5, dellast, 14.7-15.7, og fuldlast 11-12.2.
det er vidst rimlige grund tal og gå efter
AEM Air/Fuel ratio N/A ?