{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

primera p10 turbokit HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

hej allesammen smiley
Jeg er forholdsvis ny her, og er lige fyldt 18år smiley
Jeg har en kammerat der sælger en primera p10 2,0slx, som jeg regner med at bruge en sjat af min opsparing på, MEN jeg vil gerne ha hevet noget mere ud a den. smiley

jeg har kigget på dether universal turbo kit http://www.protune.dk/index.php/turbo/turbokits/250-hk-universiel-turbokit.html som jeg syntes så udemærket ud.

Mit spørgsmål er så, er det lige til at smække på?
hvor meget skal jeg bruge, udover det kit der før det spiller, (altså er der andet jeg skal købe? benzin dyser? rør? slanger?) og hvor svær er opgaven, hvis man har nogle der er pænt begavet i at repererer biler, ?

Har haft kigget på bananmanifolder, filter, udstødninger og sådan noget. men det gir ikk det SMÆK jeg er ude efter. smiley derfor tænkte jeg turbokittet måtte være en god løsning?
måske en kompressor?
ANDRE IDEER modtages gerne!!! smiley

Håber i vil hjælpe en ung bilfanatiker lidt på vej.!
Goddag/Aften derude ! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  primera p10 turbokit HJÆLP!
  • #1   6. jan 2013 Nu har du læst hva der sker når du møder politiet med turbo? og forsikringen ikke dækker hvis du kærer galt. og hva med at lære de 150hk at styre først.

og hvis du så stadig vil har turbo på din bil. så køb sådan en motor i stedet..
    http://www.bilgalleri.dk/marked/tuning/1569126-2_stk_sr20det_motorer__diverse
    den motor er født med turbo. og kan komme til at passe i den bil.

• #2   6. jan 2013 Nah .. det er nok en dårlig, ikke mindst vanvittig dyr ide - du ved tydeligvis ikke hvad det vil kræve, så der skal du have andre folk til at lave det for dig, hvilket det jo kun bliver dyrere af.

Ser vi bort fra den lovmæssige side, og forsikringsmæssige - så er et bedre bud på en motor måske, som Jimmy P også siger, en SR20DET maskine - meget mere holdbar, og født med tryk - med den kan du snildt lave 300hk, som også må betgenes at være ved at være max grænsen for en forhjulstrækker af den årgang, med mindre du virkelig ofrer nogen kroner.

Men .. tjek lige SKATs side ud, og snak med din forsikring smiley

• #3   6. jan 2013 Først vil jeg lige sige at en turbo-tunet bil er sjov, besværlig og pisse ulovlig... smiley

Så lidt inspiration: http://www.bilgalleri.dk/galleri/174548-opel_corsa_turbo___solgt__ og http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/24243-yamaha_xs750_turbo_baestet

Derefter denne lille formel : Hurtig - Billig - Holdbar
    Du kan kun få 2 af tingene og aldrig den 3.
    Altså... Hurtig & billig, men ikke holdbar...
    Eller.... Hurtig & holdbar, men ikke billig....
    Eller.....Billig & holdbar, men ikke hurtig...

Og den formel holder hvergang ;-D

• #4   6. jan 2013 Læg en sr20det kværn i eller køb en af de 20 som er tilslag med den motor i allerede... Bare husk hvad der sker når policen stopper dig hvad de vil gøre! Ligemeget hvor godt du gemmer det og hvor pænt du køre... Vil du have turbo så køb en bil der er lovlig med turbo og tun videre på den...

• #5   6. jan 2013 Og så vær sød at køre ind i et træ og ikke en anden person når du køre galt hvad du vil gøre når du ingen erfaring har!

• #6   6. jan 2013 Og som svar på dit spørgsmål så kan man ikke købe en turbo der holder for under 6000 kr så tænk over hvad resten er værd i det kit. Og der mangler RIGTIG ange ting i det kit!

• #7   6. jan 2013 Jeg er målløs smiley

• #8   6. jan 2013 Hvis du vil ha smæk, som du kalder det, så køb en lovlig turbobil fra start, ikke det andet fusk..

• #9   6. jan 2013 nu har jeg allerede nogle års erfaring med markrace og sådan lidt. smiley så regner nu ikke med at kører galt, ELLER vildt for den sags skyld, vil bare gerne ha lidt smæk i... smiley (ikk at jeg siger jeg er pro)

Men kan næsten forstå på det hele at det er en SR20DET kværn det vil være det bedste/billigste måde at gøre det på,, smiley

Kunne bare ikk rigtig se på skat's hjemmeside hva det ville koste hvis jeg blev taget med den motor i, kan dog se, at det ikk er lovligt pga det bliver afgiftpligtigt smiley

Jeg takker og bukker for svarene. smiley har heldigvis ikk købt bilen endnu, måske jeg skulle købe en der laver tryk? smiley

Liile ny sidedebat smiley

Har 8000-15000kr og gøre med ca til selve bilen, nogle der har forslag til hvilken bil der ikk er alt for vanvittig som begynderbil, med tryk jeg kan købe ? smiley

• #10   6. jan 2013 køb en polo g40. den er med g-lader(kompressor) den koster ikke meget i forsikring da det kun er en1,3 med 113hk. men kan få 140hk for 4000kr.
    140hk-800kg=SJOV

• #11   6. jan 2013 Fordi markræs og offentlig vej er jo det samme smiley

• #12   8. jan 2013 ro på batten prof smiley mener bare jeg ved da i det mindste hvor gearstangen sidder,, i stedet få nogle af dem på min alder der skriver, der abselut intet fatter.. smiley
    Goddag

• kim j
    kim j Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 13
    #13   1. feb 2013 som andre siger så køb en turbobil fra starten, det andet bliver alt for dyrt og uholdbart i længden

evt en SAAB 9000 2,3 turbo den har 200 hk std men du laver nemt 4-500 hk uden det koster højre arm motoren skal nok holde men gearkassen begynder at blive det svage led ved 300+ hk
    275 hk 400mn klare alene med en box udstødning og et luftfilter og biler er altså RET hurtig std

• #14   1. feb 2013 istedet for at undersøge hvad det koster hvis du bliver knaldet, ville det så ikke være en ide at undersøge om det kan gøres lovligt istedet og hva det koster?

• #15   1. feb 2013 Husk de ikke bare giver dig en bøde... De tager bilen og putter den i en knuser....

• #16   1. feb 2013 bob du er en vis mand! smiley

Peder jeg må hitte på noget andet så !!! :S

kim j : tak for buddet en 9000
    er også en lækker gammel sag. ! smiley men hvis jeg skulle købe noget med tryk ville jeg gerne ha noget det var lidt mindre, og billigere, både prismessigt, og forsikringsmessigt smiley nogle gode forslag til biler på størrelse med en polo, astra, eller noget i den dur, med tryk der kan modificeres så det er bare lidt sjovt? smiley

• #17   1. feb 2013 polo g40

Kommentér på:
primera p10 turbokit HJÆLP!

Annonce