{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.039 visninger | Oprettet:

Chip tuning Seat Altea {{forumTopicSubject}}

Hej BG..

Nu kunne jeg godt tænke mig at høre et endeligt på det her..

Jeg har en Seat Altea 2.0 TDI DSG 140hk, og jeg har ladet mig fortælle at det er utrolig dumt at få bilen chip tunet, da DSG gearkassen ikke kan holde til det.. Forleden dag blev jeg så informeret om at den sagtens kunne holde til det..
Jeg skulle bare være sikker på at det blev gjort ordentligt !

Så mit spørgsmål er: Kan den, eller kan den ikke, holde til at blive chippet ? Har hørt at den skulle få ca 180hk ved at få det gjort..

Eller skal man over i noget motortuning i stedet for ?

Mvh.
Kasper K...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chip tuning Seat Altea
  • #1   11. nov 2012 Motortuning det går da lige op iforhold til gearkassen?
    Er ikke mekaniker, men synes at ligegodt hvem man hører så er det ik et ret godt træk at chippe eller tune en 2.0 TDI af den model der! Derudover gør det ik bedre at det er en DSG model!

• #2   11. nov 2012 Så personligt ville jeg holde mig fra det smiley

• #3   11. nov 2012 Hvem siger den kan holde, og hvem siger den ikke kan holde ??

• #4   11. nov 2012 Altså kan jo ik komme med navne sådan, det er jo generelt det mange siger.
    De sku eftersigende have problemer med:
    Ledningsnet
    Turbo
    Topstykke
    Dyser
    og meget mere.
    Gearkassen skulle vidst være noget svinghjul
    Ved ik ret meget om en automatgearkasse, kun at de koster en mindre herregård at lave/skifte!

• #5   11. nov 2012 Jeg har også kun hørt at 2.0 TDI VAG motore er moget lort i forvejen, så tuning skulle være et kæmpe selvmål.
    Der ud over forsvinder din fabriks garanti på din motor ved chip tuning.

Var det min bil, så bokstunede jeg den...

• #6   11. nov 2012 altså enten holder den, eller også holder den ikke...
    MEN
    du får en helt ny bil når du chipper, det var ihvertfald min erfaring med at chippe.

• #7   11. nov 2012 sikke da en masse pladder

Seat altea har fine motorer problemet ligger i at til og med 2006 havde de problemer Egr ventil og topstykket

hvis dette er skiftet eller man har en nyere kan man snildt tune på dem så længe det bliver gjort rigtigt

Thomas landberg som er en kendt tuner gør et bravt stykke arbejde og bruger lang tid på dette så man er sikker på resultatet

Har hørt at NM dræber en DSG gearkasse og derfor sørger Thomas for den er lavere så den kan klare det

Dermed sagt er alt Tunning med til at nedsætte din bils leve tid, så tænk over om du virkelig har brug for det

• #8   11. nov 2012 Min seat altea er chippet til 180 hk og 400 nm.. Jeg har ihvertfald fået en helt anderledes bil og kører i, så hvis det var mig, så ville jeg ikke være bange.. Det kommer jo specielt an på hvordan man behandler sin bil jo.. ;-)..

• #9   11. nov 2012 har en erfaring at alle jeg kender med en 2.0TDI motor har problemer med.
    oliepumper.
    vandpumper.
    topstykker.
    blokke.
    turbo.
    motorstyringer.
    svinghjul (på manuel)
    dsg gearkasserne.

ikke en motor jeg ville turde chippe. faktisk ville jeg slet ikke turde købe en .

• #10   11. nov 2012 Efter at have set alle de fejl, som mine forældres havde, selv om den var standard, så ville jeg slet ikke røre motoren overhovedet.

• #11   11. nov 2012 Har selv haft en Altea 2,0 tfsi med dsg, chippet til 250 hk ingen problem overhovedet! Har haft en a3 2.0 tdi dsg chippet ingen problem.
    Har nu en a3 sportback 2.0 tdi manuel, ingen problem overhovedet.

Det er ingen problemer i det.

• #12   11. nov 2012 Mange tak for alle indlæggene smiley

Jeg tror jeg vil bruge en rum tid på at fundere over alle svarene smiley

BG, altid en stor hjælp smiley

Mvh.
    Kasper K..

• #13   13. nov 2012 gearkassen kan snildt holde, bare man ligger max NM i et punkt, hvor gearkassen allerede rotere hurtigt, (fx2800 omdr.) men det ved prof. chip tunere.

• #14   19. nov 2012 ketil l s : Jeg har kørt med en tunnet 2.0TDI med DSG i over 3år nu.
    Jeg har ikke skiftet turbo eller top eller andre ting på motoren.
    Piezzo dysene går i stykke pga. olie kvalitet, så skal man bare bruge kvalitets olie og skifte den når den skal skiftes.

Gearkassen kan holder til ca. 500Nm så intet problem der. Nogen af dem er software begrænset til 400Nm men det kan også justeres op.

Så hvis man behandler sin bil som den skal behandles og ikke køre med pedalen i bund helle tiden så kan den sagtens holde til 185Hk som min har.

Moment begrænsning i gearkassen kan jeg fjerne også hvis dette ønskes.

Så min bud er chip den og overhold din service.
    Skriv en pb hvis du vil har den lavet eller ændret Nm begrænsning på gearkassen.

• #15   19. nov 2012 "Viper- Jeg vil lige tænke lidt over det smiley

• #16   19. nov 2012 Tag din tid smiley

• #17   19. nov 2012 Tag bare en enkelt kig i min fotoalbum, og det er mest konekørsel siden 36000km det er en 2,0TDI 16v 140hk 320nm BKD 6 Gear

• #18   20. nov 2012 Leo K - Det er ellers en fin vogn den Audi der smiley

Men så er vi igen ovre i, at enten kan den holde, eller også kan den ikke !
    Der er jo trods alt også et par stykker der har fået det gjort, og aldrig haft problemet som følge..

Kan ikke bestemme mig smiley

• #19   20. nov 2012 jeg valgte ikke at chippe min altea da jeg synes som pendler vogn havde den rigeligt med overskud

Fik den testet til 157,8 Hk og 360 NM

• #20   20. nov 2012 Kostet 90,000 kr at køre 140,000km i ud over alm. service men en dejlig vogn at køre i.
    Skal siges den er optimeret i motorstyring
    Ting som er død:
    Erg køler
    Topstykke
    Knast + følger
    6 Trins gearkasse
    Kobling + svinghjul
    2 Turboer
    2xBaghjuls nav pga. ABS ring
    Og det er konebilen som kører ca 150km pr.dag

• #21   21. nov 2012 Okay det er sku øv alligevel !

• #22   22. nov 2012 2,0'eren er også den værste at chippe Leo

Kommentér på:
Chip tuning Seat Altea

Annonce