11.216 visninger
|
Oprettet:
Skiftning af dysespidser + trykprøvning af dyser. {{forumTopicSubject}}
Jeg skal have skiftet spidserene på mine dyser pg trykprøvers dem bagefter. Det er på mine 2,0 hdi'er. Kan man gøre det selv har hørt kan selv kan skifte den i diesel, eller er der nogle som kan anbefale nogle?????
okt 2009
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 181
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 3.125
Tror du tænker på tap-dyser, de kan jo justeres og ændret som man nærmest har lyst..
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 7 Svar: 12
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 7 Svar: 12
okt 2009
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 181
okt 2009
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 181
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
okt 2009
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 181
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
okt 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 48
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 7 Svar: 12
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
Bedste opsætning er og smide en vnt BMW 120 d turbo på også bygge den om til Map sensor fra en BMW 330 d og pumpe fra 330d railtryk sensor fra Peugeot 1,6 hdi og dysesoidser fra alfa diesel så har du 200++ hk og 450 nm
okt 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 48
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 7 Svar: 12
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 7 Svar: 12
jul 2003
Følger: 14 Følgere: 15 Biler: 7 Emner: 8 Svar: 538
Jeg skiftede iøvrigt selv spidserne på min, det er easy-peasy bare husk at holde alt rent og spænd dem _godt_ til.. Ved 1800bar.
Skal det være heeelt efter bogen bør du få den flow testet og ballanceret - men en org tester kan vise om de er helt i skoven eller gode nok. På min egen var de fine nok - men det var også sunde dyser jeg havde.
De originale dyser kan godt lave 160Hk, men det er med meget sen EOI og høj temperatur ved vedvarende høj belastning og omdrejninger. Jeg har lavet 195Hk på org dyserne, men med Alfa dyserne er der lidt mere margin.
dec 2013
Følger: 1 Svar: 2
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 243 Svar: 2.149
dec 2013
Følger: 1 Svar: 2
@alex s du har vel ikke et link til den dyse tester , for jeg har temmelig svært ved at finde den på deres hjemmeside...og jeg skal til at skifte spidser på mine dyser i både min gamle w123 300TD og især i en w124 250TD jeg har fået fat i for den tænder meget dårligt på nr 3 især i tomgang og kold....og købe komplette dyser er rimeligt dyrt ca 800 per stk. spidser koster ca 220kr per stk , så kunne jeg skifte alle 5 for samme pris som 1..mangler bare den tester så jeg er sikker på de åbner ved rette tryk og har et rimeligt spraypattern..har du hørt noget godt om monarch spidser er de "meget" bedre end de org, bosch?
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 243 Svar: 2.149
Værsgod
Monarch dyser er ok, jeg har brugt dem nogle enkelte gange, men foretrækker Bosch, når man skal op i traktor størrelse
Skiftning af dysespidser + trykprøvning af dyser.