{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
813 visninger | Oprettet:

SR20DET i en S13.. lovligt? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Ville bare høre om nogen kender til reglerne omkring dét.

For der er jo en japansk model af s13 med sr20det, kan det så lade sig gøre at få godkendt det i en der er født med ca18?
Gerne forklar for og imod. Og jeg spørg ik om det dyrt eller om fordele og ulemper. Bare om det kan gøres helt lovligt.

Tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SR20DET i en S13.. lovligt?
  • #1   6. dec 2012 "Gerne forklar for og imod"
    "Og jeg spørg ik om fordele og ulemper"

øh..

• #2   6. dec 2012 Det kan godt gøres lovligt. Kender en der har fået det gjort og fået det skrevet i papirerne

• #3   6. dec 2012 Hvis bilen du vil lave din om til, er typegodkendt herhjemme, kan det godt lade sig gøre smiley

• #4   6. dec 2012 Det er lovligt da det er under 20% reglen.

• #5   6. dec 2012 Niels-Emil -> Så har den klaret 2 af 4 krav (teknisk egnethed og Skat's 20% regel om afgift) til at være godkendt hvis det er under 20%. De 2 resterende problemer er støj og forurening. Støj er ikke et problem, men forurening - det er der 9 af 10 tuningsprojekter dør hvis de skal godkendes lovligt.

Man skal bevise at bilen efter ændringer i motoren overholder gældende forureningskrav til bilen (årgangen bestemmer kravene). Euro2 kravene gælder i S13'erens tilfælde. Koster noget der ligner 10-15.000kr at få lavet en forureningstest der overholder euro2's testkrav, og de har kun faciliteter til at teste det i Tyskland/Sverige her i nærheden. At der så er mange der kører til syn, lader synsmanden bruge 2 min på at sætte et rør på udstødningen og "måle" forureningen, og derefter lever i troen om den er godkendt, må leve i den tro til Skat en dag finder ud af noget andet...

Men hvis man ser bort fra den lange svada jeg har skrevet.. som RB skriver hvis bilen findes typegodkendt med SR20DET i EU behøves du ikke selv lave en forureningstest. Så kan du bruge typegodkendelse til at dokumentere motoren overholder EU2 forureningskravene... og det er jeg pænt sikker på der findes med SR20DET i S13 grundet dens popularitet.

• #6   6. dec 2012 Bob
    Det kan jeg egentlig godt se lyder dumt, det var en træt smutter der, min fejl.

Niels der er jo flere variatoner af sr motoren, men går ud fra du mener den med 200hk.

Johannes, er han på bg?

Nicklas
    Præcis det svar jeg ledte efter, mange tak!
    Men ved ikke om den findes godkendt i eu, da det er den japanske version, men mon ik den gør?

• #7   6. dec 2012 Marcel ->

Det er sjældent bilproducenterne er behjælpelige, men det nemmeste er at kontakte Nissan og lade dem opstøve typegodkendelsesnummeret på en S13 med SR20DET.
    Alternativt skal du gå på jagt på bilgalleri eller i salgsannoncer efter en S13 født med SR20DET også slå nummerpladen op på biltorvet.dk. Der står type godkendelsesnummeret.

Hvis det hele fejler så kan JO-tuning hjælpe dig med at skaffe godkendelsen - det er det de lever af. Men de tager sig godt betalt for et stykke papir. Dog burde det ikke være mange basseøre sammenlignet med en SR20DET ombygning.

Kommentér på:
SR20DET i en S13.. lovligt?

Annonce